Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“ביזיון ועלבון”: רגע לפני יום העצמאות, מדליקי המשואות באור עקיבא קיבלו הודעה כי “הטקס בוטל”

“ביזיון ועלבון”: רגע לפני יום העצמאות, מדליקי המשואות באור עקיבא קיבלו הודעה כי “הטקס בוטל”

לאחר פרסום רשימת הנבחרים להדלקת משואה, צילומים והפקה מאחורי הקלעים, נותרו מדליקי המשואות בעיר מאוכזבים ובעיקר זועמים * עו"ד רלי ארביב כתבה למארגנים: "אתם פשוט בזיון אחד גדול" * קרובי משפחת מכלוף: "אבא מאוכזב ברמות קשות. איזה עלבון" * העירייה: "ועדת הבחירה לא כללה נציגי עירייה וללא שיתוף פעולה עם מועצת העיר"

חגיגות ערב יום העצמאות באור עקיבא ביום רביעי הקרוב, היו אמורות לשלב לראשונה את טקס המעבר בין יום הזיכרון לעצמאות, טקס הנערך מדי שנה בהיכל התרבות העירוני וכעת ייצא אל רחבת המרכז העירוני. טקס המעבר כולל הדלקת משואות של תושבים מהעיר, אשר משאירים חותם בעשייתם למען החברה בעיר ובתרומתם לקהילה.

אלא שהבוקר (2.5) חלה תפנית מצערת וסוערת בעלילה. למרות שהוועדה כבר פרסמה את רשימת מדליקי המשואות ואף צילמה את הנבחרים לקראת הקרנת סרטונים על עשייתם במהלך הטקס, קיבלו מדליקי המשואות טלפונים ממארגני הטקס, בו נמסר להם על ביטולו.

// טקס המשואות בשנים האחרונות, בהיכל התרבות. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

בין מארגני הטקסים השנה באופן כללי (זיכרון, עצמאות ועוד) היו מתנ”ס אור עקיבא וצוות נוסף של חמישה אנשים חלקם מגרעין “הלל” – גרעין תורני חברתי וחינוכי, המשתלב בחיי הקהילה באור עקיבא. הגרעין מקדם מגוון פרויקטים בתחומי חינוך, תרבות, קהילה, רווחה וזהות יהודית למגוון אוכלוסיות בעיר: ילדים, נוער, נוער בסיכון, צעירים וקשישים. בין האנשים הנוספים שארגנו את הטקסים מצויים יהב פלמון, איילת ויסמן, איילת שופר, בתיה נוה ואפרת כפרי, חלקם כאמור מהגרעין התורני.

על פי מה שנודע, ועדת מדליקי המשואות שהתכנסה לאחרונה, כללה את יו”ר הנהלת המתנ”ס, שלום שבתאי, מנהל המתנ”ס משה נקש ואת ויסמן ושופר – בנות מגרעין “הלל” בעיר. הוועדה היתה אמורה לכלול נציגים נוספים, אך בגלל סיבות שונות שלא פורסמו – אלה לא הגיעו והוועדה נותרה מצומקת. בפגישה של הוועדה, הודיע שבתאי כי הוא מנוע מלהמשיך להיות חבר הוועדה היות ורעייתו, מרים שבתאי, מנהלת תיכון “אמי”ת האופק” לשעבר, מועמדת לבחירה. לאחר פרישתו, נותרו רק שתי נציגות הגרעין בוועדה היות ומנהל המתנ”ס נקש, נמנע אף הוא מלעסוק בבחירה מעצם פרישתו של שבתאי.

צילום מסך – פייסבוק

כאמור, לאחר בחירתם, קיבלו מדליקי המשואות הודעה על הבחירה ואלה התכוננו לטקס. הדבר כלל בין היתר צילום סרטון מיוחד עבור כל אחד מהם אולם מאחורי הקלעים התחוללה סערה לא קטנה. הדבר החל עם פרסומו של שבתאי בדבר הסיטואציה בגינה החליט לפרוש מוועדת הבחירה והודעה כי גם אשתו – מרים שבתאי, לא תהיה בין מדליקי המשואות עקב החשש לניגוד עניינים.

במקביל, החלו אנשי הגרעין לקבל ריקושטים ותלונות מתושבים, כך לדבריהם, בדבר העובדה כי וועדת הבחירה לא מייצגת וכי הליך הבחירה לקה מאוד בחסר. כמו כן, במהלך הימים האחרונים רצו הודעות בפורומים פנימיים אודות פגמים בחלק מהבחירות, וכך החלו להצטבר בעיות שונות שהקשו על המשך ההליך. בנוסף, אחת מהמדליקות הודיעה כי היא אינה חשה בטוב ולא תגיע. לאחר התייעצות שערכו אנשי הגרעין – שהיו אמונים על הנושא מהתחלה, אלה החליטו לבטל את הדלקת המשואות וזאת בגיבוי עיריית אור עקיבא, לה נודע על הסאגה רק היום בבוקר (2.5).

“זה פשוט ביזיון ועלבון”

ההודעה על ביטול טקס המשואות התקבל בביקורת קשה מאוד על ידי תושבים וקרובי משפחה של המדליקים עצמם. אלה תהו מדוע היה צריך לגרום לעוגמת נפש לאנשים ומשפחותיהם, ומדוע בכלל לבטל כליל את הטקס ולא לקיימו עם מדליקי המשואות שנותרו. כך למשל, בסביבת משפחת מכלוף, שאב המשפחה חי מכלוף נבחר להדלקת המשואה, ציינו היום: “זה פשוט ביזיון ועלבון. היינו לידו ברגע שאמרו לו שהטקס בוטל וברגע הצילומים. הוא מאוכזב ברמות קשות, נפגע בעמקי נשמתו. לא ברור לנו איך דברים כאלו קורים. בושה וחרפה”.

עו”ד רלי ארביב, שפועלת בהתנדבות במהלך כל השנה למען אוכלוסיות מגוונות בעיר, הביעה את מורת רוחה וזעמה בפוסט שפרסמה בפייסבוק. “עיריית אור עקיבא, מתנ״ס אור עקיבא מי שממונה על טקס המשואות מגרעין ״הלל״ – אתם פשוט בזיון אחד גדול!”, כתבה ארביב.
“בגלל שהובעה ביקורת על הוועדה לבחירת מדליקי המשואה , הרכבה ושיקוליה הוחלט שטקס המשואות השנה פשוט בטל ומבוטל! כך סתם… לאחר שפורסמו שמות מדליקי המשואות, לאחר שנערכו צילומים של פעילותם, לאחר שאלפים פרגנו להם על הבחירה, לאחר שהזמינו משפחה וחברים למעמד הטקס, איזו בושה
איזו צרות עין, איזה חוסר פרגון של אנשים קטנים. כל אחד ממדליקי המשואות שנבחר ראוי גם ראוי לכבוד ולמעמד הוא תורם שעות של התנדבות ועשייה
ללא כל תמורה או שכר, ללא כל ציפייה לתודה או תעודה, פשוט מהיותו אכפתי וטוב לב.

“למרות המחיר האישי והמשפחתי, תודה לכל מי שהמליץ עליי, תודה לכל מי שפרגן, אני ימשיך בעשייה ציבורית האישית והפרטית שלי, ללא כל צורך בהכרה או במשואה. אני מדליקה אותה יום יום שעה שעה, בעיניהם של מי שזקוק, ואין הערכה גדולה מזו”.

מעיריית אור עקיבא נמסר בצהריים (שני): “טקס הדלקת המשואות מתקיים כל שנה, על ידי פעילי הגרעין התורני וביוזמתם. במרוצת השנים נבחרו תושבי העיר על ידי ועדת בחירה שלא קשורה לעירייה כלל. השנה, נעננו לבקשת נציגי הגרעין לערוך את הטקס בבמת המופעים הרשמית. ועדת הבחירה לא כללה נציגי עירייה וללא שיתוף פעולה עם מועצת העיר. הודעה על ביטול הטקס הענקת המשואות על ידי מארגני הטקס הגיע לפתחנו היום בבוקר. לפיכך, בהוראת מ”מ ראש העיר החל משנה הבאה תיבחר ועדה ציבורית מטעם העירייה לבחירת מדליקי משואות והאחריות תעבור לניהול מחלקת האירועים של העירייה. מחכים לתושבים בבמת המופעים בערב יום העצמאות”.

ממארגני הטקס נמסר: “כמדי שנה רצינו להעלות על נס את חברי אור עקיבא הפועלים להגדיל ולעשות טוב. בעקבות קולות שעלו מהציבור על פגם בתהליך הבחירה, החלטנו השנה לבטל את הדלקת המשואות האישיות. האנשים שנבחרו ראויים להיבחר ע”י הסכמה רחבה מאנשי הישוב. אנו מצטערים על עוגמת הנפש. מזמינים את כל הציבור להגיע אל טקס המעבר-בין זיכרון לעצמאות. הטקס יתחיל בשעה המתוכננת- 19:30. בואו לשמוח איתנו ביחד ביום העצמאות ה74 למדינת ישראל.
טקס המשואות הוא טקס חשוב לכל העיר. אנו תקווה שבשנים הבאות תעמוד ועדה רחבה שתייצג את אנשי העיר נאמנה”.

ממתנ”ס אור עקיבא נמסר: “לאור האמירות ולמען הסר ספק – המתנ”ס לא היה שותף לא לבחירה ולא לביטול של טקס המשואות.  חג עצמאות שמח מתנס אור עקיבא”.

מבין אלה שנבחרו והיו אמורים להדליק משואה: אוסנת סוגאוקר, חי מכלוף, יצחק רוקח ובני נוער 

בסוף השבוע האחרון, פרסמה ועדת המשואות את מדליקי המשואות שנבחרו. השנה נבחר נושא הטקס בסימן ארגונים וגופים ציבוריים שהצטיינו בתקופת הקורונה. הטקס היה אמור להתחיל את ערב העצמאות ולאחריו הנפת דגל המדינה לראש התורן והכרזת יום העצמאות.

אוסנת סוגאוקר
אוסנת סוגאוקר, ילידת 1968, נשואה ליצחק, אמא לחמישה ילדים וסבתא לשני נכדים. מתנדבת במד”א כחובשת מזה כחמש שנים. במסגרת התנדבותה יוצאת באמבולנס לקריאות, דוגמת לקורונה, משמשת כחובשת באירועים ובין לבין גם מפנקת את המתנדבים בתחנה ממטעמיה. בעקבות אסנת גם בעלה, בנה ובתה התחילו להתנדב במד”א וכיום חמישה מבני המשפחה פעילים במד”א.
לאסנת וותק ארוך בהתנדבות, בעבר היתה פעילה בסיירת הורים ובהנחיית קבוצות בקהילה ובתקופת הסגרים בקורונה התנדבה בקהילה בחלוקת מזון ועזרה לקשישים ולמשפחות רווחה.

רלי ארביב
עו”ד רלי ארביב, ילידת 1981, נשואה לויקי ואמא לארבעה ילדים, עוסקת בפעילות חברתית בעיר מזה כעשר שנים. רלי תומכת באמהות חד הוריות ומגייסת כספים ומתנדבים לדאגה לכל מחסורן החל ממזון וביגוד ועד לריהוט וסיוע בדיור. בין מפעליה: תרומת תיקים וציוד לביה”ס לילדים שעולים לכיתה א’, תחפושות ומשלוחי מנות לקראת פורים, חלוקת תווי קניות לקראת החגים, דאגה לנדוניה לכלות מעוטות יכולת ועוד.
בנוסף מלווה רלי את מועדוניות הרווחה בעיר, דואגת להם לשיפוצים, לתרומות של משחקים, פינוקים סביב החגים, מתקני חצר ועושה ככל יכולתה שהשהות של הילדים במועדוניות תהיה נעימה יותר.
רלי נרתמת לסייע לכל נזקק ורותמת איתה את הקהילה שסביבה, מתנדבים וארגונים לסייע.

חי מכלוף
חי מכלוף, יליד 1939, במשך קרוב ל-60 שנה היה נשוי לרחל ע”ה וגידלו יחד 11 ילדים יבל”א. סב לנכדים ונינים. עלה לישראל מלוב והגיע למעברת אור עקיבא. מגיל צעיר עסק חי בפעילות ציבורית כיו”ר האיגוד המקצועי ובהמשך כמזכיר מועצת הפועלים. לנגד עיניו ראה את המשימה של מציאת עבודה לעולים החדשים תושבי אור עקיבא, צעירים ומבוגרים כאחד ופעל למען קידום מקצועי וקידום זכויות העובדים. בנוסף היה חי ממקימיו ומבוניו של בית הכנסת היכל דוד, בו דאג לחינוך וללימוד תורה של הילדים ובני הנוער ושימש כחזן במשך שנים.

יצחק רוקח
יצחק רוקח, נולד בטריפולי שבלוב, נשוי לדינה, אב לארבעה ילדים וסב לנכדים ונינים. עלה לארץ בגפו בגיל 16 ובשנת 1951 הגיע לאור עקיבא. יצחק עסק בחינוך במשך 34 שנה. תחילה כמורה וכסגן מנהל בבי”ס רבי עקיבא ובהמשך במשך 24 שנים כיהן כמנהל בי”ס עציון בעיר. תלמידיו הרבים זוכרים את שיטות הלמידה הייחודיות שלו ואת השיעורים הפרטיים שנתן בהתנדבות בביתו.
לאחר הפרישה ממערכת החינוך כיהן כיו”ר המועצה הדתית במשך כשבע שנים, בהן דאג לבניית מקוואות ובתי כנסת בעיר. בנוסף, מגיל 12 שימש כחזן ופייטן וקורא בתורה.

משואת הנוער >>

מישל רינדין, מדריכה בתנועת שחקים באור עקיבא. בת 17, תלמידת כיתה י”א בתיכון אמי”ת עתידים אור עקיבא.

מישל חנוכייב, אחראי על תחום הקהילה בשבט החלוץ של תנועת הצופים. בן 18, תלמיד כיתה י”ב בתיכון אמי”ת עתידים אור עקיבא.

עדי הראל, מדריכה בתנועת בני עקיבא בעיר. בת 16, תלמידת כיתה י”א באולפנית אמי”ת שחר אור עקיבא.

מיתר מנשירוב, יו”ר מועצת הנוער באור עקיבא. בת 15.5, תלמידת כיתה י’ בתיכון אמי”ת עתידים אור עקיבא.

// עדכון ראשון: 28.4.2022

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן