Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ההצעה לביטול ארנונה על פרגולות נדחתה, תושבים בפרדס חנה-כרכור כועסים: “גבייה שלא כדין”

נכון להיום, למרות כניסתו של חוק הפרגולות בינואר 2019, תושבים בפרדס חנה-כרכור מציינים כי הם עדיין נדרשים לשלם ארנונה על פרגולות עם קירוי פלסטי . התושבים אומרים כי הדבר מעמיד את המועצה בנגוד לחוק.

בישיבת המועצה האחרונה בחמישי שעבר (10.9) עלה נושא גביית הארנונה על פרגולות מקורות לסדר היום. חבר המועצה יוני חכימי ביקש מהמועצה לאשר את הפטור מארנונה לפרגולות. בהצעה כתב חכימי כי “מליאת המועצה מחליט  להנחות את מחלקת הגביה של המועצה להעניק פטור בהתאם לחקיקה האמורה, רטרואקטיבית החל ממועד כניסת התקנה לתוקף ולפרסם החלטה זאת באתר האינטרנט של המועצה”.

עד 2019, נחשב הקירוי השקוף בפרגולות בבתים בישראל כמחויב בארנונה, אך אז עבר התיקון המאפשר שלא לגבות אותה ולהקל על תושבי ישראל. בעוד בחלק מהיישובים בארץ כבר ביטלו את ההיטל, תושבים במושבה אומרים כי בפרדס חנה-כרכור ההיטל עדיין לא בוטל והם ממשיכים לשלם כספים שלא לצורך.

עוד כתבות במגדלור ניוז >>

לפי התיקון לחוק, התנאים לפטור מארנונה לפרגולות מקורות בקירוי פלסטיק שקוף, החל מה-1 בינואר הם: 1. הפרגולה בנויה מחומרים קלים; 2. הפרגולה אינה משמשת לחנייה, לאחסנה, או לשימוש שלא ניתן לעשותו בחצר, בגג או במרפסת של בית המגורים; 3. הפרגולה נסמכת על עמודים, או נסמכת חלקית על לא יותר משני קירות של מבנה המגורים שאליו היא צמודה; 4. המרווחים בין חלקיו האטומים של משטח ההצללה מחולקים באופן שווה ומהווים לפחות 40% ממנו. 5. הקירוי שעל הפרגולה עשוי מחומר פלסטי שקוף בלבד.

צפו בהתפרצות התושבת לדיון בישיבה >>

 

ואולם, מליאת המועצה לא קבלה את הצעתו של חבר המועצה, זאת בנימוק כי הוא אינו כלול בצו הארנונה העדכני של המועצה ויש לשנות אותו לבחון את הנושא בעתיד הקרוב. במהלך הדיון אירע אירוע חריג כאשר תושבת המושבה התפרצה אל הדיון וצעקה אל עבר ראשת המועצה בנושא.

התושב המעורב  ארז אריאב, שהחל את המאבק בנושא לפני כשנה לערך, ציין השבוע כי לאור החלטת המועצה, מתגבשת  קבוצת תושבים לתביעה יצוגית בנושא. “תושבים שמעוניינים להתאגד לתביעה ייצוגית בנושא מוזמנים לפנות אליי בפרטי”, ציין אריאב. “על המועצה לטפל לא רק בהחזר הארנונה רטרואקטיבי ומתן פטור מתשלום הארנונה החל מכניסת החוק, אלה גם לבצעה החזרים על היטלי השבחה שאנו התושבים שילמנו בעבור הפרגולות הנל באותה התקופה. בשכונת יובלים למשל בשנה וחצי האחרונות נדרשנו לשלם היטלי השבחה בגובה אלפי שקלים פר משפחה בעבור פרגולות מסוג זה”.

היום (15.9) שלח אריאב מכתב למחלקת הגבייה במועצה בו הוא מבקש ליישם את הפטור על הקירוי כפי שמכתיב החוק. אריאב עדכן כי מהמועצה נמסר לו שהנושא ייבחן פעם נוספת על מנת לגבש עמדה עדכנית בנושא.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן