Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האם לא רוצים שתדעו שקיים גן מונטסורי באור עקיבא? תלוי את מי שואלים

האם לא רוצים שתדעו שקיים גן מונטסורי באור עקיבא? תלוי את מי שואלים

באתר הרישום של עיריית אור עקיבא למוסדות החינוך בשנה הבאה - לא מופיעה אפשרות ההרשמה לתושבים חדשים או תושבים מהשכונות הוותיקות לגן "סיפן", טרום טרום חובה (גיל 3) או טרום חובה (גיל 4) | העירייה: "הרישום לגן המונטסורי מתאפשר לכלל ההורים בעיר באמצעות מייל"

הגן המונטסורי באור עקיבא, גן “סיפן” שנפתח בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, תשפ”ד, נמצא בעיצומה של השנה וכבר החלה ההרשמה אליו לשנת הלימודים הבאה. אלא שמי שילדיהם יחלו את לימודיהם במסגרת חינוך חובה מגיל 3, ויבקשו להירשם לגן טרום-טרום חובה או טרום חובה לשנת הלימודים הבאה, תשפ”ה, ייתכן ויתקלו בקושי.

במסגרת ההרשמה לגני ילדים שנפתחה באתר האינטרנט של העירייה, קיבלנו פנייה על כך שלא קיימת האופציה לרישום לגן המונטסורי. כאמור, מדובר למעשה ברישום של נרשמים חדשים המעוניינים ברישום לגן טרום טרום חובה (גיל 3) או טרום חובה (גיל 4) – ואפשרות הבחירה בגן לא מופיעה כאשר נכנסים למערכת הרישום. לעומת זאת, ילדי הגן כיום יכולים להשתבץ ברישום המשך.

מתוך מודעת ההרשמה של אגף החינוך בעירייה להורים. כיצד יוכלו הורים המעוניינים בחינוך מונטסורי להירשם כשהאפשרויות שעומדות לרשותן הן הזרם הממלכתי והזרם הממלכתי דתי בלבד?

גם במודעה שפרסמה העירייה בנוגע לרישום – צוין כי תושבי אור ים מתבקשים לשלוח מייל לגבי בקשתם לרישום לגן, אולם לגבי תושבים חדשים או תושבים בשכונות הוותיקות, לא צוינה האפשרות להירשם לגן המונטסורי ולא צוינה האפשרות לשלוח מייל בנושא לאגף החינוך.

על פי מידע הידוע לנו, במידה ויהיו די נרשמים לשנת הלימודים הבאה בגן, ייפתח גן טרום -טרום חובה. אולם כאשר לא ניתן להירשם לגן, התוצאה עלולה להוביל לכך שמחזור חדש לא ייקלט.

תושבת העיר תהתה בשיחה עם מגדלור ניוז כיצד הורה שאמור לעבור לאור עקיבא בקיץ ועליו לרשום את בנו או בתו לגן יידע שיש לו אפשרות להירשם לגן המונטסורי? “הוא לא נמצא בכל קבוצות הוואטסאפ העירוניות”, ציינה כדוגמא. “גם אם מחפשים בגוגל, נכנסים לאתר העירייה וקוראים שכתוב רק ממלכתי או ממלכתי דתי. אין זרם מונטסורי. ברשויות אחרות מצוין: “חינוך דמוקרטי”, חינוך אנתרופוסופי”, אצלנו אין את האבחנה”, היא הוסיפה.

החינוך המונטסורי צבר תאוצה בשנים האחרונות גם בישראל. באור עקיבא נעשו יוזמות להקמת שיטת החינוך הזו – שרובן לא צלחו עד הקמת הגן בהצלחה בתחילת השנה. “נחשפתי לשיטה לראשונה כאשר חיפשתי פעילויות שאוכל לעשות בבית עם הבן הבכור שלי”, סיפרה לפני כשנתיים שני יוסף, מי שהביאה את הרעיון לעיר, יזמה וקידמה את פתיחת הגן בעיר. יוסף, אמא לשני ילדים, ציינה עוד: “ככל שחקרתי את השיטה יותר והתחלתי ליישם אותה בבית, ראיתי את ההתפתחות של הילד שלי ואת הכלים שהוא מקבל. הבית הפך לרגוע יותר והילד שלי לעצמאי ומאושר”.

הגן המונטסורי באור עקיבא. צילום ארכיון: עיריית אור עקיבא

שיטת מונטסורי מגיעה מאיטליה, והיא גישה חינוכית לילדים המבוססת על מחקריה וניסיונה של הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי (1870–1952). השיטה גובשה על בסיס תצפיות שערכה על ילדים שניתנה להם סביבת למידה חופשית, דבר שהוביל בשנת 1907 לזרם “טבעו של הילד”. על יסוד התצפיות, יצרה מונטסורי סביבת למידה הבנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות. שיטת מונטסורי נועדה לאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את אופן קיומם הטבעי, לשמור ולתמוך באופן קיום טבעי זה. השיטה מיושמת על מגילאי 2.5 ועד 18.

מעיריית אור עקיבא נמסר בתגובה: “בפרסום להרשמה לא צוין אף גן ילדים ספציפי. הרישום לגן המונטסורי מתאפשר לכלל ההורים בעיר באמצעות מייל הרישום שפורסם”.

קראו גם >> 

אוטוטו זה קורה: גן ‘מונטסורי’ ייפתח בשנת הלימודים הקרובה באור עקיבא

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן