Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

ירי מהשטחים לעבר עמק חפר; יחידת סיור הוקפצה לאבטח תחנות הסעה לתלמידים

אירוע שלישי משמעותי בתוך פחות מ-3 ימים במועצה האזורית עמר חפר: ביישוב בת חפר עדכנו את התושבים כי הבוקר התבצע ירי משמעותי ממזרח ליישוב, כוחות צבא נמצאים בדרכם לביצוע סריקות. בהמשך, עדכן דובר צה”ל (10:30) כי מחבלים ביצעו ירי מאזור טולכרם לעבר מרחב היישובים הישראליים הסמוכים לעיר. כוחות צה״ל קפצו למקום והחלו לבצע סריקות במרחב. בשלב זה לא אותרו פגיעות. הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי.

במקביל, נקודות ההסעה של תלמידים הנמצאות במזרח היישוב יאובטחו ע”י הסיור המקומי שהוקפץ למקום.

תיעוד של מחבלים יורים על היישוב בת חפר, השבוע, כפי שפורסם ברשתות הערביות

זהו האירוע המדאיג והמשמעותי השלישי בתוך פחות מ-3 ימים בגזרת עמק חפר, שמאז השבעה באוקטובר חלה עלייה מדאיגה בניסיונות לפגוע בשגרת החיים המקומית באמצעות פעילות טרור מהכפרים ושטחי הרשות הפלשתינית הסמוכים.

הבוקר (29.5) דווח כי כוחות צה”ל פעלו הלילה בעיירה שוויכה מצפון לטול-כרם, התפתחו חילופי אש והשלכות מטעני חבלה לעבר הכוחות. בנוסף הכוחות פעלו בטובאס, שם התפתחו חילופי אש.

בתוך כך, בוצע ירי של מחבלים לבער מעבר טייבה, הג’יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הפעלת מטען רב עוצמה שהוטמן מראש סמוך למעבר ניצני עוז, ולאחר מכן ירי בוצע לעבר המעבר. בהמשך, ארגון טרור לקח אחריות לירי שבוצע לעבר בת חפר.

יו”ר הימין הממלכתי ח”כ גדעון סער התייחס (רביעי) לירי של פעילי חמאס מהגדה לעבר היישוב בת חפר בשרון: “‏הירי מג’נין לעבר הגלבוע ומטול כרם לעבר בת חפר הוא בלתי נסבל ומחייב טיפול מיידי ואפקטיבי”, כתב בחשבון ה-X שלו, “תתעוררו כבר על החיים שלכם ב”קבינט המלחמה” הכושל!”.

גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר, אמרה הבוקר (29.5):
“אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר. אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סבלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור היום פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע. לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב.
“חייבים לנקוט באופן מיידי בצעדים הכרחיים לפני שיהיה מאוחר מדי: להוסיף כוחות ביטחון וצבא משמעותיים במרחב באופן קבוע, להוסיף אמצעים למכשול הקיים ממזרח לחומה ובעיקר: להקים אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר. תושבינו חיים בחרדה גוברת ונראה כי בכל יום נחצה קו אדום נוסף. אסור לחכות עוד רגע אחד”.

ביום שני (27.5) השבוע, הופץ סרטון בו נראים אנשים שחוצים את גדר ההפרדה באזור טול כרם ונכנסים לשטח ישראל. בדיווח שפורסם לאחר מכן נמסר כי 30 פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים, חצו הבוקר את חומת ההפרדה מהכפר שוויכה (גזרת טול כרם) לעבר הישובים בת חפר ובחן בעמק חפר.

מהמועצה נמסר כי “היום בשעות הבוקר בוצעה חצייה של שב”חים מעל גדר ההפרדה במרחב התפר באזור טול כרם. לאחר זיהוי החצייה, כוחות הצבא קפצו למקום ועצרו 19 שב”חים (ללא כלי נשק או אביזרים מסוכנים אחרים). מהצבא נמסר כי אין חשש לאירוע ביטחוני והנושא בבדיקה. המועצה האזורית עמק חפר רואה בחומרה רבה את חציית השב”חים, דורשת מהצבא לנקוט אפס סבלנות אל מול תופעה זו, ולמנוע הגעה של כל גורם לקרבת החומה. המועצה ממשיכה לדרוש הוספה של כוחות ביטחון במרחב, וכן הקמת אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר”.

 

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
29/05/2024 09:34

במקום לשטח אותם מחפשים אמצעי הגנה חסרי תועלת. זו מלחמה ובמלחמה נכנסים חזק באוייב.

דילוג לתוכן