Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המכה ה-11: שנתיים שחורות באור עקיבא – הצתות רכבים בלתי פוסקות ברחבי העיר

המכה ה-11: שנתיים שחורות באור עקיבא – הצתות רכבים בלתי פוסקות ברחבי העיר

גל הצתות רכבים באור עקיבא סוגר כבר כמעט שנתיים והתושבים מיואשים | מאז אפריל 22' התרחשו אירועים רבים של הצתות ברחבי העיר | המשטרה ניסתה להיכנס לעובי הקורה, עצרה מספר חשודים, אך כתבי אישום לא הוגשו | ומה עם המצלמות? תושב: "יש פה אנשים שהאוטו שלהם ניזוק יותר מפעם אחת. מי ישלם להם על עוגמת הנפש, הרס הרכוש ובזבוז הזמן? זה מטורף"

כשאומרים על משהו שהוא “חם אש” מתכוונים בדרך כלל למשהו חיובי. אך לא במקרה של אור עקיבא. בשנה האחרונה החל גל עכור מאוד של הצתות רכבים באופן קבוע, ללא כל סיבה רציונלית ובאופן רנדומלי, כאשר המשטרה והעירייה אובדי עצות בנושא והנזקים הולכים ונערמים.

בתחילת השבוע הנוכחי (בין ה-9 ל-10.3), חזרה התופעה אל הרחובות והתושבים בחששות. בין היתר, דווח על הצתת מספר כלי רכב בעיר, בניהם בשכונת אורות ובשכונת קנדי, כאשר הנזקים למכוניות הם ‘טוטאל לוסט’ משמע – השבתה מוחלטת.

בתוך כך, אחרי האירוע האחרון, עצרה המשטרה (12.3) בחצות הלילה אסיר משוחרר בן 24, בחשד כי הצית ארבעה כלי רכב. על פי דיווח בוואלה, זאת “על רקע היריבות בין מחנות המתמודדים לראשות העיר בסיבוב השני. בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים מגבילים לרבות הרחקה למשך 30 יום מהעיר אור עקיבא. החקירה נמשכת”.

היום (רביעי, 13.3) עדכנה המשטרה כי “שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף עצרו תושב אור עקיבא בחשד להצתת רכבים השבוע בעיר. עם קבלת דיווחים אודות אירועי הצתת כלי רכב מתחילת השבוע בעיר אור עקיבא, שוטרי תחנת חדרה החלו בבדיקת הרקע והנסיבות, במסגרתה עצרו אתמול מחולל פשיעה מרכזי בעיר בן 27. בתום הפעילות הובא החשוד לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה נכלא. בהתאם לממצאי החקירה ביהמ”ש השלום בחדרה שחרר את החשוד בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת”.

טרם ברור אם מדובר באותו חשוד שנעצר ב-12.3 או שמא מדובר בעצור אחר.

מעל לשנה וחצי של הצתות

כאן במגדלור ניוז אור עקיבא, סיקרנו את האירועים השונים לאורך כל התקופה. בין היתר, בחודש אפריל 2022 דיווחנו על הצתת שני כלי רכב בשכונת נווה אור בעקבות סכסוך. בחודש דצמבר 2022 עלה באש רכב שנמכר במכרז בעיר.

ב-2023, שריפת הרכבים עלתה מדרגה עם אירועים רבים לאורך השנה. זה החל בחודש ינואר ברחוב האלון בשכונצ אורות ונמשך בחודש פברואר, אז פרסמנו כי כלי רכב עלו באש באור עקיבא הוותיקה, שכונת אורות, שכונת היובל וגם בשכונת “אור ים” החדשה.

בחודש מרץ 2023 עצרה המשטרה שני חשודים בשני 39 בחשד להצתות בעיר אולם לא הוגשו כתבי אישום נגדם. בחודש יוני נעצר נהג מונית מחדרה בחשד להצתת שני רכבים באור עקיבא.

בסוף חודש יולי 2023 נעצר מוכר למשטרה בחשד שהצית רכב ברחוב רמב”ם בעיר אך גם במקרה זה החקירה לא הבשילה לכדי כתב אישום. בחודש ספטמבר 2023 הוצתו שני רכבים נוספים לאחר הפוגה קצרה, ובהמשך אותו שבוע עלו באש עוד 6 כלי רכב בשכונת נווה אור. לא חלפו 3 ימים נוספים ו-4 כלי רכב עלו באש בשכונה הצפונית.

ב-5.10.23 הוצתו 3 כלי רכב נוספים, כשהפעם ההצתה נקלטה במצלמת אבטחה ביתית. מוכר למשטרה נעצר שוב אך מעצרו לא הוארך בהמשך.

כיווני החקירה: עבריינים, סכסוכים וגם – הבחירות

יש לציין כי משטרת ישראל לא הקלה ראש באירועים בשנה האחרונה והפעילה בלשים ואמצעים רבים על מנת לאתר את הפורעים, ששורפים את המכוניות בעיר. אך חשוב לזכור: המשימה לא פשוטה כלל.

“העבריינים האלה מגיעים בחושך עם דלק ומצת, מדליקים אש וחומקים במהירות מהאזור”, אומר גורם בעיר. “בדרך כלל הם רעולי פנים או קפוצ’ון, וגם מצלמות לא מצליחות לאתר את הפנים שלהם. חלקם זכורים לנו ככאלה שבאים על אופניים חשמליים, ותוך דקות נמצאים בקצה השני של העיר ממקום הדליקה”.

אחת מחקירות המשטרה בחודשים האחרונים התמקדה בעבריין מקומי, אשר לו עסקים בעיר, החשוד שהחליט למרר את חיי המשטרה בעקבות מה שטען כ”התפלות אליו” , כאשר הוא “נוקם” במשטרה דרך צעירים אחרים אותם הוא שולח – להצית את המכוניות. החשוד הכחיש לאורך כל הדרך את החשדות באומרו – “שום דבר לא נכון”. כיוון חקירה זה נבדק מספר פעמים אך לא הבשיל לכדי כתב אישום בפרשה.

יש לציין כי באור עקיבא פועלות כמה מאות מצלמות ברחבי העיר, המקושרים למוקד רואה של העירייה. עם זאת, חלק מהמצלמות לא פועלות מזה תקופה עקב בלאי, כאשר פתרון אמור להגיע רק בהמשך 2024. עד אז, לא כל העיר מכוסה, דבר המקשה על איתור עבריינים.

בינתיים, התושבים סובלים. “מכוניות נשרפות כל לילה ואתה רק מקווה שזה לא יהיה האוטו שלך, ממש מפחיד”, אמר השבוע תושב ל’מגדלור ניוז’. “יש פה אנשים שהאוטו שלהם ניזוק יותר מפעם אחת. מי ישלם להם על עוגמת הנפש, הרס הרכוש ובזבוז הזמן? זה מטורף”.

כ-30 אירועי הצתות רכבים | פרטים חדשים על חקירת ההצתות באור עקיבא וחדרה

// עדכון ראשון: 12.3.2024

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
20/03/2024 18:43

שר הפיתות עסוק

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן