סערת המכנסונים בזכרון יעקב || תלמידה הושעתה בגלל מכנסיים ותקפה: "אישה לא יכולה ללבוש מכנסי ג'ינס באורך כשל גבר"

רומי, תלמידה בתיכון המושבה, הושעתה בסוף השבוע מהלימודים כי לא הייתה מוכנה לצאת מהכיתה - וזאת בעקבות הגעתה ללימודים עם מכנסיים קצרים. בפוסט שפרסמה הראתה בבירור: המכנסיים שלבשה היו באורך של מכנסי גבר. המועצה המקומית הגיבה בפוסט משלה

סערת המכנסונים בזכרון יעקב: אחרי שתלמידה מתיכון "המושבה" בזכרון יעקב הושעתה מהלימודים בעקבות סירובה לצאת מהכיתה לשיחה, זאת בעקבות הופעתה ללימודים עם מכנסיים קצרים – שלא הלמו את חוקי בית הספר, פרסמה התלמידה, רומי, פוסט ארוך בפייסבוק המגולל את השתלשלות האירועים.

"אני מניחה שרובכם שמעתם על ״מחאת המכנסיים הקצרים״ שרצה ברשת בימים האחרונים", כתבה התלמידה, "היום בבוקר (שישי, מ"מ) הגעתי לבית הספר עם מכנסיים קצרים עד אמצע הירך. בדרכי לשיעור עצרה אותי רכזת השכבה וביקשה שאחזור לביתי להחליף את מכנסיי בטענה שאני לא מכבדת את תקנון הלבוש".

התלמידה רומי ממשיכה: "למרות בקשתה, לאחר שהסברתי לה שאני מכבדת את תנאי התקנון ומסרבת לחזור להחליף, נכנסתי לשיעור אזרחות האחרון שלי, פרידה מהמורה. לא עוברות 5 דקות ורכזת השכבה כבר בדלת דורשת שאצא מהכיתה, ואני כמובן עונה בשלילה וקובעת עובדה כי אני נשארת.

"כשעה לאחר מכן נגשה אלי המחנכת שלי בבקשה שאלך הביתה בטענה שאני מפרה את תקנון בית הספר, ושוב כמובן סירבתי. נלקחתי לשיחה עם המחנכת, סגנית המנהלת והרכזת. לאחר שסירבתי להגיע לשיחה הזו כי איני יכולה להרשות לעצמי להפסיד את השיעור שהגעתי אליו, הן הכריזו כי הן משעות אותי מבית הספר".

התלמידה מציינת כי על פי התמונה שצרפה, המכנסיים שלה ומכנסיים של תלמיד גבר מהשכבה – היו באותו האורך. "התלמיד לא ננזף והורשה ללמוד כרגיל, בעוד אני נאלצת לעמוד בפני השעיה למרות שאורך המכנס זהה", הוסיפה רומי. "בבתי ספר רבים בארץ מתקיימת מחאה על הדרה, החפצה וקביעה של נורמות שונות ותמוהות למדי של נשים. אישה לא יכולה ללבוש מכנסי ספורט כגבר. אישה לא יכולה ללבוש מכנסי ג'ינס באורך כשל גבר. ילדה בכיתה א' נשארת למשך היום בחולצה ובתחתונים כי לבשה שמלה בלי שרוולים. נשים נרצחות, נשים מוחפצות, נשים מוטרדות מינית בלי הפסקה וכמו שאומרים כולם, הכל מגיע מהבית. בתי הספר הם הקו הראשון של החינוך שלנו. שם אנחנו לומדים לקרוא, לכתוב, לחשב, להיבחן, לשנן, להתנהג.

"זה גם מרכז חברתי בו אנחנו לומדים מהי נורמה, מה החברה תופסת כבריא ומה החברה תופסת כמותר או אסור. יושבת ילדה בשיעור עם מכנסיים באורך מכבד = אין תחת, אין בטן חשופה, אין איברים צנועים שמציצים מכל כיוון. אולי במקום להסתכל בציציות הגיע הזמן ללמד. ללמד על כבוד הדדי. על חיזוק המעמד הנשי. על שוויון. על החיים האמיתיים".

התלמידה זכתה לתמיכה רבה ברשת והפוסט שלה הופץ לכל עבר. תושבים רבים החמיאו לכתיבתה של התלמידה והצדיקו את חוסר רצונה להתפנות מבית הספר.

תיכון המושבה. צילום: מגדלור ניוז

ובמקביל, פרסמה מנהלת מחלקת החינוך היישובית, ד״ר מרים פאנויאן, באמצעות המועצה המקומית, פוסט התייחסות לנושא. סוגיית המכנסונים הארצית הגיעה גם לזכרון יעקב, ועוררה תגובות רבות משני הצדדים.

"בימים אלה, מתקיימת מחאה ברחבי הארץ וגם אצלנו בזכרון יעקב, על לבישת מכנסיים קצרים בשטח בתי הספר. ראשית, אנו מבקשים להבהיר כי תקנון מוסדות החינוך בזכרון יעקב מחייב בנים ובנות כאחד, אנו מגנים בכל תוקף אפלייה מכל סוג ובפרט על רקע מגדרי", אמרה.

המנהלת הוסיפה: "כל ניסיון לומר אחרת, אינו נכון. ״חשוב להבהיר כי לגיטימי לשוחח ולמחות על כל סוגיה ונושא, אנו מחנכים את הדור הצעיר להביע דעה ולקיים דיאלוג מתמיד ומכבד. יחד עם זאת לא נאפשר להשפיל, את צוות החינוך ואף לנקוט בלשון לא מכבדת כלפי הצוות החינוכי, לא בידי תלמיד, לא בידי הורה או כל אחד אחר. ״תקנון בית ספר המושבה קובע כי הבאים בשעריו נדרשים ללבוש מכנסיים מעל גובה ברך, בנים ובנות. זאת פרט לשיעורי חינוך גופני.

"השבוע הושעתה תלמידת בית הספר המושבה. התלמידה הגיעה לבושה בניגוד לתקנון, התבקשה לצאת מהכיתה לשיחה עם רכזת השנתון וסגנית מנהלת בית הספר, אך סירבה בגסות תוך הפרת כללי משמעת, עד שהצוות נאלץ להשעותה ולהזמין אותה לשיחה יחד עם הוריה. ההשעיה נעשתה בעקבות סירובה להגיע לשיחה. ״הנהלת בית הספר בשיתוף ועד ההורים ומועצת התלמידים מקיימים בימים אלה דיון פתוח ומכבד, במטרה להגיע להסכמה משותפת על התקנון הבית ספרי. עד אז כלל התלמידים מתבקשים לכבד את מוסד החינוך, ולנהוג בהתאם לתקנון. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מכבד ופורה".

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מה ההבדל בין אפוטרופסות לייפוי כח מתמשך?

ייפוי הכח המתמשך הינו מסמך משפטי שבו אדם מפרט בדיוק כיצד הוא רוצה שינהגו בענייניו הרכושיים, הרפואיים והמשפטיים ומי הוא רוצה שיטפל בענייניו. יפוי הכח המתמשך נועד להיות כאלטרנטיבה למוסד האפוטרופסות | מאמר מקצועי

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן