Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

להצדיע להם: החיילים והמילואימניקים המצטיינים מחדרה, פרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב, בנימינה-גבעת עדה וחוף הכרמל

להצדיע להם: החיילים והמילואימניקים המצטיינים מחדרה, פרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב, בנימינה-גבעת עדה וחוף הכרמל

חגיגות העצמאות ה-75 לישראל - וחיילים רבים מאזורנו זוכים בהצטיינות ובכבוד גדול. הנה הרשימה הארוכה והמכובדת - שמביאה הרבה כבוד, שמחה ולנו נותר רק - להצדיע. // כל הצילומים בכתבה: באדיבות דובר צה"ל 

בטקס מצטייני מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים , אלוף מוטי ברוך, לכבוד יום העצמאות ה-75, נבחר סגן מתן צור מעין כרמל שמשרת כמפקד צוות בגדוד הדס שבבה״ד 1.

מתן התגייס לגולני לגדוד 12, סיים הכשרה של שמונה חודשים ועלה לתגבור בקו עזה למשך ארבעה חודשים. לאחריו יצא הקצאת מ״כים וסיים בהצלחה את הקורס. הוא חזר להכשרה והיה מפקד במשך שמונה חודשים, עד שהתחיל את מסלולו בבה״ד 1.

לאחר שקיבל את דרגות הקצונה, שירת כמ״מ הכשרה בחטיבה וכמ״צ לוחמים כשנה וחצי.

על ההצטיינות הוא מספר בהתרגשות: ״שמח מאוד לקבל הצטיינות. אני משרת מתוך אמונה שלמה במה שאני עושה, אהבת האדם ואהבת המדינה. הגנת המולדת בשילוב חינוך והטמעת ערכים בחרה הישראלית זו זכות גדולה ומשמעותית מאין כמוה״.


במסגרת טקס מצטייני מפקד אוגדה 162 תת אלוף נדב לוטן נבחר גם רס”ן (מיל’) בועז זעירא תושב גבעת עדה.

זעירא, בן 37 ויש לו 2 אחיות גדולות. גדל בקצרין בגולן וילדותו סבבה סביב טיולי אופניים והרים. מגיל צעיר התעניין מאוד בטנקים. גם אביו של בועז היה במסלול צבאי ארוך והגיע עד לתפקיד  סמג”ד בהנדסה קרבית במילואים.

כשצוללים אל חייו מגלים את המודל להשראה שגרם לו ללכת למסלול צבאי ארוך.

דודו, שמחה זעירא, התגייס לשירות בצנחנים ולאחר השירות עשה רילוקיישן לגרמניה. כששמע שפרצה מלחמת יום כיפור מיד עשה הכל בשביל להגיע לארץ ולהילחם. שמחה נפל בקרב במובלעת ברמת הגולן. בועז למעשה גדל בנוף הגולן היפה, אך גם אותו גולן בו דודו נפל בקרב.

על שירות המילואים הוא מספר שאלו הרגעים היותר משמעותיים שלו בשירות.

“תפסנו קו מול מצרים ושסיימנו את המילואים אז המפקד חטמ״ר המרחבי, יואב, אמר לי שהפלוגה שבה הוא היה מ”פ הייתה יותר מקצוענית מכל לוחם שהיה ומבחינתם תעודת כבוד שהציבו סטנדרט כזה ולתת את המקסימום”.

בדובר צה”ל מפרגנים לזעירא: “בועז, אתה הגאווה שלנו. יישר כוח והמון הצלחה בהמשך”.


סגן עמית גלעם מבנימינה (בתמונה) נבחרה לקצינה מצטיינת של יחידות השדה. עמית מתפקדת כקצינת מבצעים בגדוד 50 של חטיבת הנח”ל.

היא נבחרה כחיילת מצטיינת בעקבות תפקוד מקצועי ברמה מאוד גבוהה, יחסי אנוש מעולים , יוזמה ומקור ידע לחיילים וקצינים אשר משרתים איתה.


טקס מצטייני נשיא המדינה, יצחק הרצוג מתקיים הבוקר, (26.04.23) לכבוד יום העצמאות ה-75. בין המצטיינים נבחרה סמל ש׳ (20) מגבעת אולגה, חדרה. ש׳ התגייסה בדצמבר 2020, עשתה טירונות 02 במפרשית ולאחר מכן קורס אתרוג, במשך שלושה חודשים בגלילות.

בסיום הקורס שובצה בענף מיוחדים במפקדת העומק. במהלך השירות עשתה הכשרות שונות, ביניהן ערבית מדוברת ומחקר אינטרנט.

ש’ גרה עם שני הוריה, ענת, מנהלת משאבי אנוש וגיא, עובד בהייטק. אחיה, איתי בן 23, עובד בהייטק. אמה שירתה כמאבחנת פסיכוטכנית, אביה היה לוחם ביחידת דובדבן ואחיה היה חופ״ל בגדוד אריות הירדן.

הדבר הכי ישראלי בעיניה הוא לראות ישראלי בחו”ל ולפתח איתו שיחזרו, וכן המשפחתיות והרעות. ש’ מספרת כי קיבלה הצטיינות בזכות הרמ״ד שלה, ד’, שהאמין בה לאורך כל הדרך.


עוד מצטיין נשיא: סמל א׳ מכרכור, בן 20, שמשרת ביחידה הרב ממדית. לפני הצבא עסק אי כספורט אתגרי, למד מדעים פיזיקה וטכנולוגיה – ואף עשה עבודת גמר בטכניון. התגייס במרץ 2021 ומשרת כסמל צוות לוחמה ביחידה הרב ממדית ונהנה מאוד מהתפקיד. דבר הכי ישראלי בעבורו זה הים. א׳ – עלה והצלח!


סגן נעה אוהבי מזכרון יעקב נבחרה למצטיינת בטקס מצטייני יום העצמאות של חטיבה 769, ׳עוצבת חירם׳, בראשות מפקד החטיבה אל״ם סיון בלוך. החטיבה הינה חטיבה מרחבית, אשר אחראית על ההגנה של כלל אצבע הגליל – מרכס רמות נפתלי, דרך עמק החולה ועד הר דב שבמזרח.

כלל חיילי החטיבה והלוחמים שבתעסוקה מבצעית בה, משקיעים לילות כימים כדי לדאוג שכל אחד מתושבי האזור ירגיש הכי בטוח שאפשר. מתוכם, החיילים המצטיינים נבחרו בכדי להוקיר תודה על רצון, אהבת הארץ והקרבה אמיתית.

מבין המצטיינים נבחרה קצינת קישור למשרתי המילואים בחטיבה, סגן נעה אוהבי. את ההצטיינות קיבלה בזכות עבודתה הקשה והמסורה. כשהתגייסה, ידעה נעה שהיא רוצה לתת כמה שהיא יכולה למדינה, וכרגע מעבירה כבר מעל לשנה בחטיבה, מסייעת במאמץ להגנה על גבול הצפון.

על קבלת ההצטיינות מספרת נעה: ״הגאון מוילנה קבע ׳אם אין האדם משתדל לעלות תמיד מעלה-מעלה, על כורחו הוא יורד מטה-מטה, כי אי אפשר לו לאדם שיעמוד במדרגה אחת׳. ההכרה בהתקדמות שבעשייתי מרגשת מאוד ואני מוקירה עליה תודה גדולה״.

את ההצטיינות קיבלה נעה בזכות חתירתה למגע, פעילויותיה השונות בגזרה ושמירת סטנדרט גבוה.


נדב אוברציגר, בן 20 מפרדס חנה-כרכור זכה בהצטיינות מפקד זרוע הים, ודרכו מלאה בהגשמה עצמית. בכיתה ו׳ נדב אובחן על הרצף, אך, זה לא עצר אותו מלהגשים את חלומותיו – לאחר שהפך לבוגר מכינת ׳רבין׳ ובוגר תנועת הצופים, הוא התנדב דרך עמותת ״גוונים״ לשירות צבאי.

לפני גיוסו, הגיע לתפקידו תחילה בתור אזרח, להכיר את האנשים שיעבדו איתו במהלך שירותו ואת העשייה בתפקיד אותו עתיד לקבל. נדב התגייס בנובמבר 2021 ומשרת בתור ראש לשכת מפקד פלגת תכנון במספנת זרוע הים. פלגת התכנון אחראית על ההיערכות של המספנה לקראת כל טיפול שכלי השיט של הזרוע יעברו, החל מהצבת לוחות זמנים, העברת דרישות המטה לעובדי מספנה, ועד למעקב שוטף אחר הביצועים – על מנת שבקצה, הכלים יקבלו את הטיפול הנדרש.

כיום, רב״ט נדב אוברציגר אחראי ומעורב בעשייה של הפלגה בפרט, ואף בעשייה של כל מספנה בכלל – ״במסגרת תפקידי אני אחראי על לוחות הזמנים והתהליכים בפלגה, ובנוסף לכך אני משתתף בדיונים, מנהל ומרכז את פורום פיקוד והנהלת מספנת זרוע הים, עד לפרטים הקטנים ביותר״.

נדב מספר בגאווה כי הוא הכיר אנשים רבים בתפקידו ״אמנם אני עובד בעיקר עם אנשי קבע ואזרחים עובדי צה״ל, אבל אני תמיד משתדל לרכוש חברים חדשים, אחד החיילים שהיה החבר הכי טוב שלי והדריך אותי מרגע הגעתי למספנה, חזר כיום בתור קצין, אני מאוד אוהב את מספנה ואת האנשים בה״.

משפחתו של נדב תומכת וגאה בו מאוד, בייחוד בן דודו ששירת בתור לוחם ימי בשייטת ספינות הטילים ״אנחנו מדברים המון מכיוון ששנינו חלק מזרוע הים״.
בעקבות הפגנת המסירות, החריצות והערכיות הוענקה לנדב הצטיינות ממפקד זרוע הים ״אני גאה בעצמי, שלמרות האוטיזם אני משרת כאן, ומכירים אותי בגלל התפקיד שאני עושה. אנשים שומרים אותי באנשי קשר כ׳נדב רל״ש מפל״ג תכנון׳ ולא ׳נדב מתנדב׳״.


סמ״ר שחף פילו, בת 21 מקיבוץ שדות ים, צוללת מקצועית ביחידה הייחודית של זרוע הים, זכתה בהצטיינות מפקד זרוע הים.

עוד לפני גיוסה, הייתה חדורת מטרה להתגייס לתפקיד לוחמה בזרוע הים, ובנובמבר 2020 התגייסה ליחידה למשימות תת מימיות, בה עברה הכשרה ארוכה ומאתגרת בת שנה. ״מגיל קטן אני חלק מהים, להתגייס לילת״ם זה הדבר הכי טוב שיצא לי לעשות״.

שחף מגיעה ממשפחה בעלת שורשים עמוקים בזרוע הים, אביה שירת כצ׳יף בפלגה 914, האחראי על תחום המכונה בספינה, אחיה הגדול שירת בבסיס חיפה בתור מוכ״ם חוף ואחיה הנוסף שירתם כלוחם ביחידת סנפיר תחת פלגה 914.

משרתי הילת״ם, וביניהם סמ״ר שחף פילו, מבצעים משימות מגוונות וייחודיות, החל מתחזוקת כלי השיט במעמקים, השתתפות באיתור וחילוץ פצועים ועד לביצוע ניסויים תת – ימיים. ״כל משימה שאנחנו מבצעים, בסוף היא מבצעית, גם אם מדובר בתחזוקה תת מימית, כלי השיט תלוי בה כדי שיהיה כשיר לבצע את משימתו. אני תמיד חושבת שהעשייה שלי תורמת למישהו בקצה״.


בטקס מצטייני מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, בין כלל המצטיינים, נבחר סגן אסף ציטרונבלט מזכרון יעקב שמשרת כמ”מ מבצעית בגדוד 71 בחטיבה 188. הוא שם קיבל את ההצטיינות בזכות נתינתו ועשייתו עבור חייליו ופלוגתו בגדוד.

בתיכון הוא למד בבית ספר המושבה . אסף התחיל את שירותו הצבאי כלוחם שריון בחטיבה 188 .לאחר המסלול יצא לקורס מפקדים , היה מ״כ טירונים ואז יצא לקורס קצינים ובמשך 2 מחזורים היה מ״מ באימון המתקדם.

לאחר מכן עבר להיות מ״מ מבצעית בקו לבנון. ולאחרונה עבר להיות סמ״פ באימון מתקדם. על ההצטיינות הוא מספר בהתרגשות: “כיף לקבל הערכה על העשייה ובעיקר אני מרגיש שזה בזכות הלוחמים שלי , המפקדים שלי והאנשים שסביבי שגורמים לשירות להיות חוויה מאתגרת וכיפית שגורמת לך לרצות לעשות את הדברים טוב “. אסף, אתה הגאווה שלנו. ישר כוח והרבה הצלחה בהמשך.


מצטיין נוסף בטקס בפיקוד הצפון נבחר סמ”ר אלון בך מזכרון יעקב המשרת כלוחם בגדוד קרן, 411 בחטיבת האש 282 .אלון קיבל את ההצטיינות משום שמילא את מקום סגן מפקד הפלוגה, וביצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר. בתיכון אלון למד בבית ספר המושבה בזכרון יעקב.

על קבלת ההצטיינות הוא מספר בהתרגשות: ״למרות כל הקושי בלהיות לוחם, אני מרגיש שהצבא נתן לי המון בחיים. אין מרגש יותר מלקבל הצטיינות כמה רגעים לפני השחרור״. אלון, אתה הגאווה שלנו. יישר כוח והרבה הצלחה בהמשך.


בין כלל המצטיינים בטקס בפיקוד הצפון – נבחרה גם סרן עדן ביטון מחדרה המשרתת כקצינת ציוד קשר באוגדה 146 .שם קיבלה את ההצטיינות בזכות עשייתה המשמעותית למען חייליה ולצבא תוך אהבה ומחויבות לביטחון המדינה.

בתיכון היא למדה בבית הספר הרב תחומי, חדרה. עדן התחילה את שירותה הצבאי באוגוסט 2016 כבודקת ציוד קשר בפלח”יק גולני. היא חתמה קבע בגדוד 12 של גולני בתור טכנאית כשנתיים וב-2020 יצאה לקצונה תוך כדי קבע, היא סיימה את בה”ד 1 כמצטיינת מופת, המשיכה כקמב”צית בענף שדה במטכ”ל.

בסיום תפקיד זה עברה לתפקידה הנוכחי, קצ”קית באוגדה 146. על ההצטיינות הוא מספר בהתרגשות: “אני מרגישה גאווה בלהיות מצטיינת, ותמיד מנסה לעשות התפקיד שלי בצורה הטובה ביותר , תודה למפקדים שלי על ההערכה”.


בטקס מצטייני מח״ט צפונית, אל״ם עמי ביטון לכבוד יום העצמאות ה-75, נבחרה סמ״ר בר מילר מפרדס חנה-כרכור שמשרתת כלוחמת איסוף בפלוגה הצפונית של גדוד 414 באוגדת עזה. בר קיבלה את ההצטיינות בזכות פיקודה המקצועי והחיבור העמוק לתפקיד.

היא התגייסה במרץ 21 לאיסוף קרבי, כי רצתה לתרום ושמעה המון דברים טובים על התפקיד. היא מעידה שמדובר בתפקיד מעניין ומאתגר.

על ההצטיינות היא מספרת בהתרגשות: “נחמד שמעריכים את העבודה הקשה שלך. אני אוהבת את התפקיד והפלוגה ואני אמשיך לעשות את הטוב ביותר.״

בר, את הגאווה שלנו. ישר כוח והרבה הצלחה בהמשך!


טקס מצטייני הרמטכ”ל, רא”ל הרצי הלוי התקיים לכבוד יום העצמאות ה75. בין המצטיינים נבחר רס”ל ע’, לוחם בשייטת 13, בן 23 מזכרון יעקב. ע’ התגייס למסלול השייטת במסגרתה עבר טירונות בבא”ח גולני, לאחר מכן המשיך לטירונות יחידה בחיל הים.

הוא סיים בהצלחה את מסלול ההכשרה של לוחמי שייטת 13. לאחר תקופת שירות ממושכת כלוחם, שירת בבא”ח גולני לתקופת זמן קצרה ומשם חזר לשייטת.

ע’ מספר שלדעתו קיבל הצטיינות בשל התפקוד המסור והארוך שלו לאורך זמן. כאשר נודע לו שהוא מצטיין סיפר כי הוא הופתע והתרגש מאוד. “תמיד כיף שמעריכים אותך ואומרים לך כל הכבוד, זה כבוד גדול ותחושה מדהימה”.


עוד מבין מצטייני הרמטכ”ל נבחר גם רס”ר י’, חשמלאי בכיר בבסיס אשדוד של חיל הים, בן 30, מתגורר בחדרה, נשוי ואב לשלושה ילדים. הוא התגייס למסלול מיוחד, במסגרתו למד הנדסאות. לאחר מכן החל מסלול חשמלאים בחיל הים, ומאז משרת י’ כלוחם באשדוד.

י’ מעריך כי קיבל הצטיינות מכיוון שראו שהוא נותן מעל ומעבר, ממקבל את העבודה המקצועית לצד חיי המשפחה. לי’ ילד בעל צרכים מיוחדים. למרות הקשיים בשילוב השירות הצבאי וחיי המשפחה, החליט להמשיך בתפקידו כלוחם.

ההודעה על כך שהוא מצטיין רמטכ”ל תפסה אותו בהפתעה, הוא לא חשב על זה ולא ציפה לזה, אך התרגש מאוד מהמעמד וההוקרה.


בטקס מצטייני מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו. בין כלל המצטיינים נבחרה מנהלת רשת באוגדה 252, סמל לירי מראלי מזכרון יעקב.

לירי, בת 20, גדלה במושבה , בת לשני הורים ואחות לחיילת המשרתת בשלישות של יחידה 8200. מספרת שבתפקידה מתעסקת בכל הפניות שמגיעות לתקשוב, בעיקר עזרה במחשבים, לתת מענה טכני למשרתי הסדירים באוגדה.

על ההצטיינות היא מספרת בהתרגשות: ” זו הייתה הפתעה גמורה עבורי- הזמינו למשרד של הסמג”ד, תחילה חשבתי שעשיתי משהו רע עד שבישר לי שאני מצטיינת. הענקה זו נותנת הרגשה משמעותית, ומעניקה הערכה. אני תמיד משתדלת ואמשיך להתאמץ לעשות את העבודה על הצד הכי טוב”.


בטקס מצטייני מח”ט מנשה נבחר גם רב”ט דוד חניה מחדרה. דוד, בן 22, במקור מטבריה, קיבל את ההצטיינות בזכות מסירותו וחריצותו. בבית הספר הוא למד בתלמוד תורה ״זכרון מאיר״ וישיבה קטנה ״עטרת יצחק״ שבטבריה ולאחר מכן בישיבה גדולה ״בתורת יהודה” בבני ברק.

לאחר הלימודים החליט לעשות מכינה חצי שנתית במכינת ״תפארת הארזים״ בבית מאיר שבמהלכה המכינה פגש את אשתו. לאחר שסיים את המכינה החליט לדחות את הגיוס בשנה והיה אברך בכולל.

כשנה לאחר שהתחתן, במאי 2022, התחיל דוד את שירותו הצבאי במסלול ״מגן״ ובסוף הגיע לחטמ״ר מנשה וכעת משרת בחטיבה כמש״ק הגמ״ר. במסגרת תפקידו אחראי לארגן את האימונים של כיתות הכוננות בגזרה על מנת לשמור על כשירותם בעת אירוע מבצעי.

על ההצטיינות הוא מספר בהתרגשות: ״כבוד גדול, מרגש שרואים את העבודה ומוקירים אותה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן