Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המשרד להגנת הסביבה יתקצב: זה הפרויקט הבא בכל גני הילדים בזכרון יעקב

המשרד להגנת הסביבה יתקצב: זה הפרויקט הבא בכל גני הילדים בזכרון יעקב

ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד פעמיים כל אחד, בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים | הפרויקט שבו תיכלל גם המושבה, יובילו לחיסכון ישיר של מעל 100 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע, בכל שנה

ממשיכים להוציא את הכלים החד-פעמיים מגני הילדים – סבב נוסף של תמיכת המשרד להגנת הסביבה ברכישת מדיחי כלים לגני הילדים יוצא לדרך: המשרד תומך ברכישת מדיחי כלים ב-650 גני ילדים נוספים ב-13 רשויות מקומיות, המצטרפות ל-112 רשויות מקומיות שכבר שקיבלו סיוע; הודות למהלך, עד כה ייחסכו בכ-5,300 גני ילדים בישראל מעל ל-100 מיליון פריטי כלים חד-פעמיים בשנה

בין 13 הרשויות שהצטרפו למימון המשרד ברבעון זה היא גם המושבה זכרון יעקב. המושבה תזכה למימון עבור הפרויקט בסכום של כ-73,000 ש”ח.  השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: “המהלך להוצאת הכלים החד-פעמיים מגני הילדים הוא חלק מהתוכנית שמוביל המשרד להגנת הסביבה לגמילה משימוש בכלים חד פעמיים ולהפחתת פסולת פלסטיק, ומתווסף לתוכנית שלנו עם מערכת החינוך שמתחילה כבר בגיל הגן, שמטרתה להפוך את כל מערכת החינוך מגיל הגן למקום שגם מחנך וגם פועל באופן מקיים. להכנסת המדיחים לגנים השלכות בריאותיות, סביבתיות, כלכליות וחינוכיות, והיא צפויה להביא להפחתה משמעותית בשימוש בכלים חד-פעמיים בישראל. שינוי ההרגלים בגני הילדים ישפיע לטובה על כל בית ובית”.

Beverage Cups, Cup, Plastic Cups, Drink, Competition// כוסות חד פעמיות. אילוסטרציה: PIXABAY

המשרד להגנת הסביבה העביר התחייבויות כספיות ל-13 רשויות בהיקף כולל של 2.1 מיליון שקל, לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים וביצוע הסברה ברשויות המקומיות. 13 הרשויות שהצטרפו למימון המשרד ברבעון זה: גדרה, מגדל העמק, זיכרון יעקב,  בני עייש, מועצה אזורית הר חברון, מועצה אזורית מטה אשר, כפר יונה, כאוכב, מועצה אזורית חבל יבנה, נס ציונה, מועצה אזורית  עמק המעיינות, מועצה אזורית עמק יזרעאל וראשון לציון.

עד היום, היקף הסיוע של המשרד להגנת הסביבה עבור נושא זה מסתכם ב-17.3 מיליון שקל ל-125 רשויות מקומיות. בקשותיהן של רשויות נוספות נמצאות בבדיקת המשרד בימים אלה, וככל שתימצא עמידה בתנאי הסף של הקול הקורא, גם הן יאושרו ויתוקצבו בהקדם. סך התקציב המאושר במסגרת התמיכה הוא עד 45 מיליון שקל.

הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים תחל בקרוב בכ-5,300 גני ילדים, המהווים כ-26% מגני הילדים בישראל. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד פעמיים כל אחד, בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של מעל 100 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע, בכל שנה.

// מתוך קמפיין המשרד להגנת הסביבה

במסגרת התמיכה, המשרד להגנת הסביבה מייצר מנגנון תקציבי שיאפשר לרשויות, שיוותר להן תקציב לכך, לרכוש כלים רב פעמיים איכותיים יותר ממה שתוכנן מראש, לרכוש כפות הגשה ואף קערות למרכז השולחן ובכך לחסוך עוד ועוד פסולת פלסטיק מיותרת.

בנוסף, המהלך צפוי לקדם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו. הכנסת המדיחים לגני הילדים מצטרפת לשורת צעדים שמקדם המשרד להגנת הסביבה על מנת לגמול את הציבור הישראלי מכלים חד פעמיים.

המשרד להגנת הסביבה יצא באחרונה בקמפיין הסברה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים. הקמפיין עלה באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ), פועל בטלוויזיה, ברדיו, במדיה החברתית ובדיגיטל, וכן באמצעות תוכן ייחודי לחברה הערבית ולחברה החרדית, כולל בשילוט חוצות. מטרת הקמפיין היא להגביר את השימוש בכלים רב פעמיים ולקדם ירידה בצריכת הכלים החד פעמיים, לנוכח הנזקים לסביבה הנגרמים משימוש בהם. זהו צעד נוסף אחרי היוזמה של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר בנובמבר 2021 להטיל מס על ייצור ויבוא של כלים חד פעמיים, כדי להפחית את צריכתם.

המשרד להגנת הסביבה פועל על מנת שהרשויות המקומיות וספקי המזון ישלימו את מהלך הפסקת השימוש בכלים החד- פעמיים גם בכלים להובלת המזון למוסדות החינוך.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן