Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“למרות הסטת רכבת בנימינה – רוצים להשאיר את צומת ‘ברניצקי’ כמו היום”

“למרות הסטת רכבת בנימינה – רוצים להשאיר את צומת ‘ברניצקי’ כמו היום”

חדשות ועדכונים בגזרת הבנייה בבנימינה: ראש המועצה עדכן על הלך הרוח של המועצה לגבי מעבר תחנת הרכבת סמוך לכביש 4 והחשש מהשפעה על צומת ברניצקי. בנוסף - עדכונים גם לגבי שכונת ההדרים ושכונת הפועל

במועצת בנימינה גבעת עדה ממשיכים לעדכן בנושא הבנייה המתוכננת ביישוב (בעיקר בבנימינה), והמלחמה נגד תוכנית המתאר המקודמת בניגוד לרצונה והסכמתה של המועצה.

ראש המועצה איתי וייסברג, עדכן בימים האחרונים כי בכל הקשור לצומת ברניצקי בצד של בנימינה – מתוכננת במקום תחנת הרכבת העתידית שתעבור ממיקומה כיום בלב המושבה. עם זאת, במועצה רוצים להותיר את הכניסה לבנימינה כמו שהיא ללא שינויים ועל כך צפויה סאגה.  “אנחנו רוצים את הכניסה לבנימינה כפי שהיה ב-100 השנה האחרונות”, אמר וייסברג. “אנחנו שוקלים את המאבק ולא רוצים להיכנס לוויכוח מול פקידים. העיקרון הוא מי אחראי לעתיד היישובים – ועדות התכנון או המועצות ונבחרי הציבור”.

בנוגע לרכבת, כזכור, בדצמבר 2020 אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף בקטע שבין חיפה לתל אביב. הפרויקט צפוי להתפתח במשך עשור ולהסתיים עד שנת 2030. התכנית מהווה בעצם אימוץ ההצעת המועצה לצוות התכנון של הרכבת בקטע שמתחיל בצומת בית חנניה, דרך צומת בנימינה (ברניצקי) ועד לצומת הבורג’.

מסילות הרכבת החדשות יאפשרו נסיעת רכבות במהירות של 160 קמ”ש, הוספת הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ”ש, וכן הוספה של שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים. תחנת בנימינה שהייתה מרכזית והיוותה תחנת מעבר והחלפה לא תמשיך להיות כזו – ומי שתהפוך לתחנת המעבר המרכזית היא תחנת חדרה.

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

וייסברג הסביר כי אם בנימינה תוציא את כל השטחים שבתחומיה לבנייה – “תהיה בוננזה של רכישות כי המקום מבוקש. אבל באותו הזמן תקרוס המועצה וכל הכלכלה המקומית כי אי אפשר לתחזק את זה”.

וייסברג גם עדכן אודות שכונת ההדרים. “שלב א’ שלה מסתיים בימים אלה אחרי שנה, והיא למשל אושרה לאחר שראינו שיהיו שטחי מסחר באזור הרכבת. הארנונה השלילית והגירעון יהיה ביחס לשכונה עסקית. אותו דבר יהיה הלאה – כל שכונה תאושר בהתאם לכושר הכלכלי שלה. זה לא חוכמה לבנות בלי יכולת לתחזק את הרחובות, לתחזק את הגנים, ניקיון ועוד”.

ומה בנושא הכביש הצפוני והבנייה בשכונת הפועל? וייסברג: “עמדת המועצה היא שהכביש הזה מיותר. אנחנו רק אומרים שהכביש הזה הוא לא סיבה לא להפקיד תוכנית מתאר. אמרנו להם שיסמנו רחוב מקומי והמועצה תשקול את הנחיצות שלו אחרי שתחנת הרכבת העתידית תבנה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן