Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אוטוטו זה קורה: גן ‘מונטסורי’ ייפתח בשנת הלימודים הקרובה באור עקיבא

מבנה גן ילדים 'שושנים' בשכונת אורות הוסב לטובת הגן החדש - החל מספטמבר 2023 | מי שצפויה לנהל את הגן היא טלי רוזנפלד

בשורה משמעותית לתומכי החינוך המונטסורי באור עקיבא: לאחר מספר בקשות מצד תושבים ובחינות מצד גורמי מקצוע, וכן לאחר פגישה שהתקיימה עם ראש העיר אלי אנקונינה, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק חינוך יוסי כדורי ומנהלת אגף החינוך סיגל אלבז, החליטה העירייה לפני מספר שבועות על פתיחת גן ילדים בשיטה המונטסורית בשנת הלימודים הקרובה – תשפ”ד.

קברניטי העירייה מאמינים בתהליך, ולאחר תקצוב ההליך בצורה מיוחדת ודחיפתו, הוסב מבנה גן ילדים ‘שושנים’ בשכונת אורות לטובת הגן החדש – החל מספטמבר 2023.

ראש העיר אלי אנקונינה וסגנו, מחזיק תיק החינוך, יוסי כדורי בשיח לקראת פתיחת הגן. צילומים: עיריית אור עקיבא

שיטת מונטסורי מגיעה מאיטליה, והיא גישה חינוכית לילדים המבוססת על מחקריה וניסיונה של הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי (1870–1952). השיטה גובשה על בסיס תצפיות שערכה על ילדים שניתנה להם סביבת למידה חופשית, דבר שהוביל בשנת 1907 לזרם “טבעו של הילד”. על יסוד התצפיות, יצרה מונטסורי סביבת למידה הבנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות. שיטת מונטסורי נועדה לאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את אופן קיומם הטבעי, לשמור ולתמוך באופן קיום טבעי זה. השיטה מיושמת על מגילאי 2.5 ועד 18.

החינוך המונטסורי צבר תאוצה בשנים האחרונות גם בישראל. באור עקיבא כבר נעשו יוזמות להקמת שיטת החינוך הזו – שרובן לא צלחו עד היום. “נחשפתי לשיטה לראשונה כאשר חיפשתי פעילויות שאוכל לעשות בבית עם הבן הבכור שלי”, סיפרה לפני כשנתיים שני יוסף, מי שהביאה את הרעיון לעיר, יזמה וקידמה את פתיחת הגן בעיר. יוסף, אמא לשני ילדים, היום מס’ 2 ברשימה למועצת העיר של המועמד לראשות העיר משה ביטון ציינה עוד: “ככל שחקרתי את השיטה יותר והתחלתי ליישם אותה בבית, ראיתי את ההתפתחות של הילד שלי ואת הכלים שהוא מקבל. הבית הפך לרגוע יותר והילד שלי לעצמאי ומאושר”.

יוסף הסבירה כי מדובר בחינוך שיוויוני ואיכותי לילדות ולילדים שלנו. “היסוד של השיטה הינו כבוד עמוק לילד ואמונה ביכולות שלו. בכך השיטה מאפשרת חירות ואחריות ומעודדת סקרנות ולמידה תוך פיתוח עצמאות ויצירתיות”.

בשבוע שעבר התקיים במקום סיור שיפוצים והתאמות בנוכחות ראש העיר אלי אנקונינה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך יוסי כדורי, מנהלת אגף החינוך סיגל אלבז, וכן מנהלת מחלקת גני הילדים אורלי בוסידן והיועץ המקצועי גיל שליסר.

הנוכחים עמדו על קצב העבודות וראו את השיפוץ שעובר על הגן והתאמתו לרוח המונטסורית. שליסר נבחר ללוות את פתיחת הגן המונטסורי בעיר, שייפתח במבנה רחב ידיים.

מי שצפויה לנהל את הגן היא טלי רוזנפלד. בימים אלה החלה ההרשמה לגן החדש דרך מחלקת גני ילדים באגף החינוך.

יוצאים לפיילוט: גן ילדים של חינוך מונטסורי ייפתח באור עקיבא

12.7.22 | 18:38

מועצת העיר בעיריית אור עקיבא החליטה (12.7) פה אחד להתחיל בפיילוט ולפתוח גן מונטסורי ראשון בעיר. במסגרת החלת הפיילוט יחלו כבר בימים הקרובים, הצוותים המקצועים באגף החינוך והגזברות להכין את הפיילוט לתחילת שנת הלימודים הבאה.

ההצבעה הגיעה בעקבות העלאת הצעה של חבר מועצת העיר, משה ביטון. בישיבה הקודמת דיבר ביטון על הנושא מספר מילים ואמר כי “אני מבקש להעלות לסדר את נושא גן אחד או שניים לפחות עם חינוך מונטסורי. החינוך מקורו באיטליה, כיום יש 22 אלף גנים ברחבי העולם. בישראל יש המון גנים כאלה כולל אצל שכנים שלנו ברשויות הסמוכות.

“הלכתי בעצמי לדבר עם מנהלת גן כזה. בדבר פשוט – לתת לילד להתפתח תוך כדי הסקרנות שלו. זה עולם אחר של חינוך. אני מכוון להמשיך עם זה עד לגיל חטיבת הביניים. החינוך של לתת לילד את העצמאות עם הסקרנות שלו – זה מדהים”.

החינוך המונטסורי צבר תאוצה בשנים האחרונות גם בישראל. באור עקיבא כבר נעשו יוזמות להקמת שיטת החינוך הזו – שרובן לא צלחו עד היום. הגישה המונטסורית אשר פותחה ע”י מריה מונטסורי, מתמקדת בארבע נושאים עיקריים: חשבון, שפה, כישורי חיים וחושים. “נחשפתי לשיטה לראשונה כאשר חיפשתי פעילויות שאוכל לעשות בבית עם הבן הבכור שלי”, סיפרה לפני פחות משנה שני יוסף, אמא לשני ילדים. “ככל שחקרתי את השיטה יותר והתחלתי ליישם אותה בבית, ראיתי את ההתפתחות של הילד שלי ואת הכלים שהוא מקבל. הבית הפך לרגוע יותר והילד שלי לעצמאי ומאושר”.

יוסף הסבירה כי מדובר בחינוך שיוויוני ואיכותי לילדות ולילדים שלנו. “היסוד של השיטה הינו כבוד עמוק לילד ואמונה ביכולות שלו. בכך השיטה מאפשרת חירות ואחריות ומעודדת סקרנות ולמידה תוך פיתוח עצמאות ויצירתיות”.

בחינוך המונטסורי נלמדים אותם המקצועות כמו בחינוך הרגיל של משרד החינוך, אבל באופן חוויתי, עצמאי, ומותאם לכל ילד וילדה. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצביעים על כך שמי שהתחנכו בשיטה המונטיסורית משתלבים בחברה כבוגרים מצליחים מבחינה אקדמית וחברתית, כשהם מפגינים התלהבות מלמידה, שואלים שאלות נוקבות, מראים אחריות ומסתגלים ביתר קלות למצבים חדשים. ניתן לראות את בוגרי השיטה בעמדות המפתח בעולם: מנכ״ל אמזון, מייסדי גוגל, מייסד פייסבוק, משפחת המלוכה הבריטית ועוד רבים נוספים.

עדכון ראשון: 12.7.22, 12:11

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן