Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בבנימינה ממשיכים להילחם על הכנסות משטח תעסוקה ליד אור עקיבא: “דורשים חלוקת עושר צודקת”

בבנימינה ממשיכים להילחם על הכנסות משטח תעסוקה ליד אור עקיבא: “דורשים חלוקת עושר צודקת”

בנוסף, מתנגדים במועצה לתכנית הממשלה לבניית 2,100 במערב בנימינה, בניגוד לתוכנית המתאר ובניגוד להמלצות רשות הניקוז ואנשי "חיים לנחל תנינים"

אנשי מועצת בנימינה-גבעת עדה הגיעו היום (3.3) לדיון מיוחד של מינהל התכנון בירושלים בשתי סוגיות אקוטיות שעל הפרק מבחינת המושבה: אישור תכנית שטח התעסוקה בצפון מזרח אור עקיבא ו-בניית 2,100 יחידות דיור במערב בנימינה בניגוד לתוכנית המתאר.

באולם הראשון התקיים דיון של ועדת הערר של המועצה הארצית שדן בערר המועצה על אישור תכנית שטח התעסוקה בצפון מזרח אור עקיבא, שטח שנלקח מבנימינה על פי החלטת שר הפנים ב-2010 – אלי ישי.
במועצה סיפרו כי שש שנים נדרשו להשגת מנדט לוועדה גיאוגרפית שהמליצה על העברת חלק מהכנסות המתחם למועצת בנימינה גבעת עדה. אלא שהליך התכנון נמשך למרות ששר הפנים עדיין לא חתם על צו חלוקת ההכנסות מהמתחם המבטיח את חלקה של המועצה ומהווה פיצוי חלקי על העברת השטח ההיסטורית מבנימינה לאור עקיבא.

המועצה טענה כי הגדלת הזכויות המבוקשת במתחם תלויה בחלוקת ההכנסות העתידית עם המועצה. “אנו דורשים חלוקת עושר צודקת שתכלול שלביות בפיתוח המתחם כאשר רק לאחר קבלת אישור השר ופרסום צו חלוקת הכנסת סופי תאושר הגדלת הזכויות. אם לא כך, התכנית תייצר פגיעה ממשית לעוגן הכלכלי של בנימינה שאמור להיות מפותח מעבר לכביש בסמוך לתחנת הרכבת העתידית של בניינה.

באולם השני התקיים “שולחן עגול” על תכנית הממשלה לבניית 2,100 יחידות דיור במערב בנימינה, בניגוד לתכנית המתאר שאושרה להפקדה על ידי המועצה וגם בניגוד לזו שמנהל התכנון החליט להפקיד.
המועצה טענה יחד עם רשות הניקוז כרמל ועם תושבי היישוב בתוכם קבוצת “חיים לנחל תנינים” כי יש להיצמד לתכנית המתאר שהופקדה על ידי המועצה ולבטל את התכנית המוצעת במסלול ותמ”ל.

אל הישיבות נסעו ראש המועצה איתי ויסברג והצוות המקצועי של המועצה, המנכ”לית ניצן מחנאי גרמן, מהנדס המועצה, אדר’ יואב מלטר והיועץ המשפטי, עו”ד אריאל פישר.

“מדובר בתוכנית דורסנית שמסכנת את עתיד בנימינה, צביונה וחוסנה הכלכלי”, הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג. “אין למועצה יכולת לבלוע תכנית כזו לא תשתיתית ולא כלכלית. שטח הבניה המוצע נמצא בפשט ההצפה של נחל תנינים, הוא יהיה יקר למימוש, הוא חסר תוחלת נעדר פתרון ניקוז ראוי. השכונה, שגודלה כגודל 50% מבנימינה כולה, תגביר את הסיכויים להצפות ולמעשה תפגע במערך הניקוז הקיים של היום במושבה, עובדה שתסכן בהצפות גם בתים ותיקים.

“לבנימינה יש אופי וצביון ברורים של מושבה. לא לשווא הצליחה המועצה להוריד את מסילת הברזל העתידית, לרבות תחנת הרכבת העתידית, אל מתחת לאדמה לטובת שמירה על חזות היישוב, מבטיו ההיסטוריים לחוטם הכרמל חאן זרעוניה והמושבה המערבית, כל זאת לא כדי לקבל בנייני מגורים של 7 קומות. התוכנית הזו תמחק את המושבה שלנו ובמקומה תוקם פה עיר חדשה וצפופה שבינה ובין בנימינה אין שום קשר הגיוני”.

בנימינה רוצה לנגוס באור עקיבא: דורשת ליישם חלוקת הכנסות מאזור התעשייה הצפוני של העיר

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן