Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

היסטוריה: אושרה הקמת תחנת רכבת בתוך העיר חריש

היסטוריה: אושרה הקמת תחנת רכבת בתוך העיר חריש

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה את התוואי: מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת-קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרציפי הרכבת

אחרי שנים של הליכי תכנון, הליכים ביורוקרטיים והתנגדויות מצד גורמים שונים, אושר סופית במועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוואי שמכניס את הרכבת לתוך העיר חריש ולא בסמוך לה.

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה).

בתכנון הראשוני מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574, הכביש המוביל לצומת מג”ב, כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.

בעיריית חריש מציינים כי פעלו רבות זה מספר שנים על מנת לשנות את התוואי, והצליחו להשפיע על ההחלטות בנושא. בהתאם לדרישת העירייה גובשה חלופה נוספת – שמה המקצועי: חלופה 4.1 – לפיה, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת-קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרציפי הרכבת. המסילה תוקם סמוך לכביש 6 מצידו המערבי.

בתרשים: החלופה שנבחרה (4.1) מול החלופה המקורית (חלופת מנשה)

בישיבה הגורלית של הוועדה הארצית אתמול (שלישי, 7.5) השתתפו ראש העיר חריש יצחק קשת, סגן ראש העיר שלמה קליין ומהנדסת העיר אדר’ שרון פישמן. הקמת מסילת רכבת היא פרויקט אדיר בהיקפו, והוא אורך מספר שנים. השלב הבא הוא הכנת התכנון המפורט לתוואי שאושר.

 לפני כחודשיים פרסמנו כי המשרד להגנת הסביבה תומך בחלופה הכוללת תחנת רכבת בכניסה לעיר (סמוך לקניון), ולמעשה תומך בחלופה שהעירייה דורשת לקדם (חלופה 4.1).

המשרד להגנת הסביבה בדק את ההשפעה על הסביבה של מספר חלופות אפשריות לתוואי מסילת הרכבת. בחוות דעת לתסקיר שהגיש למנהל התכנון המליץ המשרד לקדם את החלופה שבה תומכת העירייה (חלופה 4.1).

נזכיר שבתחילת הדרך מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג”ב כיום), כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.

העירייה התנגדה בתוקף לחלופה זו, ובעקבות דרישתה הוחלט לבחון גם את החלופה עם תחנת רכבת בכניסה לעיר – חלופה שכעת תומך בה גם המשרד להגנת הסביבה – וכאמור, אושרה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
יניב
יניב
17/02/2024 17:39

לא תהיה רכבת . קשת סתם צועק. מה שלא עשה כבר לא יעשה.
ראש עיריית חריש לא יגיע גם לסיבוב השני. עדיף שיפרוש ויפנה קצת תקציב במקום עוד סיבוב. מספיק נזק עשה.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן