Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

פרשת המעצרים באור עקיבא | הדיון בערר במחוזי: “אדרי ביצע את העבירות לכאורה בדרכים מתוחכמות”

בדיון הערר שנערך בצהריים (חמישי) בעקבות בקשת יאח"ה לעכב את ההחלטה להחזיר את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי לתפקידו, מסרו נציגי המשטרה כי "אדרי נחשד בעבירות שרובן ככולן נסתרות מהעין ובוצעו בתחכום תוך שימוש בגורמים שונים בעירייה על מנת להסוות את פעולותיו". סניגורי אדרי: "ההחלטה להחזיר את אדרי היתה מאוזנת וראויה"

בבית המשפט המחוזי-מרכז שבלוד התייצב בצהריים (חמישי) ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי שמורחק מתפקידו מזה כ-10 חודשים לדיון נוסף בעניינו, זאת לאחר שיאח”ה הגישה ערר על החלטת בית משפט השלום שהתירה לאדרי לחזור לתפקידו כבר ביום שני. 

בית המשפט קבע כאמור דיון בערר היום והורה שאדרי ימשיך להיות מורחק מתפקידו עד להחלטה בערר. מאז סוף חודש נובמבר, מכהן שמחה יוסיפוב כממלא מקום ראש העיר.

בדיון היום, חזרו ביאח”ה על הטענה כי ישנן פעולות חקירה משמעותיות שאדרי עלול לשבש במידה ויחזור לתפקידו. “אנו סבורים שמה שמנע עד כה את השיבוש הם התנאים המגבילים שהשתנו על המשיב.

“המטרה שלנו היא למצות את פעולות החקירה בנות השיבוש בהקדם, אך אומרים זאת בזהירות המתבקשת ובהתאם להתפתחויות שקורות מעת לעת. צריך לשים לב שהמשיב (אדרי – מ”נ) נחשד בעבירת שרובן ככולן נסתרות מהעין ובוצעו בתחכום תוך שימוש בגורמים שונים בעירייה על מנת להסוות את פעולותיו”.

עיריית אור עקיבא. צילום ארכיון

במהלך הדיון צוין כי אדרי זומן לחקירה נוספת אתמול, אולם החוקרים לא הצליחו להשיגו כיוון שלאדרי יש מספר טלפון חדש. לטענת החוקרים, הם ביקשו את המספר החדש של אדרי, אולם אדרי לא ידע את המספר. לטענת סניגוריו של אדרי, הוא בכלל הגיע לחקירה בשעה 14:00 אך נודע לו כי החקירה נדחתה וכי בכל רגע נתון היו יכולים החוקרים לפנות לסניגוריו ולקבל את מספר הטלפון.

נציגי יאח”ה הביאו כדוגמא את מקרה ראש מועצת מטה יהודה, משה דדון, שנעצר בגין חשדות חמורים, הורחק תחילה על ידי בית המשפט למשך חצי שנה ולאחר מכן הורחק בהסכמה למשך שנתיים עד אשר הוגש כתב האישום נגדו.

“החשדות בענייננו פזורים באופן יוצא דופן על ידי אגפים שונים בעירייה. מדובר על מחלקת הנדסה, ייעוץ משפטי, אגף גבייה, משרד מנכ”ל, גזברות, מחלקת רווחה, קבלני מסגרת שונים שעובדים מול העירייה, יזמים, קבלני תשתיות קטנים, העמותה העירונית יפתח שהמשיב משמש כיו”ר העמותה. מדובר בעצם בראש עירייה שביצע לכאורה את העבירות במסגרת תפקידו בעיקר באמצעות אחרים ובהם עובדי עירייה עושי דברו”.

קראו גם: 
ברגע האחרון: הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי לקראת חזרתו הצפויה של יעקב אדרי לתפקידו
הרגע לו הוא חיכה: זו החלטת בית המשפט שמאפשרת את חזרתו של אדרי לראשות העיר אור עקיבא
סניגורי יעקב אדרי לבית המשפט: “העיר לא מתפקדת. עובדי עירייה בכירים התפטרו. הסיטואציה חמורה והגיע הזמן לעצור”
זה לא נגמר: יאח”ה מבקשת להרחיק את יעקב אדרי מתפקידו לתקופה נוספת
•  לאזור המיוחד באתר ולכל הכתבות בנושא פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

סניגורי אדרי, עו”ד טל שפירא ועו”ד סתיו שוורצברג ציינו כי מדובר בסוגייה כבדת משקל – הרחקה של ראש עיר נבחר, שאם תתקבל הבקשה, יורחק לתקופה של שנה. “הרחקה של ראש עיר מתפקידו תתבצע באישור היועץ המשפטי לממשלה, לאחר הגשת כתב אישום ולא בכדי. לאחר כתב אישום עומד סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי וחומר החקירה גלוי בפני ואני יכול להשיב לחשדות להבדיל מהסיטואציה היום שבה למעשה כל הדיון לגבי החשדות אני מנהל במעמד צד אחד.

עוד הוסיפו: “בנסיבות, החלטת בית משפט השלום היתה מאוזנת, ראויה, 9 חודשים להרחקת ראש עיר זה דבר חסר תקדים, לא היה כדבר הזה בישראל. החקירה הסתיימה, תיק החקירה הועבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה, הוציאו הודעת דוברות, החקירה גמורה. הוגש גם היום לפני בית המשפט טיוטת כתב אישום וניכר שהחקירה עדיין מגובשת. החקירה הזאת מוצתה. אם במשך 10 חודשים לא עלה בידי המשיבה (יאח”ה – מ”נ) להשלים פעולות חקירה מסוימות, אז זה צריך לפעול לחובתה”.

החלטת בית המשפט תתפרסם בימים הקרובים.  

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן