Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בשורה עצובה לזכרון יעקב? עתירת המועצה בבית המשפט נדחתה וזו המשמעות ליישוב

בשורה עצובה לזכרון יעקב? עתירת המועצה בבית המשפט נדחתה וזו המשמעות ליישוב

רק לאחרונה הוציאו במועצה הודעה חריגה לציבור בה ציינו כי מכרזים שפורסמו בנוגע לשכונת הענק העתידית "זכרונה" הם ללא תיאום עם המועצה וללא הסכמתה * אולם כעת - כל המאבק נגד השכונה הגדולה נוחל כישלון ופותח פתח לתחילת העבודות

מועצת זכרון יעקב עתרה לבית המשפט נגד הכוונה להקים את שכונת “זכרונה”, בטענה כי התוכנית תגרום לה לגירעון של 100 מיליון שקל. ואולם, לאחר 3 הליכים, החליט בית המשפט לדחות את העתירה ולאשר את התוכנית.

התוכנית ממוקמת בצפון-מזרח היישוב, על שטח של 425 דונם שחלקו שטחי מדינה וחלקו קרקעות פרטיות וכוללת הליך איחוד וחלוקה. השופטת תמר נאות-פרי החליטה כאמור לדחות את העתירות והשיתה על העותרים לשלם הוצאות משפט בסכום של 10 אלף שקלים לכל עתירה בנפרד. כעת חוששים בזכרון יעקב כי שכונה גדולה נוספת תביא לעומסים גדולים למקום ותשנה עוד יותר את צביון היישוב – המשתנה ממילא.

בספטמבר 2020 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאשר את התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), למתן תוקף. במסגרתה מתוכננות 1,236 דירות בבנייני מגורים בני עד 9 קומות.
מתוך כלל יחידות הדיור, 250 מיועדות לדיור מוגן ו-247 יחידות דיור הוקצו עבור דירות קטנות לטובת דיור בר השגה (דאז).
כמו כן, הוחלט כי צפיפות המגורים בשכונה תעמוד על 9.8 יחידות דיור לדונם, זאת בדומה לצפיפות הקיימת כיום בשכונת חלומות זכרון הסמוכה.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של 38 דונם של שטחים פתוחים, מתוכם שטח לטובת פארק שיוקם במרכז השכונה, וכן חיבור הפארק בין השטחים הציבורים הפתוחים ביישוב ובין גן ההנצחה “גן ירון”. כמו כן, התוכנית מקצה 3,200 מ”ר של שטחי מסחר שישולבו במבני המגורים הפונים אל הפארק שבלב השכונה.

שכונת זכרונה זכרון יעקב | הדמייה: משרד לייטרסדוף בן-דיין אדריכלים ומתכננים

נזכיר כי המועצה המקומית זכרון יעקב הוציאה (20.10) אזהרה לציבור, במסגרתה ציינה כי “במהלך חגי תשרי הוציאה רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) 2 מכרזים לשיווק – אחד ל-650 יחידות מגורים והשני לעוד 250 יחידות דיור מוגן, שניהם על אדמות זכרון יעקב, בשטח המכונה “זכרונה”.

במועצה מציינים כי המכרזים פורסמו ללא תיאום עם המועצה וללא הסכמתה, “ועל אף התנגדותה הנחרצת. הפרסום נעשה למרות שעדיין לא ניתן פסק דין בעתירה שהגישה המועצה נגד קידום המתחם.

“המועצה מתנגדת לקידום המתחם, בתוכנית ישנם כשלים רבים וחמורים בתחום תשתיות התחבורה, חוסר בשטחי מסחר, בפגיעה בכלכלה האורבנית ובאופי המושבה. המועצה לא תקדם פיתוח המתחם בלי שדרישותיה המוצדקות יתקבלו. המועצה הוציאה פניה לקבלנים, ליזמים ולרוכשים הפוטנציאלים שלא להשתתף במכרזים אלו. המועצה תמשיך לעדכן את הציבור בשלבי המאבק”.

עדכון ראשון: 20.10.22, 13:17

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן