Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

החג העצוב של משפחת סלמסה

פרנוס סלמסה כבר לא מתגוררת בבנימינה. אמם של יוסף ז”ל ואביב ז”ל, החליטה לארוז את חפציה ולעבור לגור בקרית אתא. לא היתה יכולה לשאת עוד את הכאב בביתה הקטן והמיוחד במושבה, בו אירעו למשפחה הטרגדיות הקשות באיבוד שניים מבניה.

“זה ליל הסדר הראשון בלי אביב שלנו”, היא מספרת בראיון מיוחד למגדלור ניוז, “וליל הסדר החמישי בלי יוסף שלנו. הצדק של יוסף עוד לא יצא לאור אבל אני מאמינה שהוא עוד ייחשף. הצדק ייצא לאור, ויהיה צדק. אביב ז”ל תמיד היה עם שאלות. בשביל להרגיע אותו הייתי אומרת לו: אל תדאג יהיה בסדר, בקרוב יהיה הצדק של יוסף.

לפני כשנה נפטר אביב, אחיו בן ה-23 של יוסף ז”ל, במושבה שלחו חיבוק גדול למשפחה, שבשנים האחרונות העלתה על סדר היום הציבורי בישראל את המאבק של קהילת האתיופים בישראל נגד האלימות המשטרתית כלפי בני העדה.

 

פרנוס סלמסה (במרכז), עם הפרחים שקיבלה מאביב ז”ל (משמאל) בשנה שעברה. מימין: יוסף סלמסה ז”ל || צילום: פרטי

כזכור יוסף סלמסה, בן 23 במותו, עובד יקב בנימינה, נמצא בראשית חודש יולי 2014 מוטל ללא רוח חיים, בתחתית מצוק מחצבת בנימינה, זאת לאחר יומיים בהם הוכרז כנעדר. במשפחתו טוענים מאז כי כאשר נעצר כמה חודשים קודם לכן על ידי שוטרי תחנת זכרון יעקב, בחשד למעורבות בהתפרצות, הופעל עליו כוח בלתי סביר תוך שימוש באקדח “טייזר”, כי מאז היה מדוכדך וכי האירוע הזה פגע בו נפשית ותרם לנסיבות הטרגיות בהן מצא את מותו.

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח”ש) הודיעה בשנת 2016 כי על דעת פרקליט המדינה החליטה על סגירת התיק הפלילי נגד השוטרים בפרשת סלמסה ז”ל, וזאת בכל הנוגע לשימוש שעשו השוטרים באקדח הטייזר, עקב חוסר ראיות מספיקות. את התיק הוחלט להעביר לבחינת מחלקת המשמעת של משטרת ישראל.

בדיון סוער שנערך לאחר מכן בוועדה לביקורת המדינה בכנסת אמרה אמו של סלמסה לנציגת המשטרה שטענה שנעשה עוול לשוטרים: “תתביישי לך, הילדים שלי לא ישנים כבר שנתיים, אני נשרפת”. עוד הוסיפה האם: “אנחנו רוצים לדעת את האמת”. בני המשפחה הטיחו טענות קשות בנציגת המשטרה שלדבריהם “אמורה להגן על האזרחים”. זו השיבה בתגובה כי: “כשיש שוטרים שסורחים אנו יודעים לטפל בהם”. בני משפחת סלמסה אמרו בדיון כי הם לא יתנו למשטרה לסגור את הפרשה. יו”ר הועדה ח”כ קארין אלהרר אמרה: “גם אנחנו רוצים לקבל תשובות”, ואמרה לבני המשפחה: “בכם זה פגע ברמה האישית ובנו כחברה”.

המעבר התת קרקעי בבנימינה. הקהילה מחבקת ואוהבת אותנו מאוד”

פרנוס מספרת השבוע כי גילתה רק לאחרונה שאביב, בנה שנפטר, חיפש לבדו את אחיו יוסף במחצבה בבנימינה בתקופה בה יוסף נעדר. “זה היה אביב, הוא היה שר בשנים האחרונות, היה מאושר בחתונה של אחיו אשר. התמונה שלו נשארת איתי תמיד. בפסח של שנה שעברה, הוא הביא לנו פרחים, לאבא שלו ולי, איחל חג שמח”.  

סלמסה האם מודה בכל לבה לתושבי בנימינה, שלא מפסיקים להתעניין, לחבק ולדאוג לשלומה. “בבנימינה יש הרבה מאוד אנשים טובים, הקהילה מחבקת ואוהבת אותנו מאוד, ואנחנו מחזירים אליה חיבוק גדול”, היא אומרת בהתרגשות. “לא אשכח את ראש המועצה לשעבר, פינקי זוארץ ז”ל, שהיה יד ימין שלנו. לא נשכח אותו. הוא חלק מהמשפחה. לבי תמיד עם משפחת זוארץ”.

סלמסה מודה שמה שמטעין אותה בכוחות מחודשים הם נכדיה: “אני רואה את הנכדים שלי, הילדים של אשר ושל בנצ’י (אילנית). הם הכוח שלי”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן