Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“זה חרטא”: משה ביטון התנגד לתקציב עיריית אור עקיבא 23′ עוד בטרם הישיבה – זו הסיבה

“זה חרטא”: משה ביטון התנגד לתקציב עיריית אור עקיבא 23′ עוד בטרם הישיבה – זו הסיבה

לטענת ביטון, ההתנהלות במועצה, במיוחד בהחלטות שמתקבלות בה – שערורייתית, כאשר הרבה מההחלטות כלל אינן מיושמות בפועל * בפתיחת הישיבה הוא הרחיב ונימק את החלטתו

חבר מועצת עיריית אור עקיבא משה ביטון, הגיע לתחילת ישיבת התקציב ל-2023 בשבוע שעבר – רק בכדי לומר מספר משפטים על התנהלות מועצת העיר – ומיד לאחר מכן לעזוב את הישיבה. לטענת ביטון, ההתנהלות במועצה, במיוחד בהחלטות שמתקבלות בה – שערורייתית, כאשר הרבה מההחלטות כלל אינן מיושמות בפועל.

“נעשתה עבודה מבורכת בעניין התקציב, אבל אני אצביע נגדו ואסביר גם למה”, פתח ביטון ואמר: “ב-2022 העליתי לפחות 5 הצעות לסדר. אחת בנושא איכות סביבה – לא יצא כלום. נושא אכיפה בנושא איכות סביבה – הוסכם אבל לא יצא; התקשורת עם חברת “תמיר” למיחזור – לא יצא, נושא שהוא א’-ב’ לעיר מתקדמת וירוקה. הנושא עבר והועלה שלוש פעמים והוסכם…חרטא, לא יצא לפועל”.

אחד הנושאים החשובים ביותר עבור ביטון, היה גן החינוך המונטסורי, אותו דאג לאשר במהלך שנת 2022 לקראת פתיחתו בספטמבר 2023, רק כדי לגלות שהטיפול בנושא מתנהל בעצלתיים.

משה ביטון. לא תמך | צילומי ארכיון: דוברות העירייה, פרטי

ביטון הוסיף: “הכי גרוע מבחינתי – הנושא של החינוך המונטוסורי. הבאתי, זה אושר פה במליאה מקיר לקיר אבל לא הוכנס לבסיס התקציב. זה מראה שזה לא היה רציני עוד מאז. לא יכול להסכים לתקציב שכזה, שלא נותנים את מינימום השירות לתושבים שהגיעו לפה ממקומות אחרים ויישובים אחרים. יש כ-280 בתי אב שרוצים את זה והעירייה לא מספקת את זה. דברים שעוברים במועצה לא מיושמים הלכה למעשה”.

ואולם, חברי מועצה אחרים טענו בתגובה כי לא מדובר כלל בזלזול בהצעות. חבר המועצה ומחזיק תיק החינוך יוסי כדורי ציין בנושא החינוך המונטסורי: “בפרוטוקול הצעת ההחלטה נאצר שנבדוק היתכנות לגן הזה. במקביל, אנחנו יושבים בנושא ויש לנו פגישות לקידומו. גם אם זה לא מופיע בתקציב זה לא מונע, זה אמור לעלות קצת מעל 100 אלף ש”ח ונאמר פה שלא תהיה בעיה עם כסף ותקציב לזה. מחפשים שם נושא של הדרכה ואני מקווה שזה יצליח”.

מ”מ ראש העירייה, אלי אנקונינה ציין בעניין זה: “לגבי גן החינוך המונטסורי, אכן אין התייחסות לנושא במסגרת ספר התקציב, אבל  התקציב משוריין במסגרת עמותת יפתח כ-120 אלף ש”ח. יש לא מעט דיונים עם משרד החינוך  סביב הנושא. אכן מדובר בסוגיה לא פשוטה אני מאמין שההחלטה תתקבל בימים הקרובים”.

את סיפור הגן על פי החינוך המונטסורי, סיקרנו ב’מגדלור ניוז’ בהרחבה במהלך השנה החולפת, ועקבנו אחר התקדמות הפרויקט, שכאמור – נסחבה עד לרגע זה – סוף ינואר, כאשר ההרשמה לגני הילדים של השנה הבאה נפתחה זה מכבר.

נזכיר כי בחודש יולי 2022 הועלה הנושא לישיבת המועצה על ידי חבר המועצה ביטון.  בחינוך המונטסורי נלמדים אותם המקצועות כמו בחינוך הרגיל של משרד החינוך, אבל באופן חוויתי, עצמאי, ומותאם לכל ילד וילדה. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצביעים על כך שמי שהתחנכו בשיטה המונטיסורית משתלבים בחברה כבוגרים מצליחים מבחינה אקדמית וחברתית, כשהם מפגינים התלהבות מלמידה, שואלים שאלות נוקבות, מראים אחריות ומסתגלים ביתר קלות למצבים חדשים. ניתן לראות את בוגרי השיטה בעמדות המפתח בעולם: מנכ״ל אמזון, מייסדי גוגל, מייסד פייסבוק, משפחת המלוכה הבריטית ועוד רבים נוספים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן