Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הפרשה שמטלטלת את עיריית אור עקיבא: המחוזי הפך את החלטת השלום בעניינו של אדרי

בית המשפט המחוזי החליט, בניגוד להחלטת בית משפט השלום, להאריך את תנאי הרחקתו של אדרי וקבע כי "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, המתפרסת על פני פרשיות וגורמים לא מעטים, שהתמשכותה נובעת בין היתר גם בשל פעולות הסוואה והסתרה מצד המשיב עצמו"

בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד הפך את החלטת בית משפט השלום והורה על המשך הרחקתו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי. כזכור, הדיון בעניינו של אדרי נערך לפני שבוע במחוזי, זאת לאחר שיאח”ה הגישה ערר על החלטת בית משפט השלום שהתירה לאדרי לחזור לתפקידו. 

אדרי מורחק מתפקידו מאז חודש נובמבר 2020, אז נעצר לראשונה, ותנאי הרחקתו מתפקידו הוארכו בכל תקופה לפרקי זמן שונים, אלה מסתכמים כבר ב-10 חודשים.

בהחלטת בית המשפט המחוזי, נכתב כי “מצאתי לקבל את הערר, אם כי באופן חלקי ומוגבל בלבד. “ראשית לשאלת החשדות: דעתי היא כי טיוטת כתב האישום וחומר הראיות עליו היא מבוססת (חומר המפורט בהרחבה בקרוב ל-350 הערות החל מעמ’ 45 לטיוטה), מלמדים על תשתית ראייתית לכאורית משמעותית לביצוע עבירות חמורות שעניינן טוהר המידות מצד המשיב.

“מדובר בחשדות לביצוע לכאורה של עשרות עבירות שוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים, וכן עבירות מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה, בתמורה לטובות הנאה שהתקבלו אצל המשיב מגורמים שונים, ונטען כי פעל באופן מושחת, הן באופן קבוע, הן באופן מזדמן, וכן עשה שימוש ציני ומושחת כראש העירייה בתואנה לפיה הוא מבקש כביכול לסייע לנזקקי עירו, בעוד שבפועל הוא עשה שימוש בכספים ובטובות ההנאה שקיבל לצרכיו האישיים”.

עוד נכתב בהחלטה כי “עיון בדו”ח הסודי ובחומר שהוצג לפני מלמד, שמדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, המתפרסת על פני פרשיות וגורמים לא מעטים, שהתמשכותה נובעת בין היתר גם בשל פעולות הסוואה והסתרה מצד המשיב עצמו. כן עולות פעולות מצד המשיב, המהוות (ככל ונכונות הן), במובהק פעולות שתכליתן שיבוש הליכי החקירה (פרק יד’ לדו”ח). מהחומר נראה לכאורה שהמשיב ניסה בעבר להסוות ולהסתיר חלק ממעשיו שהקימו חשדות לביצוע עבירות, כך שלא ניתן לומר כי החשש לשיבוש החקירה חדל להתקיים. ולבסוף, חשדות שונים מלמדים לכאורה אף על חשש לסיכון בטחון הציבור (עמ’ 34- 35 לדו”ח)”.

עיריית אור עקיבא. צילום: מערכת מגדלור

בית המשפט קבע כי הטלת המגבלות לפי חוק המעצרים אינה עוקפת את ההסדר הקיים ברשויות המקומיות כיוון שחזרתו של אדרי לתפקידו עלולה להשפיע על הגורמים המעורבים במסגרת הפרשה. “לא מצאתי גם מקום להשוואה אליה היפנה המשיב ביחס למקרים אחרים בהם נחשדו נבחרי ציבור בעבירות דומות, כל מקרה מאופיין בנסיבותיו הפרטניות ולאורן יש לבחון את הנושא”, נכתב עוד.

קראו גם: 
פרשת המעצרים באור עקיבא | הדיון בערר במחוזי: “אדרי ביצע את העבירות לכאורה בדרכים מתוחכמות”
ברגע האחרון: הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי לקראת חזרתו הצפויה של יעקב אדרי לתפקידו
הרגע לו הוא חיכה: זו החלטת בית משפט השלום שמאפשרת את חזרתו של אדרי לראשות העיר אור עקיבא
•  לאזור המיוחד באתר ולכל הכתבות בנושא פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

“לצד כל האמור, אכן לא אוכל להקל ראש בפרק הזמן הממושך יחסית שבו נתון המשיב תחת מגבלות ולא אוכל להתעלם מהפגיעה בזכויותיו, בחופש העיסוק שלו, בחזקת החפות העומדת  לזכותו וברצון ציבור הבוחרים, פגיעות המקבלות משנה תוקף ככל שחולף זמן ומתארכות ההגבלות המוטלות עליו. עם זאת, לא ניתן להתעלם גם מעוצמת החשדות לכאורה, ומהפגיעה המשמעותית באינטרס הציבורי להשלמת החקירה ומניעת פגיעה במהלכי המשפט.

“במכלול האמור ובאיזון השיקולים הרלוונטיים בעניינו של העורר, ובכלל זה בחינת פעולות החקירה שנותרו לביצוע, נראה לי כי יש מקום להורות על הארכת התנאים בעניינו, אם כי לפרק זמן מוגבל ומידתי הקצר משמעותית מהמבוקש, המספיק להערכתי להשלמת החקירה, ומאפשר גם פיקוח שיפוטי נאות על התנהלותה ותוצאותיה”.

בית המשפט החליט, לבסוף, להאריך את תנאי הרחקתו של אדרי ב-30 ימים נוספים, כלומר עד ל-9/10/2021.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן