Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אלה מדליקי המשואות בחדרה ביום העצמאות 2022; טקס שיעמוד בסימן תרומה משמעותית לחינוך

אלה מדליקי המשואות בחדרה ביום העצמאות 2022; טקס שיעמוד בסימן תרומה משמעותית לחינוך

הטקס ייערך בבמה ברחבת העירייה בפתיחת החגיגות ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל * מ"מ ראש העיר ניר בן חיים הזמין השבוע ללשכתו את מדליקי המשואות

את אירועי יום העצמאות בחדרה יפתח השנה טקס הדלקת המשואות המסורתי, שיתקיים השנה בסימן תרומה משמעותית לחינוך בעיר. הטקס ייערך בבמה ברחבת העירייה בפתיחת החגיגות ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל במעמד מ”מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים.

השבוע הזמין מ”מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים את מדליקי המשואות לבניין העירייה, להודות להם באופן אישי על תרומתם לחינוך בעיר. עוד במפגש השתתפו יו”ר מועצת העיר הרב בן ציון נורדמן ויו”ר הועדה לבחירת מדליקי המשואות הגב’ חדווה יחזקאלי.

השנה נבחרו 10 מדליקי משואות (בתמונה במפגש עם מ”מ ראש העיר בפועל):

אופיר רוזן
הקים את “סטודיו במה” –  המהווה מרכז לאמנויות לילדים, לנוער ולמבוגרים. סטודיו שהפך להיות מפעל חיים חינוכי בחדרה מזה 20 שנה וגידל מתוכו  מחזאים, כותבי סדרות, במאיים ומפיקים. אופיר הוא איש של חזון ודוגמא אישית שמעביר לתלמידיו ערכים של קבלה והערכה עצמית, הגשמת חלומות ובעיקר התבוננות פנימית מתוך גילום הדמויות על הבמה אל החיים האמיתיים. הוא מודל לחיקוי של מצוינות והשלמת צרכם רגשיים לתלמידיו. ל”סטודיו במה” השפעה גדולה, חיובית ומשמעותית על החינוך הבלתי פורמלי לכל הגילאים. כיום, על במות התיאטרון והטלוויזיה מככבים תלמידים רבים מהסטודיו שהפך להיות שם דבר בעולם הבמה ברמה המקומית וברמה הארצית.

אלי  עמיר
מנהל חטיבת הביניים תיכון חדש בית אליעזר. תושב ותיק בחדרה ונמנה על מקימי הקמפוס תיכון חדרה מיום היווסדו. אלי ניהל את החטיבה העליונה ולאחר מכן את חטיבת הביניים. הוא דמות מוכרת ומוערכת מאוד בקרב הורי התלמידים בפרט ואנשי הוראה בכלל. במשך קרוב ל-30 שנה הוא פורץ דרך בכל הקשור לחינוך ויחסו החם והאישי לכל תלמיד ותלמידה העניקו לו שם של מנהל אהוב על כל המערכת של צוות המורים, העובדים ובוגרי הקמפוס. אלי הינו איש חינוך ממדרגה ראשונה אשר תרם רבות לעיצוב והצלחת החטיבה בבית אליעזר והביא את בית הספר לקדמת הבמה החינוכית.

אמיר צולמן
בן 19 בסך הכל ונמצא בימים אלו במכינה לקראת שירותו הצבאי. כבר בגילו הצעיר השפיע על החינוך הבלתי פורמלי בחדרה, במשך 6 שנים, וכיהן כיו”ר מועצת הנוער העירונית. הקים את תנועת הנוער “עוז” לגילאי א-ג במטרה להעניק חינוך חברתי ערכי ומשמעותי לילדים כהכנה לכניסתם לתנועת הנוער “בני עקיבא”. במשך למעלה מארבע שנים אמיר כיהן כנציג משמעותי במועצת הנוער העירונית וכנציג במועצת התלמידים והנוער המחוזית חיפה ובמועצה הארצית. את דרכו בעולם המועצות התחיל כבר בכיתה ט’ כנער מלא בחלומות ורצון רב להשפיע. הוא כיהן בתפקיד יו”ר ועדת נוער וקהילה במחוז במשך שנתיים ובמהלכן יזם אירועים קהילתיים וערכיים, ופעל לעודד, להנגיש וליצור התנדבויות.

יוכי משל
יוכי נולד בבוקרשט ועלה לארץ בשנת 1958. כל חייו עבד במערכות החינוך ותנועות נוער הדרכה ובהוראה. יוכי עושה כל מה שביכולתו למען האדרת שמה של העיר חדרה. מאז שיקומו של בית פיינברג הוא עושה לילות כימים יחד עם המועצה לשימור אתרים, לשמר את כל המבנים ההיסטוריים המיועדים לשימור. יוכי מביא לעיר חדרה מורי דרך מכל רחבי הארץ  להשתלמויות בשביל ישראל החוצה את חדרה, באתריה הירוקים וההיסטוריים. הוא מעלה על נס את מוזיאון החאן ומשווה אותו למנהרת הזמן הממחישה בצורה בלתי אמצעית את חזון המייסדים להקמת המדינה. זכרם של מייסדי חדרה מחד וערכי הטבע וההיסטוריה מאידך הפכו ללחם יומו של יוכי.

בועז איתן
תושב חדרה, יו”ר עמותת “שירז” – למען הזאטוטים. בועז הקים את העמותה בעקבות טרגדיה משפחתית בה שכל את בתו שירז עקב מחלת הסרטן בעודה בת 33 שנה, כשהיא מותירה אחריה תינוק בן שנה. העמותה שהקים בועז גייסה את מכללת גורדון והכשירה את מטפלות  המעונות של עיריית חדרה בתיאום ובליווי מחלקת החינוך ומחלקת הרווחה בעיריית חדרה. העמותה דואגת למתן הכשרות למטפלות במסגרות החינוכיות החל מגיל לידה ועד שלוש ומעניקה ארגז כלים עשיר למטפלות במטרה ליצור אקלים מיטבי במעונות ובפעוטונים. העמותה מעניקה סדרת הרצאות להורים, מטפלות וגננות בנושאי חינוך רבים ומגוונים לגיל הרך על ידי טובי המומחים בתחום.

יעל מלר
יעל עוסקת בהוראה למעלה מ-34 שנים. חינכה וריכזה את מקצוע המתמטיקה בבית ספר הגורן ובבית הספר אחד העם, תוך מתן תשומת לב לקשר בין ההורים, המורים והתלמידים. יעל חינכה למצוינות, ריכזה את מערכת השעות והייתה מעורבת בפרויקטים חינוכיים ומגוונים כמו נעל”ה, הקשר הרב דורי, גישור בין תלמידים יהודים וערביים ומחויבות אישית. יעל הייתה בצוות המוביל שהקים ויזם את כיתת הוותיקים. היא מרכזת כבר 3 שנים בהתנדבות את תחום כיתת הוותיקים שאליה נוהרים עשרות רבות של פנסיונרים כדי ללמוד ולהעשיר את ידיעותיהם. היא מעוררת השראה עם אנרגיה עוצמתי גדולה וממלאה את חיי תושבי חדרה הוותיקים בידע רב.

פאני בלדב
סייעת בגן ילדים לחינוך מיוחד מזה 28 שנים. בשש השנים האחרונות פאני עובדת בגן ילדים עם עיכוב התפתחותי. פאני הינה אישה לבבית, חמה, מסורה ומעניקה לילדים אהבה מכל ליבה ונשמתה. היא בעלת מוסר עבודה גבוה ומגיעה לעבודתה בשמחה עם חיוך ענק על פניה, מה שמשרה אווירה נעימה ובטוחה לילדי הגן. השנה נבחרה פאני להיות סייעת מובילה של סייעות החינוך המיוחד. היא קשובה להן ומובילה אותן בדרך מעניינת ומחממת לב. היא אשת חינוך רגישה וחכמה ולפני כשנתיים, יחד עם הגננת מירי רוזנטל, זכו השתיים בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות מיוחדות והקימו מרכז לקידום מיומנויות קהילתיות בגן. היצירתיות והסבלנות שלה הפכו לסמלה המסחרי וכולן באות ללמוד את דרכה החינוכית המעניינת.

סיגלית יעקובי
תושבת חדרה, נולדה בגבעת אולגה ולמדה בביה”ס “אור לטף” ושם כיהנה כיו”ר מועצת התלמידים של בתי הספר. מזה 27 שנים נמצאת סיגלית במערכת החינוך, היא בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך ותואר שני בניהול וארגון מערכות בחינוך. היא מנהלת מוערכת והובילה את ביה”ס “צליל” שאותו היא מנהלת לקבלת פרס החינוך המחוזי לשנת תש”פ. סיגלית היא כמו רכבת דוהרת שאין לה מעצורים. אישה עם לב ענק, מנהלת ממוקדת מטרה – לקדם את ילדי חדרה ולהיות פורצת דרך בכל הוויה חינוכית. הגישה החינוכית, האישית והערכית המיוחדת שלה “שכל ילד הוא עולם ומלואו ולכל ילד יש את הניגון האישי שלו” מחד ומאידך הכוונת הצוות לגישה אישית זו – לכל תלמיד תוך לימוד עולמו הפנימי והתאמת הלמידה אליו יצרה מודל בית ספרי המוביל בכל התחומים ומכל הארץ באים ללמוד ממנו. לאחרונה נבחרה להיות יו”ר הסתדרות המורים חדרה-שומרון המעניק שירותים ל-9,000 עובדי הוראה על כלל המגזרים בגני הילדים, בחינוך היסודי, חט”ב וגימלאי הסתדרות המורים.

רועי צוהר, בשם אביו קלמן צוהר ז”ל
קלמן היה תושב חדרה שנים רבות לפני שהעתיק את מקום מגוריו לקיסריה. קלמן החל את עבודתו בבית הספר עמל בשכונת ברנדס בחדרה ועם פרישתו של המנהל הוא קיבל את ניהול בית הספר כאשר היו בו 100 תלמידים בלבד ועמד לפני סגירה. קלמן עשה מהפך שלם בבית הספר, הכפיל את מספר תלמידיו, עשה שינוי גדול בתכנים והעלה את רמת בית הספר. קלמן, היה היוזם ופעל רבות למעבר של בית הספר מברנדס למקומו הנוכחי ופעל להקמת בית ספר לתפארת העיר חדרה. זמן קצר לאחר פרישתו, חלה ונפטר. את המשואה לזכרו ישיא בנו רועי צוהר.

עידו הרניק, בשם סבתו ברוריה שבתאי
ברוריה נולדה בתל אביב בשנת 1930. היא למדה בגימנסיה העברית בהרצליה. הוכשרה כחברת ההגנה בזמן היותה תלמידת ביה”ס תיכון. התגייסה לצה”ל בשנת 1948, הוכשרה בקורס הראשון של חיל קשר למפעילת ראדר ושירתה בבסיס חיל האוויר בסטלה מאריס בחיפה. לאחר שירותה למדה בסמינר לוינסקי למורות. בשנתה הראשונה נשלחה ללמד חיילים מגיוס חוץ לארץ ובשנתה השנייה נשלחה לעבוד בעיר רמלה. לאחר שנישאה עברה להתגורר בעיר חדרה ועד היום לא עזבה את העיר. כאן נולדו שלושת בנותיה וכאן לימדה במשך 32 שנים בביה”ס “אחד העם”. התחילה כמורה ולבסוף ניהלה את בית הספר שנים רבות עד שנת 1986. עם פרישתה לגמלאות המשיכה לעסוק בחינוך ולימדה עשרות רבות של תלמידים, עולים חדשים ובעיקר הקדישה את זמנה לתלמידים מעוטי יכולת ועל כך קיבלה הוקרה מעיריית חדרה “אות למתנדב”. ברוריה היא סמל למופת ומודל לאנשי חינוך בעבר, בהווה ובעתיד. נכדה עידו הרניק ישיא את המשואה לכבודה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן