ששת הימאים מחדרה, זכרון יעקב, פרדס חנה-כרכור ובנימינה גבעת עדה: בואו להכיר את מסיימי קורס חובלים היוקרתי

משפחתו של סגן איתי הדר חזרה מקנדה לישראל, ואיתי הוא הראשון במשפחה שהתגייס לחיל הים ● סגן מתן אריאב משבח את החברים שמסייעים לצאת ממשברים ● סגן עידו מזור מספר על קורס שהיה לו חוויה משמעותית ומעצבת ● וסגן כפיר חממי מגיע אחרי שנת שירות מאתגרת במכבי צעיר ● כמו שאומרים: כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים

כבוד: סגן איתי הדר, סגן מתן אריאב מזכרון יעקב, סגן כפיר חממי מחדרה וסגן עידן מזור מפרדס חנה-כרכור היו שלשום (רביעי) מבין מסיימי קורס חובלים היוקרתי. השלושה לקחו את אהבתם לים צעד אחד קדימה, והפכו למפקדים הבאים של החיל המובחר. 

במהלך לימודיו בבית הספר עברה משפחתו של סגן איתי הדר (21) מזכרון יעקב לקנדה למשך כשלוש שנים, בהן אמו השלימה התמחות ברפואה. איתי למד בתיכון 'אורט' בנימינה, והרחיב מגמות פיזיקה ומחשבים.

במהלך שנות התיכון, התחרה איתי ברכיבת אופניים בשטח. איתי עשה שנת שירות בתנועת 'השומר החדש'. אביו של איתי היה טייס בצבא, ואיתי הוא הראשון מהמשפחה הקרובה שמתגייס לזרוע הים.

אמש, כאמור, נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 142, המכשיר את הקצינים הלוחמים של זרוע הים. הקורס אורך שנתיים וחמישה חודשים, במהלכם הצוערים והצוערות רוכשים ידע מקצועי במערכות לחימה טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, לומדים תואר אקדמי במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ואף עושים רשיון ׳סקיפר׳ (משיט 30).

סגן איתי הדר. צילומים: דובר צה"ל

קורס חובלים היוקרתי בנוי מחמישה שלבים הדורשים מהצוער חתירה תמידית למצוינות, כושר גופני ברמה גבוהה, יכולות פיקוד ומנהיגות ויכולת חשיבה חדשנית ויצירתית. הקורס יוצא לדרך אחרי טירונות בסיסית בבה"ד זרוע הים.

בשלב הראשון, הבסיסי אורך כשישה חודשים שמתוכם עוברים שלושה חודשים של ימ"פ (ימאות ופיקוד), בהם נפגשים עם האתגרים בים, עוברים אימונים ומסעות. בסיום הימ"פ מוסמכים הצוערים לפקד על סאגים (סירות מנוע גומי)השלב השני, המתקדם, נמשך שישה חודשים וכולל התמחות במגמות שונות, שהיות בכלי ביטחון שוטף, סדרות חינוך, אימונים פיקודיים והפלגות לאורך חופי ישראל.

השלב השלישי, שלב האקדמיה, נמשך שמונה חודשים בהם רוכשים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. השלב הרביעי, השלב הייעודי, אורך כארבעה חודשים בהם עוברים הכשרה עיונית לתפקיד העתידי. השלב החמישי והאחרון הוא ייעודי שטח, בשלב זה הצוערים מוצבים בתפקידים בשטח, ולומדים את התפקיד לעומק.

איתי משתף כי מה שעוזר לעבור את אתגרי הקורס הם החברים. "לא משנה כמה קשה, החברים תמיד מושכים אותך למעלה ותומכים בך". ביום רביעי סיים סגן איתי את הקורס, וכעת מתחילה דרכו כמפקד ימי בזרוע הים.

קראו גם: ממסיימי קורס חובלים היוקרתי: שניים מבנימינה-גבעת עדה

"החברים עוזרים לך להתרומם ממשברים" 

מבין 34 המסיימים, נמצא גם סגן מתן אריאב (20) מזכרון יעקב, שלמד בתיכון המושבה, והרחיב ביולוגיה וימאות. הוא חובב ספורט ימי וגולש גלים עוד מכיתה ה', ואף השתתף בתחרויות גלישה.  מתן היה פעיל בתנועת הנוער 'מכבי צעיר' ונהנה מתפקיד המרכז, ולכן רצה לעסוק בצבא בתפקיד פיקודי. למתן אח ואחות ששניהם שירתו כקצינים.

סגן מתן אריאב

קורס חובלים היוקרתי בנוי מחמישה שלבים הדורשים מהצוער חתירה תמידית למצוינות, כושר גופני ברמה גבוהה, יכולות פיקוד ומנהיגות ויכולת חשיבה חדשנית ויצירתית. הקורס יוצא לדרך אחרי טירונות בסיסית בבה"ד זרוע הים.

חלק מרכזי בקורס חובלים הוא החברויות הייחודיות שנוצרות במהלכו. כל חובל מעיד שהחברים שהוא מכיר בקורס הם חברים לחיים. "החברים מהקורס הם אלו שעוזרים לך להתרומם ממשברים", מסכם מתן.

האב שירת כחובל, הבן, גם הוא, אוהב את הים

על רחבת המסדרים עמד השבוע גם סגן עידו מזור, בן 21 מפרדס חנה-כרכור. עידו למד בתיכון 'מבואות עירון' והרחיב מגמת ביולוגיה. כנער הפליג עידו על מפרשיות במועדון השיט 'שדות ים', ואף התחרה באליפויות שונות. במהלך התיכון הדריך בתנועת השומר הצעיר, ובסיום לימודיו המשיך לשנת שירות דרך התנועה.

אביו של עידו שירת כחובל בספינה אח"י עליה, ועידו מספר כי התגייס לחובלים גם בשל אהבתו לים ולאנשים בנוסף לשירות מבצעי ומעניין. עידו מספר כי הקורס היה חוויה משמעותית ומעצבת אשר מצא חברים לחיים, גיל ופיתח את היכולות המקצועיות והפיקודיות שלו.

סגן עידו מזור

האב שירת כחובל, הבן, גם הוא, אוהב את הים

סגן כפיר חממי (21) מחדרה, למד בתיכון 'עמל' והרחיב פיזיקה ומחשבים. הוא אוהב ספורט, כדורגל וכדורסל. כפיר היה פעיל בתנועת הנוער מכבי צעיר, בה הדריך במשך 3 שנים. בסיום התיכון עשה שנת שירות דרך מכבי צעיר בנתניה, במסגרתה פתח סניף חדש ועבד במועדונית עבור נוער בסיכון.

את הקורס המאתגר אי אפשר לעבור בלי תמיכה מחברים. "בקורס שמים דגש גדול על יצירת קשרים ועבודת צוות", מדגיש כפיר.

סגן כפיר חממי

ברביעי האחרון, השישה (כולל השניים מבנימינה-גבעת עדה, הכתבה המלאה, כאן) סיימו את הקורס, ועכשיו מתחילים את דרכם כמפקדים בזרוע הים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בלי בושה: התחזה לשר בן גביר והונה חברות אשראי והלוואות

תושב נוף הגליל התחזה למספר רב של קורבנות שאת הפרטים שלהם השיג במרמה | הוא התקשר לחברות האשראי ולבתי עסק והצליח באמצעות הפרטים להנפיק כרטיס חיוב ולקחת הלוואות | המשטרה הצליחה להתחקות אחר זהותו האמיתית והגישה נגדו 27 תיקים של הונאה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן