Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

לעיני המצלמות: ההצגה המבישה של תושב פרדס חנה-כרכור ושל חבר המועצה אפרים מעודה [וידאו]

לעיני המצלמות: ההצגה המבישה של תושב פרדס חנה-כרכור ושל חבר המועצה אפרים מעודה [וידאו]

סעיף הקצאת קרקע לטובת בית כנסת חדש בשכונת קורן הפך לקללות וגידופים בישיבת המועצה האחרונה * תושבים שהגיעו למחות התפרצו לדברי חבר המועצה מעודה שלא נותר חייב - והדיון הסלים במהירות

50 מתושבי פרדס חנה-כרכור התאגדו והגיעו למחאה בישיבת המועצה בפרדס חנה כרכור (3.3) נגד הקצאת שטח בשכונת קורן להקמת בית כנסת חדש. הסעיף בישיבה דיבר על הקצאת קרקע למבנה בית כנסת ל’עמותת יובלים’ במערב רחובות דן-לשם בכרכור.

הדיון עצמו הדרדר במהירות למלחמת דת והפך לקולני ואף אלים. במהלך הדיון התפרץ אחד המוחים אל עבר חבר המועצה אפרים מעודה והחל איתו דין ודברים ארסי במיוחד. לטענת התושבים, ישהם גופים שכופים עצמם על הזולת, ובית כנסת במקום המוצע אינו תואם את אופי השכונה. מנגד, טוענים אחרים כי העמותה ביקשה את ההקצאה לפני שנים רבות וכי עד היום המהלך לא יצא לפועל רק בגלל המחלוקות בנושא.

כאמור, במהלך הדין ודברים בנושא אמר מעודה: “אנחנו נוהגים בכל היישוב…גם במיעוט הקטן ביותר…ציביון דתי ואתה לא אוהב אותם. אנחנו פה כדי להיות פה”. בשלב זה התפרץ למעודה אחד התושבים המוחים: “אתה מייצר שנאה! יש לי חברים דתיים ואתה מייצר שנאה!”.

מעודה לא נותר חייב והתפרץ חזרה: “אני? אתה מייצר שנאה! אתה חצי אנטישמי. אני יהודי, ואם אתה יהודי אסור לך להתנגד (לבית כנסת). לך מפה”.
התושב החזיר: “אתה מייצר שנאה, אתה לא תגיד לי מה אסור ומה לא. אתה מציג את הפח זבל של הדת, אל תתחיל עם הגזענות שלך פה”. מעודה בשלב זה איבד יותר את שלוותו: “תתבייש לך חולה נפש. זבל!! למי אתה אומר את זה? לך אינעל אבוק. תוציא אותו החוצה”.

ראש המועצה, הגר פרי יגור, שלא התערבה תחילה בשיח ונתנה לו להתרחש, ניסתה לעצור בשלב זה את ההדרדרות והורתה לכבות את המצלמה שתיעדה את האירוע המביש בשידור חי. המצלמה הורדה ולא צילמה, אך הקולות נשמעו עד לרגיעה לאחר שהתושבים יצאו מאולם המליאה.

בין לבין, היו גם דעות בנושא. חבר המועצה אלדד בר כוכבא, אמר: “אין סטטוס קוו ביישוב. נכנס ציבור חדש לפרדס חנה-כרכור וצריך להתחשב בו. אני רוצה שבית כנסת יוקם מתוך אהבה והסכמה. בית כנסת שהוא במחלוקת לא צריך לקום. לא לעשות פולטיקה בנושא. אין שום סיבה להציב בית כנסת במקום המוצע ויש אלטרנטיבות”.

התושבים מניפים שלטים נגד אישור מיקום בניית בית הכנסת החדש (צילום מסך)

פרי יגור חתמה בתום הדיון: “הדיון הזה היה בעיקר עצוב, אותי הוא מאוד הטריד. אני חושבת שזה שפל המדרגה להגיע לצעקות ואמירות כאלה. במערכת הבחירות האחורה ספגתי איומים, הגשתי תלונות, ספגתי קמפיין הסתה לא נורמלי. מה לא נאמר עלי. אני מזועזעת שיש אנשים שמסוגלים לעשות ולכתוב דברים כאלה.

“בית הכנסת צריך להיות מאושר, כמו שקבעו ואמרו לפני וגם בפרוגרמה. חסרים כיום שני בתי כנסת בפרדס חנה כרכור. אחד בנווה פרדסים ברחוב התחייה והשני בצפון כרכור. התוכנית של קודמי אמרה זו. העמותה שרוצה להקים בית כנסת הציגה את המסמכים, ועדת הקצאות אישרה את הנושא אחרי שמיעת כל ההתנגדויות. שמעו אותם ובדקו חלופות, והועדה המקצועית החליטה לאשר את ההקצאה.

“מנכ”ל המועצה יציג בפני אנשי העמותה את ההתנגדויות של התושבים ואם הם יחליטו לבקש שינוי – נדון בנושא”. לבסוף, ההצעה אושרה ברוב הצבעות.

צפו בישיבה המלאה מיום חמישי בפרדס חנה כרכור >>>

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן