התלונה למח"ש בעקבות מעצר הקצין מאולגה: "בוצע בצורה מקוממת ומטרידה"

המקרה אירע בסוף השבוע הקודם (שישי) כאשר לוי יצא מביתו סמוך לכניסת השבת על מנת לטבול בחוף הם בחדרה, כפי שהוא עושה מידי שבוע * בתלונה למח"ש תואר כי לוי נענה לבקשת הרוחצים וביקש מהנוכחים לחדול מהתנהגותם * כל הפרטים

אביחי לוי, קצין צה"ל מאולגה שנעצר ותיעוד מעצרו שפורסם ברשת עורר גלים גדולים, הגיש תלונה למח"ש כנגד השוטרים שעצרו אותו. עו"ד אברהם סופר מטעם ארגון חוננו: "הדבר הזה צריך להדיר שינה מעיני רבים".
כשבוע לאחר שקצין צה"ל אביחי לוי מגבעת אולגה נעצר באלימות ע"י שוטרים לאחר שביקש מחבורת בני מיעוטים לחדול מהתנהגותם בחוף הים, הגיש לוי תלונה למח"ש בגין המעצר. את התלונה הגיש באמצעות עו"ד אברהם סופר, המייצג את לוי מטעם ארגון חוננו, בדרישה למצות את הדין עם השוטרים על התנהלותם בעת האירוע ובהמשך גם במעצר.

נזכיר כי המקרה אירע בסוף השבוע הקודם (שישי) כאשר לוי יצא מביתו סמוך לכניסת השבת על מנת לטבול בחוף הם בחדרה, כפי שהוא עושה מידי שבוע. כשהגיע לחוף הים ניגשו אליו מספר תושבים שהיו במקום והסבו את תשומת ליבו למספר בני מיעוטים הנמצאים בפארק סמוך ועוברים על תקנות העזר העירוניות בכך שהם עושים רעש רב, צורכים אלכוהול ועושים 'על האש'.
בתלונה למח"ש תואר כי לוי נענה לבקשת הרוחצים וביקש מהנוכחים לחדול מהתנהגותם. "בתגובה הושלכה לעברו של מרשי נעל והחל במקום ויכוח קולני בין הצדדים. יודגש כי באותם רגעים אמר מרשי לתושבים שהיו עימו להימנע מכל עימות פיזי עם בני המיעוטים", נכתב בתלונה.

אלא שלאחר מספר דקות הגיעה ניידת משטרה למקום שהוזמנה על ידי בני המיעוטים, ושוטריה עיכבו דווקא את לוי – שניסה להציג להם את גרסתו לאירוע ולהתלונן על השלכת הנעל לעברו. השוטרים סירבו לציין את סיבת עיכובו של לוי, אשר בתגובה סרב להזדהות עד אשר יקבל מענה ברור לסיבת עיכובו.
לאחר מכן הגיע למקום שוטר נוסף שלא נכח קודם לכן באירוע, והחל לעצור את לוי באלימות ובפראות, ללא התראה מוקדמת. במכתב למח"ש נכתב כי על הליך המצער תועד וצולם ואף הופץ ברשתות החברתיות.

"אין חולק ולא יכולה להיות מחלוקת, שאופן ודרך מעצרו של מרשי ע"י השוטרים במקום, בוצע בצורה מקוממת ומטרידה בלשון המעטה. ויודגש, לוי הינו אדם נעדר עבר פלילי, נשוי, אב לילד וקצין בצה"ל בדרגת סרן", נכתב בתלונה שהוגשה למח"ש כנגד השוטרים. כמו כן צוין בתלונה כי בהמשך נאזק לוי ונעשה כלפיו שימוש באקדח טייזר כשאין בכוחו להתנגד.
בהמשך התלונה למח"ש מובא כי גם בתחנת המשטרה המשיכו השוטרים להפגין חוסר התחשבות בלוי. למרות שלוי הכחיש את כל המיוחס לו, הוחלט לעצור אותו ולהביאו בפני שופט במוצאי השבת, למרות שאין לו עבר פלילי והיותו קצין בצה"ל. לוי ביקש מהשוטרים להודיע לאשתו על המצער, אולם הדבר לא נעשה. כמו כן בשל היותו שומר מצוות הוא ביקש שלא להעבירו בשבת לבית מעצר קישון, אך גם בקשה זו נשללה בחוסר התחשבות.

בתלונה שהוגשה למח"ש נכתב כי בעת הגעתו להארכת מעצר בבית המשפט השלום בחיפה, דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להארכת מעצר של חמישה ימים, ושחרר את לוי באופן מידי תוך קביעה כי לא מתקיימת עילת מעצר.
לאור האמור לעיל דרש עו"ד אברהם סופר המייצג את לוי מטעם מארגון חוננו להלין על התנהגות השוטרים במהלך המעצר ולמצות איתם את הדין.

אסף זולדן, חמיו של לוי, ספר כי המשטרה המשיכה בשקרים גם כלפי המשפחה "ראש ישיבת אולגה, הרב אפרים ג'יאמי, הלך בליל שבת במשך שעה ארוכה לתחנת המשטרה במטרה לשאול איפה אביחי, ובמשטרה אמרו לו שלקחו אותו לקישון ואביחי הוא זה שביקש מהמשטרה שלא להודיע על כך למשפחתו, למרות שהוא זה שאמר להם לקחת פתק ולכתוב את הכתובת שלו על מנת להודיע לאשתו. אבל הם עשו הפוך", קבל זולדן.
לדברי זולדן "גם במוצאי השבת הרב ג'יאמי נסע לבית המשפט ברגע שנודע להם איפה הוא, והרב ג'יאמי הצליח לעצור את המשפט עד שיגיע למקום עו"ד מטעם חוננו. כמובן שעו"ד של חוננו הציל את המצב והצליח לשחרר אותו באופן מידי. כעת אנחנו מקווים שנצליח גם בתביעה נגד המשטרה בסיפור המאוד חמור הזה".

בתגובה להגשת התלונה למח"ש אומר עו"ד סופר מטעם ארגון חוננו כי מדובר על מקרה מטריד, מבהיל ומקומם. לדבריו "מדובר בבחור נורמטיבי ללא עבר פלילי, אבא לילדים, שומר מצוות וקצין בצה"ל שמוצא את עצמו בערב שבת עצור על לא עוול בכפו במשך 24 שעות. לאחר כל זה הוא מובא לבית המשפט עם בקשת להארכת מעצר בעוד חמישה ימים והדבר הזה צריך להדיר שינה מעיני רבים. לא ייתכן שיעשה כדבר הזה. לשמחתנו, אומנם בית המשפט דחה את הבקשה לאלתר, אך עם זאת עדיין מדובר באירוע עצוב ומקומם שבו אנו רואים כיצד השוטרים פועלים בחוסר שיקול דעת. הדבר הזה ממש איום בעניינו", מסר עו"ד סופר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן