Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לא חלק מתשלומי הורים: בבית ספר חקלאי פרדס חנה דרשו תשלום שלא על פי הנהלים – וקיבלו אישור חריג

לא חלק מתשלומי הורים: בבית ספר חקלאי פרדס חנה דרשו תשלום שלא על פי הנהלים – וקיבלו אישור חריג

בחודש ספטמבר נשלחה הודעה להורים בנושא השכרת לוקרים לתלמידים בבית הספר | הבעיה: התשלום לא היה כחלק מסל ההורים | משרד החינוך: הוחלו באופן חריג לאפשר את המשך ההתקשרות של ועד ההורים עם חברת הלוקרים בשנה זו

ארז אריאב, הורה מעורב ופעיל חברתי בפרדס חנה-כרכור, שלח תלונה למשרד החינוך בדבר הפרה לדבריו של חוזר מנכל משרד החינוך בעקבות מה שהגדיר כשימוש אסור בכספי הורים במוסד חינוכי. מדובר בנושא השכרת לוקרים לתלמידים בשנת הלימודים הנוכחית (תשפ”ד) בבית הספר אורט חקלאי במושבה.

“יש מי מההורים שחושב שתפקידו להתערב ולקיים התקשורת עסקית עם ספק זה הוא אחר”, העביר אריאב ביקורת וטען כי מנהלת המוסד הודתה כי נפלה טעות בנושא.

הכל החל בחודש ספטמבר אז נשלחה הודעה להורים בנושא השכרת לוקרים לתלמידים בבית הספר, בהם הם יכולים להשתמש במהלך השנה, לשים בהם ספרים, ציוד וכד.

“בקבוצת הכיתה נשלחה הודעה מטעם הנהגת ההורים בנושא תשלום הלוקרים”, כתב אריאב בספטמבר. “לאחר בדיקה במערכת אפיק של משרד החינוך, לכאורה אין אישור לבית הספר לגבות תשלום בעבור הלוקרים. אבקש לתזכר שחוזר התשלומים שמופץ ע”י המוסד החינוכי חייב להיות מאושר במערכת אפיק של משרד החינוך בטרם מתחילה גביה כלשהי (כנקבע בשנת 2016).

על הלוקרים נדרשו הורי התלמידים לשלם 125 שקלים בבניין החדש + 25 שקלים למנעול (הכל בבעלות חברה חיצונית). בשאר הבניינים הלוקרים בעלות 50 שקלים (בבעלות בית הספר).

לאחר פנייתו בנושא למשרד החינוך, קיבל אריאב תשובה ובה נכתב:
“מכתבך אל המנהל הכללי של משרד החינוך הועבר להתייחסותי, והריני מתכבדת להשיבך כדלקמן:

“1. עם קבלת תלונתך בלשכת מנהל מחוז חיפה, בחודש נובמבר ,2023 התקיים בירור עם מנהלת בית הספר על ידי המפקח הכולל. מבירור הדברים עלה כי מנהלת בית הספר, שנכנסה לתפקידה בתחילת שנת הלימודים הקודמת (תשפ”ג) שגתה כאשר לא התייחסה לתשלום בעד שכירת הלוקרים כחלק משירותי רכישה מרצון. לדבריה הטעות התרחשה בתום לב, מתוך מענה לצורך לעשות סדר בתפעול הלוקרים, שההורים שכרו במשך שנים ארוכות ולהקל על התלמידים והוריהם. בין היתר, תפעול הלוקרים עבר, באישור הנהגת ההורים לניהול של חברה חיצונית. לדברי מנהלת בית הספר, היא לא היתה מודעת לכך שהתשלום הינו חלק מתשלומי ההורים.

“2. בהמשך לבירור, ביקשנו ממנהלת בית הספר לתקן את חוזר תשלומי ההורים, כך שהתשלום בעד השירות יכלל במסגרת סעיף רכישת שירותים מרצון בשנת הלימודים תשפ”ד

“3. מנהלת בית הספר שלחה אלינו מכתב בו היא מצהירה כי עשתה טעות שלא תחזור עליה וביקשה לקבל אישור חריג לתקן את ההתנהלות בשנת הלימודים הבאה (תשפ”ה), שכן תיקון החוזר במהלך חודש נובמבר, לאחר שתכנית הפעילויות במסגרת סעיף רכישת שירותים מרצון לשנת הלימודים תשפ”ד אושרה בהיקף הגבייה המירבי לשנה זו, החלה גבית תשלומי ההורים וכן קיימות התקשרויות עם נותני השירותים שאושרו.

“הדרישה להכניס את התשלום בעד שכירת הלוקרים לסעיף רכישת שירותים מרצון, וגבייתו על ידי בית הספר בשלב הזה של שנת הלימודים ידרוש בין היתר, לדבריה: ביטול ההתקשרות של ההורים עם חברת הלוקרים, החזר התשלום להורים על ידי חברת הלוקרים, התקשרות חדשה של רשת אורט עם חברת הלוקרים, גביית התשלום על ידי בית הספר והעברתו אל רשת אורט כדי שתעביר לחברת הלוקרים. כמו כן, ביטול התקשרויות עם ספקים לשירותים האחרים שנקבעו, וזאת כדי שלא לעבור על הסכום המירבי המותר לגבייה בסעיף רכישה מרצון.

“4. בנוסף, מנהלת בית הספר התייחסה למשמעות של ביטול פעילויות שתוכננו לתלמידים, לאחר שבשנת הלימודים הקודמת בוטלו פעילויות בשל עיצומי המורים וכן התייחסה לאכזבת התלמידים והוריהם שעלולה לעלות בשל ביטול הפעילויות. בקשת המנהלת, שלא לבטל את ההתקשרות בשנה זו, הובאה לדיון בפניי. במצב הדברים הרגיל, לא ניתן לאפשר התקשרות בניגוד לנהלים. יחד עם זאת, יתכנו נסיבות שבהן, תתאפשר סטייה מהנהלים, כגון מניעת פגיעה בפעילות השוטפת של בית ספר.

“במסגרת בחינת הבקשה, ולאחר שהתקבלו הבהרות המנהלת והפיקוח, ולאחר היוועצות עם הלשכה המשפטית, החלטתי באופן חריג ולפנים משורת הדין בשל הנסיבות שתוארו ובכדי למנוע פגיעה בהתנהלות השוטפת של בית הספר , לאפשר את המשך ההתקשרות של ועד ההורים עם חברת הלוקרים בשנה זו, תוך קבלת התחייבות המנהלת כי בשנת הלימודים הבאה גביית תשלום בעד שכירת הלוקרים תתבצע בהתאם להוראות חוזר מנכ”ל על ידי בית הספר וההתקשרות לא תבוצע על ידי ההורים. למען הסר ספק, אין המדובר בשירות שחובה לתיתו. ככל שיש הורה שאינו מעוניין בקבלת השירות, לא ניתן לחייבו ברכישתו.”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן