Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ההצעה לסדר באור עקיבא אושרה: יוענק פטור מארנונה למגוייסים בצו 8, בכפוף לאישור משרד הפנים

ההצעה לסדר באור עקיבא אושרה: יוענק פטור מארנונה למגוייסים בצו 8, בכפוף לאישור משרד הפנים

המציעים - חברי מועצת העיר שמחה יוסיפוב ועו"ד נוח שמאילוב. יוסיפוב לאחר שההצעה שאושרה פה אחד: "אני קורא מכאן לעירייה למצוא את הדרך התפעולית היעילה ביותר להעניק את הפטור לאוכלוסיית הזכאים"

המועמד לראשות העיר אור עקיבא וחבר מועצת העיר שמחה יוסיפוב, יחד עם חברו לרשימה וחבר מועצת העיר עו”ד נוח שמאילוב הצליחו לגייס את הרוב הדרוש – ומליאת מועצת העיר אישרה מתן פטור מתשלום ארנונה לתושבי אור עקיבא שמגוייסים בצו 8.  

ההצעה אושרה פה אחד ויוסיפוב ציין לאחר האישור: “אני קורא מכאן לעירייה למצוא את הדרך התפעולית היעילה ביותר להעניק את הפטור לאוכלוסיית הזכאים”.

עם זאת בעיריית אור עקיבא מדגישים היום כי ההצעה כפופה לאישור משרד הפנים. “עיריית אור עקיבא מבקשת ליידע את התושבים כי היא פנתה למשרד הפנים והאוצר, במטרה לסכם על הקלות או פטור בתשלום הארנונה לחיילי המילואים תושבי העיר שגויסו בצו 8 למלחמת “חרבות ברזל”. בישיבת מועצת העיר אמר ראש עיריית אור עקיבא, אלי אנקונינה, כי פנה בחודש שעבר לשרי הפנים והאוצר בנושא. “הבנתי שיש מאות אלפי מתגייסים. שר הפנים לא אישר פטור, אלא אם כן יהיה שיפוי של משרד האוצר. ברגע שתהיה החלטה זו תהיה החלטה רוחבית על כל הארץ. למרות האישור שלנו – אין לכך משמעות בפועל עד לאישור של משרד הפנים והאוצר”.

“חשוב לציין”, הדגיש ראש העיר, כי תושבי אור עקיבא, חיילים מגויסים, כבר מקבלים הנחה של 5% בארנונה, ואילו למפקדי מילואים מגיע להם 25% אחוז הנחה ואנחנו נותנים את ההנחה הזו לפחות שנתיים. לגבי יתר ההנחות או הפטורים, אנו מצויים בקשר מתמיד עם משרדי הממשלה ובאם תאושר הטבה נוספת – היא תפורסם מיידית לתושבים”.

לפני כשלושה שבועות ביקש ראש העיר אלי אנקונינה משר האוצר ח”כ בצלאל סמוטריץ’ ושר הפנים ח”כ משה ארבל לאשר מתן פטור מארנונה למגוייסים בצו 8 על פי קריטריון של תקופת גיוס בפועל “כך שיבוא לביטוי הכרת הטוב שלנו כלפי מי שמסכן את חייו לטובת אזרחי המדינה. כידוע בימים אלה חלה עליה בהוצאות המשפחתיות בשל הצורך להפעיל את הילדים מעבר למצב רגיל והוצאות המשפחה גדלות בהתאם”, ציין והוסיף: “נכבדי, בימי מלחמה אנו נדרשים לתת את המירב למדינה, ראוי שהמדינה תיתן לאזרחיה אותו יחס”, כתב אנקונינה.

יוסיפוב ושמאילוב הגישו את ההצעה ב-23.10.2023. הם כתבו אז כי “מדינת ישראל נמצאת במלחמה, כאשר המדינה גייסה מאות אלפים בצו 8 ובתוכם גם תושבי אור עקיבא רבים אשר קיבלו צו 8 והשאירו את יקיריהם לטובת הגנה על המדינה מול האויב האכזר.

“אנחנו קוראים מכאן לממלא מקום ראש העיר לכנס את מליאת המועצה מיידית, כדי לאשר פה אחד את ההצעה שאנחנו מבקשים להעלות לסדר יום ע״י רשימת ׳אור עקיבא אחת׳.
העירייה מחויבת להקל עד כמה שניתן על תושבי העיר שנשלחו לחזית המלחמה. ״ה׳ ישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם”, ציינו עוד השניים.

על פי תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה בארנונה), תשנ”ג-1993, מפקדים במילואים עשויים להיות זכאים להנחה בשיעור של עד 25% מתשלום הארנונה שהם משלמים על דירתם. ההנחה היא על 100 מ”ר משטח הנכס, ומדובר בהנחת רשות – הרשות המקומית רשאית שלא להעניק אותה או לקבוע ולפרסם כללים מסוימים לגביה.

יוסיפוב ושמאילוב. צילום מסך, מתוך סרטון הרשימה

 

ברחבי הארץ ישנן קריאות לפטור מתשלומי ארנונה למגוון אוכלוסיות. כך למשל, ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן פנה לשרי האוצר והפנים וביקש בימים האחרונים לפטור את תושבי קריית שמונה מארנונה לאור פרוץ המלחמה.

בהרצליה, חברת המועצה דנה אורן-ינאי, פנתה במכתב לראש העירייה ולחברי מועצת העיר בבקשה להעניק פטור מארנונה לתקופת הלחימה למשפחות המארחות מפונים מאיזורי הלחימה.

בפתח תקווה שלח משה משה, מנהל רישוי עסקים, מכתב לראש העיר ובו בקשה לכנס את מועצת העיריה לאשר פטור מתשלום ארנונה ואגרות לעסקים לפחות עד חודש דצמבר.

נשיא לשכות המסחר ירושלים דרור אטרי פנה השבוע לשר הפנים משה ארבל להפעיל את סמכותו ולחתום על תקנות שיחייבו את הרשויות המקומיות להעניק פטור מארנונה לעסקים שנפגעו מהמלחמה, לתקופה של שלושה חודשים הקרובים חודשים אוקטובר – דצמבר 2023 תוך שיפוי הרשויות בעניין.

// עדכון ראשון: 23.10.2023. בצילום למעלה: חיילים במלחמת “חרבות ברזל”. צילום: דובר צה”ל

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
23/10/2023 16:26

דמגוגיה בגרוש על מנת לקושש כמה קולות בדרך לקלפי מראה רק על רמה נמוכה של ניצול מצב בטחוני רק בשביל הון פוליטי….אחד כזה לא ראוי להיות במועצת העיר בכלל….דברים שנעשים בצניעות ובשקט עובדים טוב יותר על הציבור הרחב.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קללות, יריקות ו’זונות יהודיות’: חשש כבד של בנות פרדס חנה כרכור מבני מיעוטים

תושבת המושבה תיארה כיצד בני מיעוטים, חלקם עובדי גינון, מטילים אימה בשעות הבוקר, בכלל זה חסימה מכוונת של מסלולי הליכה, קללות וגם הביטוי המזעזע שבכותרת. “בבקשה תמנעו את האסון הבא”, כתבה בפנייה למועצה | המועצה: “האירוע המתואר אינו דווח למוקד”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן