Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

רוצחו השני של אברהם ברומברג ז”ל התקבל בסוכריות בואדי ערה; אחיינו: “המדינה הסיקה מסקנות” (וידאו)

רוצחו השני של אברהם ברומברג ז”ל התקבל בסוכריות בואדי ערה; אחיינו: “המדינה הסיקה מסקנות” (וידאו)

החל מהבוקר ועד לסוף השבוע נפרסו כוחות משטרה רבים בואדי ערה, שיפעלו למניעת כל אירוע או התכנסות בעלת מאפיינים של הזדהות, אהדה, עידוד והסתה לטרור, זאת לצד היערכות לתרחישי הפרת סדר | אבי ברומברג, אחיינו של אברהם ז"ל: "רואים שהמשטרה והמדינה עובדים בשיתוף פעולה ונמצאים על הזנב שלהם"

הבוקר (חמישי) השתחרר רוצחו השני של החייל אברהם ברומברג ז”ל מזכרון יעקב, המחבל מאהר יונס, לכפר עארה שבוואדי ערה. לפני כשבועיים השתחרר המחבל כרים יונס, אז, בכפר עארה, הונפו דגלי פלסטין ופתח לרגל השחרור ובמשטרה פעלו כדי למנוע מחזות דומים גם היום. 

מהמשטרה נמסר כי החל מהבוקר (חמישי) ובמהלך סוף השבוע , נפרסו בגזרת וואדי ערה מאות שוטרי מחוז חוף, מרחב מנשה ולוחמי משמר הגבול בפיקודו של מפקד מרחב מנשה, נצ”מ שלומי בן שושן באזור ואדי ערה במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע כל מעשה של אהדה והזדהות עם טרור עקב תום ריצוי עונשו של המחבל ויצאתו מהכלא. הכוחות יפעלו למניעת כל אירוע או התכנסות בעלת מאפיינים של הזדהות, אהדה, עידוד והסתה לטרור, זאת לצד היערכות לתרחישי הפרת סדר ככל שיהיו בכפוף להערכת מצב המתקיימת מעת לעת.

המשטרה מדגישה כי תפעל על פי סמכותה ולא תאפשר להפוך את סיום ריצוי עונשו של מחבל לאירוע הפרת סדר. נפעל במסגרת החוק ובכל האמצעים הדרושים על מנת לשמור על שגרת החיים באזור.

// הערכות המשטרה בכפר עארה, היום. צילום: דוברות המשטרה 

דובר מועצת פרדס חנה-כרכור, אבי ברומברג, אחיינו של אברהם ז”ל, התייחס היום לדברים בראיון ל-103FM: “כרגע יש שקט. צריך להגיד מילה טובה על היערכות השר לביטחון פנים ומשטרת ישראל, לא נראתה היערכות כזו במדינה. המדינה הסיקה מסקנות והיא מתקנת, רואים את זה בשטח. אתמול עצרו קרוב משפחה של הרוצח, רואים שהמשטרה והמדינה עובדים בשיתוף פעולה ונמצאים על הזנב שלהם”.

“נולדתי ביום השנה לרצח של אברהם”, שיתף. “הרצח הוא רצח של ערבים ישראלים המחזיקים בתעודת זהות כחולה, העלו אותו לטרמפ וירו בו בראש. יום למחרת הגיעו עובדים של חברת חשמל ומצאו אותו שרוע, הוא מלמל שחטפו לו את הנשק. כל אזרח במדינה מרגיש צביטה בלב. מדובר בערבים ישראלים, וזה משהו שהוא לא נתפס. כל מי שרוקד על הדם של חיילי צה”ל, צריך להבין שלא נאפשר את זה”.

כרים יונס, רוצחו של החייל אברהם ברומברג מזכרון יעקב, צפוי להשתחרר מהכלא השבוע (חמישי) לאחר ריצוי מאסר עולם בגין רצח החייל. השבוע פורסם כי הוא “אינו חש חרטה על מעשיו ומתכוון לחזור לטרור”.

אברהם (אבי) ברומברגאברהם ברומברג ז”ל נולד ב-14.2.1960. בזכרון יעקב. הוא למד בבית-הספר “נילי” ובהמשך למד בחקלאי פרדס-חנה. לאחר מכן עבר אברהם לבית-ספר “עמל” בחדרה. הוא השתלם במכונאות רכב, וסיים תיכון. בהיותו בן 16 התגייס למשמר האזרחי.

בשנת 1978 התגייס ברומברג לצה”ל. הוא עבר הסבה מקצועית, והיה למכונאי טנקים. הוא הוצב ושירת במחנה שריון ברמת הגולן שם שירת את כל תקופתו עד ל-26.10.80. ברומברג נסע מהבסיס ברמת הגולן לביתו, כשאז, קבוצת מרצחים שהעלתה אותו טרמפ, תושבי הכפר עארה בוואדי ערה הסמוכה לזכרון יעקב, התנפלה עליו. אברהם נאבק איתם, עד שנורה בראשו ונשקו נשדד. הוא הועבר במצב קשה לבית-החולים רמב”ם בחיפה. כעבור ארבעה ימים (1.12.1980), מת מפצעיו כשהוא בן 20 בלבד.

במכתב למשפחה, שכתב ראש הממשלה ושר הביטחון מנחם בגין, נאמר: “הוא היה חייל מצוין, חבר למופת ואהוב על כל מי שהכיר אותו”. יום לפני נפילתו הועלה אברהם לדרגת סמל. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות בזכרון יעקב, בחלקה הצבאית. הוא השאיר אחריו הורים וארבעה אחים ואחיות – בניהם אבי ברומברג, המוכר כאיש תקשורת ודובר באזור זכרון יעקב ופרדס חנה.

הורים מזכרון יעקב לרמטכ

אברהם ברומברג ז”ל | באדיבות המשפחה

ב-2015 פנתה משפחת ברומברג אל הרמטכ”ל דאז, גדי אייזנקוט, וכן לוועדת השחרורים, זאת באמצעות מכתב, למנוע את שחרורם המוקדם של רוצחי בנם. לבסוף, נותרו כרים יונס ומאהר יונס מאחורי הסורגים עד השנה כאמור – סיום ריצוי עונשם.

במסר שפרסם מבית הכלא ופורסם באתר ערוץ 7, כתב כרים יונס: “בעוד מספר ימים אצא מתא הכלא שלי, והפחד מציף אותי ככל שמתקרב עולם שאינו דומה לעולם שלי. והנה אני מתקרב לרגע שבו אני חייב לעבור רק דרך הפצעים הישנים שלי, והזיכרונות הישנים שלי, רגע שבו אני יכול לחייך מול דמותי הישנה, ​​בלי לחוש חרטה או אכזבה, ובלי צורך להוכיח את המובן מאליו שחייתי וחייתי במשך ארבעים שנה. אוכל להסתגל למראה החדש שלי, ואני חוזר לשיר עם עמי בכל מקום את המנון ארצי, המנון הפידאי (המקריב את חייו למען המאבק) – המנון השיבה והשחרור”.

במהלך חודש ינואר אמורים כרים יונס ומאהר יונס להשתחרר מהכלא בתום ריצוי עונש מאסר העולם, ועל רקע זה נשמעו בחוגי הימין קריאות לשלול את אזרחותם הישראלית בהסתמך על התיקון לחוק האזרחות מ-2008 ולשולחם ישירות לרמאללה.

גם יוסי צור, אביו של אסף צור ז”ל שנרצח על ידי מוניר רג’בי בפיגוע האכזרי בקו 37 בחיפה ב־2003, ישוחרר השבוע. הוא שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והביע את כעסו על חוסר האכפתיות של נבחרי הציבור, לדבריו, ממצוקת המשפחות. “רג’בי קיבל עסקת טיעון מאוד מקלה – 20 שנה בכלא, והוא עומד להשתחרר ביום השנה העשרים לפיגוע. כשנזכור את ילדינו הוא ייצא לחגוג מחוץ לכלא”, שיתף בעצב. “מעורבותו הייתה חשובה ועיקרית. יש למחבלים זיקה ברורה וחוקית לרשות הפלסטינית, הם מגדירים את עצמם כך, אז שיילכו לגור שם. לצערי חברי הכנסת לא מבדילים בין חוקים חשובים לפחות, וקצת גוררים רגליים. גם בממשלת נתניהו הנוכחית שמענו קולות שאומרים שזה לא יעבור את הייעוץ המשפטי ואת בג”ץ. חברי הכנסת צריכים לשים בצד את כל השיקולים האחרים, מדובר במחבלים שחוזרים לגור בינינו”.

“17 משפחות בחיפה חיות בסיוט מתמשך ממה שיקרה אם נלך ברחוב, בקניון או במסעדה ונפגוש ברוצח האחראי לרצח ילדינו מגיע מולנו, כשהוא מחייך, מבסוט, אולי אפילו מחזיק אישה”, הוסיף. “אני מפחד שאתמודד באותו מקום עם התקף לב או שאאבד עשתונות ואקרע אותו לגזרים, ואז הלכו לי החיים”.

/ עדכון ראשון: 3.1.2023

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן