יום שלישי, ספטמבר 23, 2025
Google search engine

הסוף לסיוט הפקקים? כביש 652 החדש ישנה את חוקי המשחק בפרדס חנה, קיסריה והסביבה


דיווחי מגדלור ניוז | 25.3.25 | 13:13


לאחרונה הופקדה התוכנית לדרך המערבית החדשה שתעבור ממערב לפארק העסקים החכם קיסריה ותסיט תנועה מדרך הנדיב העוברת את פרדס חנה-כרכור ועמוסה לעייפה כיום.
משרד התחבורה, נתיבי ישראל, מועצת פרדס חנה כרכור והחברה לפיתוח קיסריה כבר דנים בדרכים לממן את הפרויקט ולקדם את תחילת הביצוע.

לאחר שנים של דיונים ותכנון מפורט של התוואי המיועד, הופקדה החודש (מרץ 2025) בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז חיפה תוכנית המתאר של כביש 652 ומחלף תעשיות. תוואי הכביש המתוכנן מתחיל בדרך 65 בדרום, נמשך צפונה ממערב לפארק העסקים החכם קיסריה, ומסתיים בחיבור לדרך 653.

לאורך הדרך מתוכנן מחלף בחיבור לכביש 65 וכן שישה צמתים, כאשר שלושה מתוכם מתחברים לפארק העסקים החכם קיסריה ושלושה לבנימינה ולכביש 65.

ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, יוני חכימי, בירך על המהלך וציין כי הכביש החדש יתקן עיוות תכנוני של עשרות שנים, יסיט את עומסי התנועה מדרך הנדיב ויגביר את הבטיחות בעיר.

שרת התחבורה מירי רגב, ציינה כי הפרוייקט עתיד להביא לפיתוח תחבורתי, חברתי וכלכלי באזור. "הכביש החדש, שיאפשר תחבורה ציבורית יעילה ומהירה, צפוי להפחית עומסי תנועה ולשפר את הבטיחות לאורך התוואי, תוך שמירה על ערכי הנוף והסביבה". מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ציין כי הכביש יקל על עומסי התנועה בפרדס חנה, יגביר את בטיחות הנהגים והולכי הרגל, ויסייע בפיתוח פארק העסקים קיסריה.

יו"ר החברה לפיתוח קיסריה, מיקי קליגר, הדגיש כי התכנון התבצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ונתיבי ישראל, כחלק ממחויבות קרן רוטשילד לפיתוח האזור. לדבריו, הכביש החדש ישפר את הקישוריות של יישובי הברון ויתרום לקיימות סביבתית באמצעות מעברים אקולוגיים והסדרת גישה לחלקות חקלאיות. מנכ"ל החפ"ק, מיכאל כרסנטי, הוסיף כי אישור הפקדת הכביש יחזק את פארק העסקים קיסריה, תוך התחשבות בצרכים התחבורתיים והסביבתיים של התושבים.

עוד חדשות

7 הערות

guest
7 .
Inline Feedbacks
View all comments
שי רגב, מתכנן ערים
שי רגב, מתכנן ערים
26/03/2025 09:48

חוות-דעתי:

  1. הכביש יעזור (מעט מאוד) לנגישות א.ת קיסריה, מבחינת נגישות לכביש 65 וכן למועסקים במתחם, הבאים מצפון ומדרום.
  2. הכביש לא יפתור את בעיית הפקקים, שנובעת לדעתי בעיקר כתוצאה מתכנון תחבורתי פנימי לקוי; בנייה של כמות יח"ד ושטחי מסחר בהיקפים עצומים (ראה: "חלומות כרכור", מתחם ביג ועוד אחרים. שלא לדבר על התכניות העתידיות – כמו שטחי מלב"ן ואזור התעשיה רויכמן והאזור שליד ביג) שאין להם נגישות לכבישים ארציים ראשיים, דבר שמעביר את כל התנועה בדרך הנדיב/כביש 652 הנוכחי ובדרך הים/כביש .651.
  3. הפיתרונות שאני הייתי מציע:
  4. חיבור נוסף – מזרחי – לכביש 65 (אפשרות שיש לבחון, למשל, היא דרך רחוב ברקאי בכרכור, לכיוון מחלפון הכניסה לבניין מועצה אזורית מנשה ובי"ס גוונים).
  5. חיבור מתחם ביג לתחנת הרכבת פ"ח, תוך מעבר בצמוד ומצפון למלב"ן ויצירת חיבור למתחם התעשייה של רויכמן.
  6. חיבור בין נווה-תות ונווה-פרדסים לכביש 65, בצמוד למסילת הרכבת.

וכל זה "על קצה המזלג", ובחינה רק עפ"י מפת גוגל. כמובן שיש לבחון את הכול לאור מגבלות ואפשרויות מפורטות יותר.

עוד כתבות

- Advertisment -
- Advertisment -
Google search engine
- Advertisment -
Google search engine
- Advertisment -
Google search engine