Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

השבוע השני למלחמת “חרבות ברזל” | עדכונים שוטפים בגזרת אור עקיבא – קיסריה

השבוע השני למלחמת “חרבות ברזל” | עדכונים שוטפים בגזרת אור עקיבא – קיסריה

17.10 | מוקד מרכז השירות לתושב באור עקיבא יסייע למשפחות שהתפנו מהדרום והצפון ומתארחות בעיר

יום חמישי – 19.10.2023

20:39 || מרכז השלטון המקומי הוציא אמש (18.10) המלצות לפתיחה מסודרת של אתרי עבודה, זאת לאחר הערכות מצב שקיים המרכז בנושא והיות שהמערכה עוד רחוקה מלהסתיים. על פי ההמלצות: יש לפעול על פי הנחיות פקע”ר בכל הנוגע למרחבים מוגנים; באתר יעבדו אזרחי מדינת ישראל ועובדים זרים ברשיון, בלבד; הקבלן יעמיד באתר מנהל שישמש כאיש קשר מטעמו ויהיה אחראי לעדכון מצבת; העובדים באתר – מספרם ופרטיהם האישיים – בכל זמן נתון; הקבלן יעמיד באתר מאבטח מטעמו.

אתרי הבנייה המשיכו לפעול באור עקיבא מאז החלה המלחמה, אולם הדבר עורר ביקורת ציבורית כנגד הכנסת עובדים בני מיעוטים בעיר לאור החשש שיפעלו נגד אזרחי ישראל. ראש עיריית אור עקיבא, אלי אנקונינה, הנחה לפעול על מנת ליישם מיידית את ההמלצות, תוך החתמת מנהלי אתרי הבנייה על מסמך המאשר את הצעדים המומלצים. ראש העיר: “אנו ערים לפניות התושבים הרבות בנושא אתרי הבנייה ומבינים את חששם. אנו נפעל על מנת ליישם את ההמלצות במלואם, כולל שיתוף פעולה עם הקבלנים להצבת מאבטחים באתרים. אנו נעשה הכל, כפי שעשינו כבר מהשבוע שעבר עם הגברות סיורים ולאחר שרתמנו חיילים לפטרולים, על מנת להגביר את הביטחון בשכונות ולוודא כי כל מי שעובד בתחומי העיר מוכר, מנוטר ועובד על פי חוק”.

בתוך כך, פרסמה העירייה עלון מידע עם מוקדים לקבלת תמיכה וסיוע רגשי במצבי חירום >>

יום רביעי – 18.10.2023

21:09 || מחר (חמישי, 19.10) יערך תרגול פתע של פיקוד העורף למטרת בדיקת מוכנות הגופים העירוניים לתרחישי חירום. בעקבות כך, צפויה פעילות ביטחונית וצבאית מוגברת באזור התרגיל, בנוכחות כוחות צבא, ביטחון וחירום (טרם ידוע המיקום המדוייק שכן זהו תרגיל פתע). “אנא היערכותכם ויידוע הקרובים אליכם. הודעה על התרגיל תצא גם בזמן אמת בפלטפורמות העירייה”, נמסר הערב. “במידה ויתרחש במהלך התרגיל אירוע האמת, התרעות יובאו על ידי הערוצים הרישמיים של פיקוד העורף: צופרי אזעקות, התרעות ביישומון (אפליקציית פיקוד העורף) וכן התרעות באמצעי התקשורת (רדיו/טלוויזיה), בנוסף להודעות נוספות גם בקבוצות העירייה”.

יום שלישי – 17.10.2023

11:40 || בשעה זו מתקיים באור עקיבא תרגיל מוכנות של פיקוד העורף במסגרתו תיתכן תנועה ערה של רכבים וכוחות ביטחון.

09:53 || משפחות שהתפנו מיישובי העוטף, דרום הארץ או צפון הארץ ומתארחים באור עקיבא, מוזמנים לפנות למרכז השרות לתושב בכל שאלה, הכוונה ובקשת סיוע, ונציגות המרכז יפנו את הבקשות אל אגפי העירייה הרלוונטיים. יצירת קשר: מרכז השירות לתושב אור עקיבא: 2106* (כוכבית 2106), וואטסאפ מרכז השירות: 054-640-2190, טלפון נוסף (פעיל גם בטלפון כשר) 073-2170590 (בימים אלה מ-8:00 עד השעה 20:30).

יום שני – 16.10.2023

21:36 || לאחר מאמץ אגף החינוך בעירייה: חלק מגני הילדים באור עקיבא ייפתחו מחר. בהמשך להודעת העירייה הערב בנוגע לתמונת החינוך העירונית מחר, נעשו מאמצים רבים לבקשת ראש העיר, למצוא כמה שיותר צוותים אשר יוכלו לאפשר פתיחת כמה שיותר גני ילדים. לאחר עבודה קשה, מאומצת וברוכה של אגף החינוך, התקבל הערב אישור לפתוח את הגנים הבאים מחר:
גנים ממלכתי דתי:
מזל, תמר, הקסום, שקד, נרקיסים, חרוב, מבט, זית, הדס.
שכונת אור ים: חסידה , חוחית , צופית, תדהר
גנים ממלכתי:
סנונית, דוכיפת, סייפן, ניצנים
שכונת אור ים: אנפה, עגור , שלדג, ברבור, פלמינגו , כנרית, סלעית, ינשוף , דרור, רימון.
שכונת היובל: ברוש, דקל , רותם , יקינטון.
כל הגנים יפעלו בין השעות: 08:00-12:00 בניהול גננות אם ותומכות החינוך. בגנים הסמוכים לאתר בנייה נציב מאבטח.

20:30 || באור עקיבא תימשך מחר החזרה ההדרגתית ללימודים, ופתיחת מעון יום אחד וגני החינוך המיוחד. לאחר אישור פיקוד העורף ובהנחיית משרד החינוך, חזרו היום חלק מכיתות א’-ב’ באור עקיבא ללימודים בכיתות, זאת בשים דגש על האפשרות להתפנות למקלט או מרחב מוגן תוך דקה וחצי. כ-100 אנשי צוות עבדו היום במוסדות החינוך העירוניים וקיבלו את התלמידים שהוריהם שלחו לבתי הספר. שומרי מוסדות חינוך התייצבו במלואם. לאחר שראש העיר ביקש לשים על כך דגש, ייפתחו כל גני החינוך המיוחד באור עקיבא: סה”כ 6 גנים אשר יפעלו מ8:00 ועד 13:00. היום התקיים חמ”ל גיוס סייעות, כוח אדם ותיקון ליקויי מקלוט בגנים אלה. הודעה נמסרת להורים.

מהעירייה נמסר כי גני ילדים לא ייפתחו בשלב זה בעקבות כוח אדם חסר. בעקבות ההיענות הגבוהה – השמרטפיות לילדי העובדים החיוניים ימשיכו לפעול גם מחר. מחר ייפתח מעון יום “ליבי” באור ים, זאת לאחר שמשרד החינוך העביר אישור על כך. בקומפלקס “עתידים” יפתחו מחר 9 כיתות: 6 בתיכון -ו-3 בחטיבת הביניים. הודעה נמסרת להורים. בשלב זה – אין אישור לבצע הסעות לבתי ספר כלל. אגף החינוך פועל לקראת פתיחת המועדוניות מחדש. פיקוד העורף בדק את המועדוניות והצביע על פערי מקלוט שיטופלו. היחידה לקידום נוער הביעה רצון לחזור ללמידה של נוער בסיכון מיום רביעי. הנושא הועבר לבחינה. באגף החינוך פועלות 3 פסיכולוגיות שמלוות את הילדים והצוותים בכל הנדרש. גן מעלות יהיה סגור מחר.

11:54 || בקרב תושבי שכונת אור ים בעיר נרשמת דאגה גדולה נוכח חזרתם לעבודה של פועלי בניין, ביניהם בני מיעוטים. ביום רביעי (10.10) החליטה העירייה כי לא ייכנסו פועלים בני מיעוטים לעבודה בעיר עד להודעה חדשה. ראש העיר אלי אנקונינה, הנחה אז את אגף ההנדסה העירוני שלא לאפשר הגעת פועלים בני מיעוטים לעבודה בעיר, ובכללם באתרי הבנייה באור ים. אתמול (ראשון, 15.10) שינו בעירייה את ההחלטה. “בעקבות פניית התאחדות הקבלנים וחברות הנדל”ן, ובהתאם לגישה כלל ארצית, הפועלים באתרי בנייה חוזרים החל מהיום לעבודה רגילה, בהתאם לדרישות מעסיקיהם”, נמסר. “ראש עיריית אור עקיבא קיבל את עמדת הקבלנים שכן אין כל חובה חוקית להפסקת עבודות בשלב זה. במקביל, הנחה ראש העיר את אגף הביטחון והסיור, לבצע במקום סיורים מוגברים וכן לבדוק שהפועלים באתרי הפנייה הם בעלי אישורי עבודה תקפים וחוקיים”.

“זה לא לעניין שהם יהיו כאן עכשיו בתקופה כזאת רגישה ואנחנו באיזור מגורים שלנו נרגיש חוסר ביטחון בבית שלנו”, ציינה תושבת העיר באחת הקבוצות החברתיות. תושב אחר ציין: “אני היום עמדתי על כך שחברת נקיון שמעסיקה ערבים לא תהייה פה בבניין! אז להביא פועלים שאין להם מה להפסיד בחיים ורק ישמחו להצטרף למתקפה ההזויה הזו עלינו??”.
כאמור, בעירייה מדגישים כי תתוגבר נוכחות משטרתית ואבטחתית באתרי בנייה ברחבי העיר.

שכונת אור ים

יום ראשון – 15.10.2023

21:10 || פעילות מוסדות החינוך בעיר – בהמשך ללמידה מרחוק שהתקיימה היום, על פי הנחיות משרד החינוך ופיקוד העורף, אגף החינוך מתארגן לחזרה פיזית של מוסדות חינוך בצורה מדורגת. נכון למחר, כיתות א’ בחלק מבתי הספר יחזור ללמוד באופן פרונטלי. כל מוסד חינוכי מוציא הודעה פרטנית להוריו של תלמיד בנוגע לסטטוס הלימודים העדכני.
גני הילדים לא ייפתחו בשלב זה. מחר תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא פתיחת מוסדות החינוך והחלטות לגבי המשך השבוע.
הרווחה מקיימת שיחות עם קשישים בעיר – במכלול אוכלוסייה המנוהל על ידי אגף השירותים החברתיים (רווחה) קיימו מעל 25 ביקורי בית בהם מתגוררים קשישים בימים האחרונים. בנוסף, מתבצעים שיחות טלפון לקשישים על פי רשימות מסודרות.
חניית מרכז ההפעלה (חמ”ל העירייה) – סגורה לציבור – עיריית אור עקיבא מודיעה כי חניית מרכז ההפעלה בבית ספר רוטשילד הישן – סגורה לחניית רכבים, למעט כלי רכב בתפקיד. בעירייה הדגישו כי ציר החמ”ל צריך להיות פתוח לתנועה 24/7.
כיתת הכוננות העירונית ערכה מטווחים – בטיפולו של פיקוד העורף, ערכה כיתת הכוננות העירונית שהוקמה בסוף השבוע מטווחים ואיפוס נשקים. באשר לצוותי כוננות סע”ר (סיוע עירוני ראשוני) המוקפץ לזירת נפילת טיל בעת מלחמה – חלק מהמתנדבים שאיישו בשבוע שעבר את צוותי הסע”ר (4 במספר) – החליטו להפסיק את התנדבותם. בהתאם לכך נעשה מאמץ גדול להשלים את החוסרים במתנדבים, בין היתר באמצעות הצעות למי שאינו מתאים לכיתת הכוננות – להתנדב לסע”ר. היום התקבלה התעניינות של 6 מתנדבים חדשים שעוברים שיחות התאמה במטרה שעד מחר תושלם המכסה בצוותים. המעוניינים להתנדב יש לשלוח הודעת וואטסאפ למספר הבא תוך ציון הרצון להתנדב לסע”ר.

13:17 || המועמד לחברות במועצת העיר ופעיל הציבור שיקו חג’אג קורא למועמדים בבחירות לחבור לקואליציה חירום בתקופת המלחמה. “קואלציית חירום עירונית – אני קורא מפה לראש העיר אליהו אנקונינה, לסגן ארקדי גדילוב ולכל המתמודדים לראשות ולמועצת העיר, שמחה יוסיפוב, יצחק פתיתו, משה ביטון, יוסי כדורי, לאחד כוחות ולאגם משאבים במעין קואלציית חירום עירונית”, מציין חג’אג. “אנחנו רואים בעשיה ובחסד רב ברחבי העיר אבל חשוב שנעבוד יחד, נאחד כוחות ונשלב ידיים. כך גם נביא ליעילות גבוהה יותר , נמנע כפילויות וגם נשדר לציבור את החוזקה שבאחדות העם. עם ישראל בצער ומצוקה ורק אחדות בעם ובעיר תביא ב”ה לנצחון. שומרים על הבית שלנו, עם ישראל חי”.

ראש העיר אלי אנקונינה הגיב בהמשך להצעה וציין כי “התנהלות העיר נעשית בצורה מקצועית עם אנשי מקצוע מצוינים. מצאתי את מקלטי העיר במצב של עזובה מוחלטת, ובשבוע האחרון הושקעו כחצי מיליון שקלים לתחזוק מקלטים פרטיים של אנשים. יש לנו אחריות כלפי התושבים ולכן לא הזנחנו את המצב בשטח על מנת לאפשר הגנה מקסימלית לכלל תושבי אור עקיבא במצב הביטחוני הקשה בו אנו נמצאים. אנחנו מתקנים מחדלים של שנים ואין צורך כעת בחבלי הצלה פוליטיים בזמן מלחמה”.

11:39 || מהיום מתחילה לפעול שמרטפייה לילדי העובדים החיוניים באור עקיבא בהפעלת העירייה (בתי חולים, קופות חולים, רשות מקומית, משרדי ממשלה, כוחות בטחון, מפעלים חיוניים ועוד). השמרטפייה מיועדת לילדים מגיל 3 ועד 12 בשעות 8:00 עד 16:00. את השמרטפייה יפעילו תומכות החינוך של אגף החינוך בעירייה, מורות חיילות ממחלקת הנוער ונוער מתנדב. טלפון ליצירת קשר: שושי יוחננוב – 050-3115340.

במערכת החינוך החלה הערכות לחזרה לשגרה – בהתאם להנחיות משרד החינוך ופיקוד העורף, תתאפשר חזרה לשגרה במוסדות החינוך בהתאם לכל יישוב/עיר. מנהלי בתי הספר שירצו להחזיר תלמידים לבית הספר יוודאו כי יש מוכנות, כוח אדם זמין וכמובן מרחב מוגן לכלל התלמידים והצוותים הלומדים.

צוותי סע”ר (סיוע עירוני ראשוני) שהוקם בעיר החל בכוננות עם כלל הציוד המותאם. אמש הוקמה כיתת כוננות עירונית. היא אויישה במתנדבים שקיבלו נשק ארוך מהצבא וגויסו בצו 8. באשר למשפחות מפונות מהדרום ומהצפון – משרד השיכון הקצה תקציב לעניין וכעת נבנית תוכנית עבודה במרכז צעירים על מנת לעזור בעורף לאותם המשפחות שנמצאות בבית.

לכל הדיווחים והעדכונים מהשבוע הראשון למלחמה – הקליקו.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן