Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בעקבות תאונת הבנייה בפרדס חנה-כרכור, דורשים חברי מועצה: “לעצור את העבודות במושבה ולכנס דיון דחוף”

בעקבות תאונת הבנייה בפרדס חנה-כרכור, דורשים חברי מועצה: “לעצור את העבודות במושבה ולכנס דיון דחוף”

ההרוג, בן 44 ואב לשישה ילדים * חבר המועצה אייל כגן: "למרבה הטרגדיה סאאיד נהרג לעיני בנו שעבד אף הוא באתר הבניה. יש לעצור את עבודות הבנייה במושבה עד לסיום החקירה ולרענן נהלים" * המועצה: "משתתפים בצער המשפחה. האירוע נחקר בכובד ראש"

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, עו”ד אייל כגן, פנה היום בבקשה לראש המועצה הגר פרי יגור, לעצור את כל עבודות הבניה שמתבצעות במושבה בסמוך או בתוך שטחי בתי הספר וגני ילדים, עד לסיום חקירת הגורמים הרשמיים, משטרת ישראל ומשרד העבודה, את מותו של סאאד קדח, שנהרג אתמול בתאונת העבודה במהלך עבודות בניין באתר הבנייה של תיכון “שבילים”. 

“אתמול התרחשה תאונת עבודה באתר הבניה של תיכון שבילים, בה נהרג סאאיד קדח ז”ל, בן 44 ואב לשישה ילדים. למרבה הטרגדיה סאאיד נהרג לעיני בנו שעבד אף הוא באתר הבניה. תנחומי העמוקים למשפחתו”, כתב כגן.

// זירת תאונת העבודה ליד בית ספר “שבילים”, אתמול. צילום: תיעוד מבצע מד”א 

הוא ציין עוד כי “תאונה זו שהתרחשה אתמול מצטרפת לתאונה נוספת בה נהרג לפני כחצי שנה, מואב ביאדה, בעת ביצוע הנחת קו ביוב בחזית של בית ספר ממלכתי כרכור, וכן לתאונת עבודה נוספת שהתרחשה לפני מספר חודשים ביישוב, בה נהרג פועל בניין נוסף באתר בניה, כשנפל אל מותו.

” בנוסף, קרס קיר בטון בבית הספר הממלכתי כרכור, כשרק בנס, לא היו פגיעות בנפש.  מותם של קדח וביאדה, וקריסת קיר הבטון בממלכתי כרכור, נעשו במסגרת עבודות שבוצעו עבור המועצה, בין באופן ישיר ובין על ידי משכ”ל. מדובר ברצף של מקרים, שמחייבים מצידנו שורה של פעולות שיש לנקוט ללא דיחוי”.

// ההרוג בתאונה. צילום מסך: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה בפייסבוק

לטענת כגן, למרות הצהרות של ראש המועצה, שיפורסמו ממצאי קריסת קיר הבטון בכרכור, טרם התקבלו הממצאים, כמו גם ממצאי החקירה בדבר מותו של מואב ביאדה.

“אני מבקש לנקוט את הצעדים הבאים ללא דיחוי: עצירת כל עבודות הבניה שמתבצעות ביישוב בסמוך ו/או בתוך שטחי בתי הספר ו/או גני ילדים עד לסיום חקירת הגורמים הרשמיים (משטרת ישראל/משרד העבודה) את מותו של סאאד קדח.

“רענון כל נהלי הבטיחות בעבודה מול הקבלנים הפועלים בשטח; העמדת מפקח בטיחות באתרי העבודה בכל שעות העבודה; הקמת וועדת בדיקה בת 3 נבחרי ציבור (כולל חברי אופוזיציה) לחקירת תאונות הבניה ביישוב; בדיקת העבר הבטיחותי בעבודה של כל הקבלנים הפועלים כרגע בשירות המועצה באופן ישיר ועקיף על ידי משכ”ל, והחלפת קבלנים שלהם עבר של עבירות בטיחות בעבודה.

“הוספת נספח לכל התקשרות עתידית של קבלן עם המועצה, בה יידרש לחשוף ו/או להצהיר בחתימת עורך דין על עברו במסגרת בטיחות בעבודה והפרת צווי בטיחות. הצהרה זו תילקח בחשבון במסגרת בדיקת איכות המציעים ועלולה להביא לפסילת הצעת הקבלן”.

מ”מ וסגן ראש המועצה יואב קעטבי וחבר המועצה עו”ד אביעד סיני שיגרו אף הם מכתב לראש המועצה בה הם דורשים לכנס דיון דחוף בהנהלת המועצה על תאונות הבנייה במושבה.

” אין בכוונתנו לעבור על שרשרת האירועים הנ”ל לסדר היום ואנו דורשים ליבון ומסקנות ההנהלה בנושא לאלתר”, כתבו השניים. “לא ייתכן כי הפרויקטים מבורכים ככל שיהיו, לא ינוהלו בצורה מקצועית ובטיחותית ולמעשה יביאו לסיומם של חייהם של הפועלים תוך סיכון התושבים שחיים או לומדים סמוך לבנייה ובפרט שבמרבית האירועים המדובר בבתי ספר.

“בהתאם, אנו דורשים כינוסה הדחוף של הנהלת המועצה על מנת לקבוע ביצוע בדיקה מעמיקה לגבי נסיבות האירועים והמסקנות הנדרשות מבחינה רוחבית וקונקרטית”.

הם הוסיפו כי “כפי שהעלנו בישיבת ההנהלה הקודמת שהתקיימה בנושא לאחר קריסת הקיר בבית הספר בכרכור, נדרש כי תוקם וועדה בלתי תלויה בראשות גורמים מקצועיים חיצוניים חקירתיים יחד עם גורמי ההנדסה אצלנו ונציגי ציבור.

“נדרש לבדוק כיצד קרו האסונות, מהי מידת האחריות של הגורמים הרלוונטיים, כיצד מחזקים את אגף ההנדסה על מנת שמקרים כאלו לא ישנו ובעיקר איך מבטיחים את שלום העוסקים במלאכה כמו גם של ציבור התושבים”.

תושב המושבה והורה מבית הספר החקלאי במושבה, ארז אריאב, פנה כבר הבוקר להנהלת המועצה וביקש לעצור את כל עבודות הבניין במושבה על מנת לתחקר את האירועים הטראגיים ביישוב.

No photo description available.

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: “אירוע טרגי שהמועצה מתייחסת עליו בכובד ראש. המועצה משתתפת בצערה הכבד של המשפחה. האירוע נחקר כעת ע”י המשטרה ומשרד העבודה ובשיתוף גורמי המועצה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן