Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מועצת העיר אור עקיבא אישרה השבוע בישיבה שלא מן המניין את מינויים של סגני ראש העיר אלי אנקונינה וארקדי גדילוב, כל אחד מהם במחצית המשרה. על פי ההצעה שהעלו חברי המליאה בישיבה, אנקונינה יכהן כממלא מקום ראש העיר בחצי משרה בשכר, כך גם גדילוב כסגן בחצי משרה בשכר, אולם ההצעה לטענת היועץ המשפטי לעירייה אינה חוקית ועתידה להתברר בהמשך. 

עוד אישרה המליאה את מינויים של אברהם כהן ויוסי כדורי כסגנים בתואר ללא שכר, ברוטציה עד סיום הקדנציה, ואת מינויו של עו”ד נח שמאילוב כמשנה לראש העיר ללא שכר.

אנקונינה. ישמש כממלא מקום או כסגן ראש העיר, בהתאם לאישור משרד הפנים || צילומים: איתי טטרו

הישיבה התמקדה רק בעניין מינויי הסגנים ולוותה בחילוקי דעות, צעקות הדדיות וויכוחים בין חברי המועצה שהגישו את ההצעה על המינויים לבין ראש העיר יעקב אדרי והיועץ המשפטי לעירייה, עו”ד אריאל ארונוביץ’.

עוד במגדלור ניוז >> 

חברי המועצה באור עקיבא הגיעו למתווה: אנקונינה וגדילוב סגני ראש עיר בשכר, שמאילוב משנה לראש העיר

ראש העיר אדרי ציין בפתח הישיבה כי הוא מתנגד להעלאת ההצעה, כיוון שהוא מעוניין “להידבר עם כולם ולהביא את המינויים בצורה מסודרת. סגנים בשכר המשמעות היא שעליי להאציל סמכויות. אני לא מאציל סמכויות בשלב זה”.

גדילוב, שהיה זה שהציע את ההצעות והתעקש כי ההצעות יובאו להצבעה עוד בישיבה, אמר: “תאיר את עינינו מהי הדרך הנכונה. איפה היינו עד היום? אני תמכתי בך בכל דבר ועניין. תמיד היינו בהבנות, במקרה הזה אני לא מסכים עם הדרך הזו. אני חושב שאנחנו צריכים לעזור לך לנהל את העיר הזו. עד היום לא קרה כלום”.

גם אנקונינה תקף את ראש העיר וציין: “אי אפשר אחרי שנתיים לבוא ולהגיד בוא ננהל משא ומתן. יש פה הצעות לסדר יום, הצעה של סגן ממלא מקום, אני חושב שאני מועמד שלך. אני חתום על הסכם איתך שחתום בכתב ידך. אני לא מבין למה לנהל משא ומתן? יש הזדמנות היום, שבעה חברי מועצה, תביא את זה לאישור”.

אדרי השיב כי אנוקנינה “אכן אדם ראוי, אבל אני לא מביא זאת כך. בשלב זה אני לא מאציל סמכויות ולא נותן שכר. תרצו שני סגנים בתואר? זכותכם המלאה”.

שמאילוב. מונה למשנה לראש העיר ללא שכר

במהלך הדיון שנמשך למעלה משעה תקף גדילוב את היועץ המשפטי לעירייה על רקע חילוקי דעות משפטיים בנוגע להצעת ההחלטה על מינויים של הסגנים. “ביררנו את החוק, יש לנו חוות דעת שונות. החוק מעל כולנו. אנחנו מתעקשים להביא את אלי ממלא מקום בשכר, חצי משרה”.

עו”ד ארונוביץ’ התקשה להשחיל משפט ולומר את דבריו לפרוטוקול על רקע הפרעות מצד חברי המועצה. “אני לא יודע על איזה חוות דעת אתם נסמכים”, אמר ארונוביץ’, “חברי מועצת העיר בחרו עד כה בשני סגנים: מר אלי אנקונינה ובמר ארקדי גדילוב.

“כבר אמרתי כי חברי המועצה לא יכולים למנות ממלא מקום אלא על פי הצעת ראש העירייה, ולכן החלטתם למנות את מר אנקונינה לסגן ראש עיר היא החלטה לפי סעיף 15 לחוק, דהיינו מינוי סגן נוסף בתואר, ומשנבחר לאחריו על ידם מר גדילוב, מולאה מכסת הסגנים הנוספים לפי הסעיף שניתן למנות. לכן, לא ניתן למנות היום סגנים נוספים אלא רק סגן ממלא מקום על ידי ראש העירייה. זה החוק”.

כהן. מונה לסגן ראש העיר ללא שכר ברוטציה עם יוסי כדורי

גדילוב אמר לאדרי כי סירובו לתמוך בהצעה היא “מטעמים של פרנציפ. אתה רוצה לדחות מטעמים של כוח? תסביר לי מה ההיגיון שאתה תומך באלי כסגן ראש העיר אבל לא מביא את זה עכשיו להצבעה?”.

אדרי חזר על עמדתו כי “היות ואני לא מאציל סמכויות ולא ממנה שכר, אני מתנגד לאישור היום של ההצעה למינוי סגנים וממלא מקום”, והוסיף: “אני רוצה להודות לחברי מועצת העיר, שבמשך כמעט שנתיים תמכו בכל הסעיפים, בכל ההצעות שהועלו, ללא שום תנאי. אני מודה, מעריך ומוקיר”.

בהצעה על מינוי הסגנים תמכו אברהם כהן, נח שמאילוב, אלי אנקונינה, ארקדי גדילוב, רמי ראובן, יוסי כדורי ומשה אבועזיז. אדרי התנגד. מהישיבה נעדרו חברי המועצה ילנה זסלבסקי, משה ביטון ושמחה יוסיפוב.

אדרי. חברי המליאה אישרו את הצעתם בניגוד לעמדתו
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן