Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

סניגורי יעקב אדרי לבית המשפט: “העיר לא מתפקדת. עובדי עירייה בכירים התפטרו. הסיטואציה חמורה והגיע הזמן לעצור”

עו"ד טל שפירא ועו"ד סתיו שורצברג טענו בבית המשפט כי במידה ואדרי יורחק פעם נוספת - תקופה מצטברת של כשנה - לא יהיה לכך תקדים: "הדבר מנוגד לבחירות הדמוקרטיות. העיר בקריסה, בעלי תפקידים עזבו את תפקידם" ● ביאח"ה טוענים: אדרי עלול לשבש את החקירה ועשה זאת כבר במהלך התקופה בה הוא מורחק

“לפי מה שנמסר לי על-ידי הלקוח שלי (יעקב אדרי – מ”נ),  אנשים מרכזיים התפטרו כבר. כך מנהל כוח אדם התפטר (ניסים כהן), חשב העירייה לא עובד, גזבר העירייה לא עובד, מנכ”ל העירייה התפטר והוא צפוי לעזוב בסוף החודש הנוכחי, מהנדס העירייה התפטר וצפוי לעזוב בספטמבר 2021. ממלא המקום שהפסיד בבחירות לא מתפקד. יוצא עם כל מיני צווים. הסיטואציה חמורה והגיעה העת לעצור את זה”. 

את הדברים הללו אמרו ביום חמישי האחרון (19.8.21) סניגורי ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי, עו”ד טל שפירא ועו”ד סתיו שורצברג, לשופט טל ענר בבית משפט השלום בראשון לציון, בדיון נוסף בבקשת יאח”ה (להב 433) להאריך את תנאי הרחקתו של אדרי מתפקידיו כראש העיר וכחבר הוועדה המרחבית לתכנון ובניה ישובי הברון ב-75 ימים נוספים.

כזכור, אדרי כבר מורחק 8 חודשים מתפקידו, זאת במסגרת פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא שחקירתה הסמויה הפכה לגלויה בחודש נובמבר 2020. אדרי נחשד בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, אלימות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס.

קראו גם: 
זה לא נגמר: יאח”ה מבקשת להרחיק את יעקב אדרי מתפקידו לתקופה נוספת
פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא | ביהמ”ש המחוזי מרכז: יש חשש ממשי לשיבוש הליכי החקירה מצדו של יעקב אדרי
•  לאזור המיוחד באתר ולכל הכתבות בנושא פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

בדיון שהתקיים בסוף השבוע, ציינו סניגורי אדרי כי “מדובר בהחלטה בעלת השלכות רוחב שנוגעת לאינטרסים רבים. הן בהיבט של האינטרס הציבורי, אינטרס החשוד, חזקת החפות העומדת לו וכן האינטרס לייצר הפרדה וריסון כוח בין רשויות. צריך להעמיד מס’ עובדות יסוד שלא במחלוקת.

“לו חלילה יעתר בית המשפט לבקשה, התוצאה תהיה שנבחר ציבור, במקרה זה ראש עיר, יושעה מתפקידו ויורחק למשך שנה מלאה וזאת חרף תוצאות הבחירות הדמוקרטיות בהן נבחר. הדיון הזה יעשה במעמד’ צד אחד, שכן אין ביכולתנו להתייחס לראיות המוצגות… החקירה הסתיימה לפני מס’ חודשים. התיק העובר למיסוי וכלכלה, פורסמו המלצות המשטרה להעמיד לדין ובנוסף כבר שתי טיוטות כתב אישום מתקדמות לבית המשפט”.

בהמשך התייחסו עורכי הדין ל”נקודת האיזון” שבית המשפט המחוזי ביקש לבחון לאחר תקופה כה ארוכה של חקירה והגבלות. “מדובר בנבחר ציבור. הרחקה של שנה של נבחר ציבור אין לזה תקדים. ישנן הרבה נבחרי ציבור שמתפקדים בתפקידם לצד כתבי אישום. זה לא חבר כנסת. יש פה עדה מרכזית שזהות וכל פרטיה הוטל צו פרסום.  לא מדובר בעובדת עירייה. אין חשש שחזרתו של החשוד לעירייה תשפיע כהוא זה על אותה עדה”.

ביאח”ה ממשיכים לדבוק בעמדה כי יש להרחיק את אדרי מתפקידיו וכי יש חשש ממשי כי ישוב לבצע עבירות שהתחיל לבצע, או ישפיע על עדים רבים שבאו עמו במגע, כפי שעשה זאת במהלך החקירה. 

“מדובר ביכולת של המשיב להשפיע על גורמים בחירים לבצע את מה שהוא מבקש גם אם הדבר חורג מכל נוהל וסוטה מן השורה. לכן היכולות שלו משמעותיות”, ציין נציג יאח”ה, עו”ד חיים.

“בית המשפט קבע שכל תיק נבחן בהתאם לנסיבותיו. כפי שציינו היו מקרים דומים לענייננו, בהם ראש עיר או נבחר ציבור אחר, לא שב לשבת על כסאו בחשדות 
אלה. כל מקרה וחומרתו ונסיבותיו. מפנה לתיקים של ראש מועצת מטה יהודה וסגן ראש העיר ירושלים. בשני המקרים היו פרשות פחותות. בפנינו יש מספר פרשות לא מבוטל”, הוסיפו.

החלטת בית המשפט צפויה להתקבל בימים הקרובים. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן