Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שוטר פצוע, אישה פצועה ושני עצורים במחאות על “שמורת החורש” בפרדס חנה-כרכור [וידאו]

שוטר פצוע, אישה פצועה ושני עצורים במחאות על “שמורת החורש” בפרדס חנה-כרכור [וידאו]

התושבים, חסמו מהבוקר בגופם כניסת עובדים לאתר הבנייה, מסרו כי "מדובר בשמורה עם עצי אלונים ותיקים ובעלי חיים. הבנייה במקום היא לא חוקית" * עימות בין המשטרה למוחים במהלך היום - שוטר נפגע, תושבת נפצעה ו-2 עצורים * ניסיון להוציא צו מניעה זמני לעבודות נכשל *

תושבים מפרדס חנה הפגינו הבוקר (16.4) ברחוב המעלה ביישוב במחאה על עבודות בנייה שמבוצעות בשטח, שלטענתם הוא שמורת טבע לא מוכרזת בשם “שמורת החורש”. עד מהרה, הפכה המחאה לבלאגן עם המשטרה ואפילו פצועה שנזקקה לטיפול רפואי.

התושבים, שחסמו הבוקר בגופם כניסת עובדים לאתר הבנייה, מסרו כי “מדובר בשמורה עם עצי אלונים ותיקים ובעלי חיים. הבנייה במקום היא לא חוקית”.

כפי שפרסמנו ב’מגדלור ניוז’ לראשונה, סערת “חדר הטרנפורמציה לחשמל” ליד הוואדי בפרדס חנה הביאה תושבים וחברי מועצה לטעון כי האישור ניתן ללא כל דיון ציבורי והעבודות החלו להתבצע בחול המועד – בסוג של מחטף.

מחאה מול בניין המועצה | צילום: דליה סיני

התושבים דרשו בתוקף לעצור את העבודות כשגם הסברים של ראש המועצה הגר פרי יגור לא הניחה את דעתם.

כאמור, הבוקר הגיעו תושבים לשמורה תוך שהם מתעדים את אנשי חברת הקבלן פורקים ציוד לקראת חידוש העבודות. במקום התפתחה מהומה בהמשך כאשר התושבים סירבו להתפנות מהמקום.

אל האזור הוזעקה משטרה, ששהתה עם המוחים במשך שעות ארוכות ואף ניסתה בשלב מסויים לפנותם, לאחר שבקשות השוטרים מהמוחים להתפנות לא הועילו.

במסגרת מאמצי הפינוי, נפצע את השוטרים ונזקק לטיפול רפואי. במקביל, נפגעה תושבת המקום ונזקקה לטיפול רפואי, וניידת מד”א הוזעקה לחורשה.

במשטרה ראו בעין לא יפה את פעולות המוחים. השוטרים ציינו בפניהם כי השטח הוא פרטי וכי המועצה התירה לקבלן לבצע במקום את העבודות לחדר הטרנספורמציה. בהמשך ניסו השוטרים להסביר כי הפיתרון נמצא במועצה או בבית המשפט.

הערב נודע כי התושבים הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה – שיורה לעצור את העבודות עד למציאת פתרון שיניח את הדעת של התושבים. ואולם בית המשפט לא הוציא צו שכזה אך קבע לוח זמנים על מנת לברר את המחלוקת. בין לבין, בשעות הערב מחו התושבים מול בניין המועצה בפרשה.

גם פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה שרון כרמל נכנס לתמונה. במכתב אותו הפנה למנכ”ל איגוד ערים שרון כרמל לאיכות הסביבה, כתב ארז אריאב: “במהלך חול המועד פסח החלו תושבי רחוב המעלה שבפרדס חנה כרכור לתעד בינוי חדר טרנפורמציה. בינוי בשטח שמורת החורש הצמודה לרחוב. לכאורה, תוך פגיעה בסביבת הצומח והחי באותה השמורה. אבקש לדעת האם האיגוד, אותו כבודו מנהל, היה מודע למהלך הבינוי – תוך לכאורה פגיעה בסביבת הצומח והחי?”

גורמים ששוחחו עם “מגדלור ניוז” ציינו כי האישור לעבודות אינו חדש, ובעבר נעשו עם תושבים סיורים במקום. המקום שנבחר הוא המקום בעל פוטנציאל הנזק הקטן ביותר לשמורה.

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר: “כחלק מהמשך פיתוח ובינוי רחוב המעלה ורחוב האורנים מבוצע בהיתר חדר השנאה (טרנספורמציה), בגודל של 5*5 של חברת החשמל. חשוב לציין כי אף עץ לא נפגע! וכי המיקום המקורי הוסט לצידי השמורה, זאת בהמשך בחינת ראש המועצה ויו”ר הועדה המקומית לתכנון ובניה ולאחר שיח עם התושבים, כך שהשמורה תישמר באופן מלא”.

גם תגובה מהירה של ראש מועצת פרדס חנה-כרכור לא מנעה את בלאגן "חדר השנאים" במרכז המושבה [וידאו]

עדכון ראשון: 16.4.23, 11:14

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן