Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מפחיד: מצוקי חוף הים בחדרה ממשיכים לקרוס [וידאו]

מפחיד: מצוקי חוף הים בחדרה ממשיכים לקרוס [וידאו]

בתחילת השבוע ולקראת "החופש הגדול" והגידול הצפוי במספר המתרחצים בחופים, בעיקר משפחות וילדים, קראה החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון לציבור לנהוג בזהירות ובאחריות באזורים הסמוכים למצוק החופי - כשאתמול התחזית כבר התממשה * צפו בתיעוד

חלק ממצוק בית חנקין בחדרה קרס אתמול (22.6), כשלמרבה המזל לא היו נפגעים. בתיעוד שהופץ ניתן לראות את קריסת המצוק, זאת לאחר שבתחילת השבוע קראה החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון להיזהר שבעתיים באזורים הסמוכים למצוק החופי – כיוון שגם בקיץ עלולות להתרחש קריסות.

בקיץ 2021 הוציאה עיריית חדרה צו סגירה למסעדת ‘בית חנקין’ על המצוק בגבעת אולגה, לאחר חוות דעת של החברה הממשלתית להגנת מצוקי החוף, שקבעה כי המצוק מסוכן ועלול להתמוטט – ואיתו המסעדה. בבדיקתה אז, נתגלה כי מצוק החוף באזור מסעדת בית חנקין מציב סכנה ממשית לחיי אדם וליציבות מבנה המסעדה, זאת עקב אי יציבותו של המצוק, בעיקר בחלקו הדרומי. בהמשך לקראת החורף באותה השנה, יצאה העירייה לעבודות תחזוקה במקום.

בתחילת השבוע ולקראת “החופש הגדול” והגידול הצפוי במספר המתרחצים בחופים, בעיקר משפחות וילדים, קראה החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון לציבור לנהוג בזהירות ובאחריות באזורים הסמוכים למצוק החופי: לא לשבת מתחת למצוקים ולא להתקרב לשפת המצוק, עקב סכנת קריסה של סלעים וחול לחופי הרחצה.

אתמול, בפעם השנייה בשבועיים האחרונים, קרס חלק מהמצוק בבית חנקין ורק בנס לא נפגעו מתרחצים. קריסות אלו באו לאחר הקריסה בטיילת לאורך מצוק נתניה בחודש שעבר .

עקב הקריסה הראשונה שארעה בשבוע שעבר, החברה הממשלתית פנתה בתחילת השבוע במכתב לעיריית חדרה בדרישה לטפל מיידית בקידום אחריותם להגנות הבטיחות הנדרשות ולמנכ”ל משרד הפנים ולוועדות התכנון לקדם ולתקצב את ייצוב המצוק מאחר והמצוק נמצא בסכנת קריסה מיידית.

על פי החברה, במהלך החורף נרשמו ברחבי הארץ מספר אירועים של נפילת סלעים לאורך חופי המצוק, האחרון שבהם באפריל האחרון בנתניה, וקיים חשש שתופעה זו תימשך גם בחודשי הקיץ, עקב התנפחות הקרקע במי גשמים ושחיקת המצוקים, מהרוחות והים.

מכתב ההתראה שיצא השבוע הינו המשך למכתב התראה ודו”ח הנדסי שנשלח לפני כשנתיים ב-28.7.21, במסגרתו הובהר לעיריית חדרה מסוכנתו הרבה של מצוק בית חנקין. יתרה מכך, לפני כשנתיים הוגדר על ידי החברה הממשלתית להגנות המצוקים אזור זה כמצוק מסוכן הדורש טיפול מיידי וזאת לאחר קבלת דו”ח הנדסי של יועץ קרקע. עיריית חדרה פעלה בעניין במהירות, סגרה את המסעדה בראש המצוק וקידמה תכנית בטיחות לדרך הגישה החופית.

מצוקי החוף | צילום: הרשות הממשלתית להגנת מצוקי החוף

אילן לביא, החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אמר כי קריסת חלקים במצוק אינו תרחיש אפוקליטי אלא סכנה מיידית המחייבת מחד טיפול בהגנה על המצוק ומאידך נקיטת צעדי מניעה וזהירות על ידי הרשויות המקומיות וציבור המתרחצים. “הקריסה אתמול הסתיימה בנס ללא נפגעים ונדרשים כרגע צעדים מיידים לשיפור בטיחות המתרחצים בחוף – הדבר בנפשנו. ברמה הלאומית יש לקדם את נושא יציבות מצוקי החוף לאור הצורך הדחוף והמיידי על ידי הגדלת התקציבים ופישוט הרגולציה לטיפול באתגר זאת ולנוכח חומרת הסכנה ולאור עליית מפלס ועוצמת הים שעוד יחמירו את המצב”.

יש לציין כי החברה הממשלתית פועלת מטעם המשרד להגנת הסביבה בקידום ההגנות הימיות במצוקי ישראל. יש לציין כי עיריית חדרה החלה אתמול בפעולות מיידיות לסגירת החוף בפני מתרחצים.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן