Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סגיב כהן מפרדס חנה-כרכור בשני שירים חדשים – עם משפחות החטופים ועם אביבה אבידן: “זו מלחמת אין ברירה שלא בחרנו בה” (וידאו)

סגיב כהן מפרדס חנה-כרכור בשני שירים חדשים – עם משפחות החטופים ועם אביבה אבידן: “זו מלחמת אין ברירה שלא בחרנו בה” (וידאו)

"גיבור של מלחמה" הוא טקסט מפלח את הלב, של הורים ששולחים את בנם למלחמה ביודעין שהוא עלול לההרג | כהן: "הפחד ממה שיקרה והאכזבה ממה שקרה מתכנסים לכדי תפילת תחנונים לאל"

שיתוף פעולה בין סגיב כהן לבין נתי מדני להגברת המודעות והשייכות של כל אחד ואחת מאיתנו וחובתנו המוסרית כעם וכמדינה להשיבם הביתה לפני שיהיה מאוחר – יצא היום לתחנות הרדיו והמדיה. 

השיר, “נהפוך כל אבן”, נכתב ימים ספורים לפני עסקת הפעימות בה שוחררו 94 חטופים בסוף נובמבר 2023. בין יאוש לתקווה כשעיננו נשואות לחטופים שטרם שוחררו, התהוו מילות השיר לכדי יצירה מוסיקלית בה שיתפו סגיב ונתי את משפחות החטופים כדי לחזקם ולהביע הזדהות עם כאבם המר. נתי וסגיב התרגשו לשמוע את החיבור העמוק והמיידי של המשפחות עם השיר כשבקולם הצטרפו למילותיו:
מרב לשם – אמא של רומי לשם
ליאורה ארגמני- אמא של נועה ארגמני
מלכי שם טוב – אבא של עומר שם טוב
אילן ומירב דלאל – הוריו של גיא דלאל
גאיה דלאל – אחות של גיא דלאל
ראובן יבלונקה – אבא של חנן יבלונקה
ורדה אלכסנדר – סבתו של עידן אלכסנדר
גילי אליאס – קרוב משפחתו של אברה מנגיסטו
בשיר אלזיאדנה – אחיין של יוסף אלזיאדנה ובן דוד של חמזה אלזיאדנה
ויקי כהן – אמא של נמרוד כהן
אלי שתיוי – אבא של עידן שתיוי
שי בנימין – הבת של רון רון בנימין
גלעד קורנגולד – אביו של טל שוהם
דני מירן – אביו של עומרי מירן
דורון זקצר – אביו המאמץ של החייל הבודד עידן אלכסנדר
דורון כץ – השתחררה במסגרת עסקת השבויים בנובמבר.

סגיב כהן ונתי. צילום: גיא זלצר, יח”צ
כהן ואביבה אבידן. צילום: יח”צ

לפני מספר ימים הוציא כהן, מפרדס חנה-כרכור, בלדה מרגשת אחרת, “גיבור של מלחמה” אותה מבצעים כהן ואביבה אבידן. אם יש תחום תרבותי אחד שבו המלחמה הקשה, הנוכחית, משתקפת היטב, היא המוסיקה.  

“גיבור של מלחמה” הוא טקסט מפלח את הלב, של הורים ששולחים את בנם למלחמה ביודעין שהוא עלול לההרג. ״ואם אתה גיבור של מלחמה תניח לנו אבן לנחמה / בטרם לכתך אל הלא נודע״.

האזינו לשיר (מתוך עמוד היוטיוב של סגיב כהן) >> 

כהן מספר: “המתח הבלתי נסבל והדיסוננס המטורף של הורים שחינכו לציונות והקרבה והנה הם צריכים לשלוח את היקר להם מכל למלחמה הכי צודקת על קיומנו, מלחמת אין ברירה שלא בחרנו בה. הפחד ממה שיקרה והאכזבה ממה שקרה מתכנסים לכדי תפילת תחנונים לאל שישמור לנו על היקר מכל, מיטב בנינו ובנותינו, גיבורי המלחמה”.

השיר נולד משיתוף פעולה בין המחבר שלום אפל לבין המוסיקאים בן שופן וסגיב כהן שיחד הזמינו את הזמרת הוותיקה והמיוחדת אביבה אבידן לביצוע המרגש.

אבידן מתארת כי “מספר ימים לפני הטבח הנורא התראיינתי בכלי התקשורת על מלחמת יום כיפור שהרבה קווים משיקים בינה לבין המלחמה הנוכחית שבה הופתענו כולנו. כאם, מאוד קשה לחשוב על המשפחות שנאלצות לשלוח את בניהם ובנותיהן למלחמה ולהתמודד עם חוסר הוודאות לצד הסיכוי לקבל את ההודעה המרה מכל.

“בימים הקשים של המלחמה, כשכולנו עוד מוכים באבל וייגון קיבלתי טלפון מהמוסיקאי סגיב כהן שהציע לי את השיר. לכל מלחמה יש את השירים שלה ובטקסט הזה, כבר באולפן,  מיד עם הטייק הראשון היתה התרגשות עצומה והבנו שמשהו גדול קורה, שזה חייב להיות דואט”.

בימים אלו מארח סגיב כהן את אביבה אבידן במופע- “סלסולי פעמונים”
6‪.3 פרנדס בית יד לבנים אשדוד

11‪.3 פרנדס יהוד
12‪.3 פרנדס טבריה

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן