דיווחי מגדלור ניוז | 19.3.2025 | 13:31

בימים האחרונים, השיטור העירוני באור עקיבא הגביר את האכיפה כלפי רוכבי אופניים חשמליים בעיר, במטרה להבטיח את ביטחונם של הרוכבים והולכי הרגל כאחד. אכיפה זו כוללת בדיקות תקינות, ציות לחוקים בנוגע לשימוש באופניים חשמליים ואכיפה של קווים מנחים על רכיבה במדרכות או באזורים מסוכנים.
משה נקש, מנהל הרשות לביטחון קהילתי בעיריית אור עקיבא ציין כי זהו צעד חשוב לשמירה על הסדר הציבורי, ומטרתו למנוע תאונות, להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים ולשמור על תשתיות העיר. יהודה דוידוב , מנהל הרשות לבטיחות בדרכים הוסיף כי "חשוב שנמשיך להקפיד על כללי ההתנהגות ולהיות ערניים לכללים החדשים כדי לשמור על עיר בטוחה ומסודרת לכולנו".
ב"כלכליסט" פורסם היום (19.3) כי בשבוע הבא יצוין שנה לפרסום תקנות התעבורה המחייבות התקנת לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים. עד כה, כ-170 אלף ישראלים נרשמו במשרד התחבורה והנפיקו לוחיות רישוי, ומספרם ממשיך לעלות מדי יום.
תהליך הרגולציה והאכיפה של הכלים החשמליים העירוניים עבר מספר שלבים. התקנות פורסמו במרץ 2024, וביולי החלה ההרשמה במאגר הנתונים הממשלתי. באוגוסט הן היו אמורות להיכנס לתוקף, אך בפועל הוחלו בספטמבר, כאשר רק משטרת ישראל הייתה מוסמכת לאכוף אותן. פקחי העיריות קיבלו סמכויות אכיפה רק באוקטובר.
לפי דו"ח של מרכז המחקר של הכנסת, מאז 2018 יובאו לישראל מעל חצי מיליון אופניים וקורקינטים חשמליים. המשמעות היא שפחות ממחצית הכלים נרשמו. גורמים באכיפה טוענים שאם מצב דומה היה מתרחש בכלי רכב ממונעים אחרים, הציבור היה מגיב בחריפות.
נמאס כבר ההשתוללות שלהם. הגיע הזמן…. או לחייב רישיון+ביטוח, כמו אופנוע או להוציא את זה לגמרי מהחוק