Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תביעת הענק הסתיימה בפיצוי לקבלן: עיריית חדרה תשלם לרמי חסון מעל מיליון שקלים

תביעת הענק הסתיימה בפיצוי לקבלן: עיריית חדרה תשלם לרמי חסון מעל מיליון שקלים

על העירייה נפסק לפצות את הקבלן רמי חסון בסכום של 1.23 מיליון שקלים - בעיקר על הודעות לעיתונות שדיווחו על תלונות למשטרה מצד העירייה כנגד חברתו של חסון. עו"ד שייצג את חסון: "שיא ישראלי חדש בפיצוי בתביעת דיבה". העירייה: "בית המשפט דחה את מרבית התביעה"

קבלן הבנייה רמי חסון זכה (30.12) בפיצוי במסגרת תביעת ענק שניהל כנגד עיריית חדרה, ראש העיר צביקה גנדלמן ובכירי עירייה נוספים. חסון יקבל לאחר החלטת בית המשפט כ-מיליון שקלים ועוד 230 אלף שקל הוצאות משפט. מדובר ככל הנראה בסכום הגבוה ביותר שתשלם עירייה בתיק דיבה מסוג זה לאדם פרטי.
תביעתו של הקבלן חסון, באמצעות עו”ד אילן בומבך, הגיעה בעקבות פרשה ארוכת שנים שהחלה עם חתימת חוזה בין החברה שלו (“רמי חסון בע”מ”) לעירייה ב-2010, לביצוע עבודות שיפוץ, שדרוג ובינוי במוסדות חינוך וציבור בחדרה.

בכתב התביעה מצוין כי באוקטובר 2013 התקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, בהן נבחר גנדלמן לראשות העיר חדרה. חסון טען כי מיד לאחר הבחרו החליט גנדלמן לקחת פרויקטים מהחברה, ובגין כך הגישה החברה תביעה כספית נגד העירייה. או אז מציין חסון באמצעות עורך דינו בתביעה, גנדלמן החל ב”מסע צלב כחלק מהבטחת בחירות”, והעירייה החליטה להגיש שתי תלונות “שווא” למשטרה. אלה עסקו בחשבונות עסקה חתומים לדברי חסון, אך הוצגו ככאלה ש”נופחו” ובגין זה הוגשו התלונות. עוד טוען חסון כי במהלך קמפיין הבחירות, התבטא גנדלמן לכאורה נגד חסון וחברתו והוציא את דיבתה.

על פי חסון, דוברות העירייה הוציאה הודעה לעיתונות בדבר הגשת התלונות, הודעה שפורסמה במספר כלי תקשורת, כולל ארציים. חסון תבע 10 מיליון שקלים מעיריית חדרה, גנדלמן, המנכ”ל יעקב זיגדון, מהנדס העיר לשעבר אבישי קימלדורף, גזבר העירייה לשעבר בועז חריף והיועצת המשפטית של העירייה עו”ד שרון שרוני.

עילת התביעה עמדה על הסעיפים הבאים:
  • “הכפשה שהשמיע גנדלמן כנגד חסון וחברתו בעת מערכת הבחירות”
  • “פעולות שעשה גנדלמן בתחילת הקדנציה לנטילת עבודות שכבר נמסרו לביצועה של התובעת והעברתן לקבלנים אחרים”
  • “החלטת ועדת השלושה בעירייה מיד ובסמוך להגשת תביעה כספית של חסון לפסול את התובעת מזכייתה במכרז של החברה למשק וכלכלה לבניית גני ילדים למרות הצעה כספית זולה בחצי מיליון שקלים מהמתחרים”
  • “החלטתו המודעת של גנדלמן להגיש תלונת כזב למשטרה כנגד התובעת והוראתו להוציא על דבר הגשת התלונה הודעת דובר מסודרת לכלי התקשורת”
  • “החלטת גנדלמן להגיש תלונה שניה למשטרה כנגד התובעת בחודש דצמבר 2015 והוראתו להוציא על כך הודעת דובר מסודרת לכלי התקשורת”
ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן. צילום: מגדלור ניוז

בתביעה מציינת חברתו של חסון כי התקיימה “תרומתם של בעלי תפקידים בעירייה לגרימת הנזקים העצומים לתובעת – התרשלות שומרי הסף בעירייה בה המהנדס, הגזבר והיועצת המשפטית”.

בכתב ההגנה שלו, ציין ראש העיר גנדלמן, באמצעות משרד עורכי הדין גרנות שפייזר ושות’ כי מדובר בתביעת סרק. “גנדלמן המשיך לפעול למען הציבור גם לאחר פיזורה של המועצה בשלהי 2010”, נכתב וצוין כי התבטאויות במסע בחירות חיוניות להליך הדמוקרטי. “הפרסומים מופנים לכאורה כלפי חיים אביטן ועל אופן התנהלותו בתפקידו הציבורי וקשריו עם גורמים עסקיים בעיר”.

עוד צוין בכתב ההגנה כי “דבריו של גנדלמן במערכת הבחירות 2013 התייחסו לעניינים שהיו על סדר היום הציבורי וקשורים להתנהגותו של אביטן…התובעים מבססים את טענתם ללשון הרע על עדות של חברת המועצה לשעבר – שירלי עודד דורן, שהייתה עד לאחרונה יריבה פוליטית מושבת של הנתבע, וכי עדותה אינה מהימנה…”.

על פי כתב ההגנה, חברת רמי חסון לא הצביעה בתביעה על אף נזק שנגרם לה, ולמרות זאת דורשים פיצוי “דרקוני”, כדברי עורכי דינו של גנדלמן.

בניית עיריית חדרה מבפנים. פיצוי ענק. צילום: מגדלור ניוז

השופט שרעבי נעתר לבקשת עיריית חדרה והכיר בחסינותו של גנדלמן כעובד ציבור, ולכן התביעה נגד ראש העיר עצמו נדחתה. הוא קבע כי החברה הקבלנית זכאית לפיצוי מהעירייה בגין הוצאת פרויקט עמל מידיה שלא כדין בסך של 150 אלף שקלים וכי החברה ובעליה זכאים לפיצוי מהעירייה בגין פרסומי התלונה – בגובה של 850 אלף שקלים.

בנוסף, פסק השופט כי העירייה אף תישא בשכר טרחת באי כוח התובעים בסכום של 230 אלף שקלים. חסון והחברה שלו יישאו בהוצאות המשפט של גנדלמן ושכר טרחת בא כוחו בסכום של 55,000 שקלים.

עו”ד אילן בומבך, שייצג את חברת רמי חסון ובעליה כתב לאחר פסק הדין בעמוד הטוויטר שלו: “שיא ישראלי חדש בפיצוי שנפסק בתביעת דיבה. אני שמח לבשר כי זכינו בפסק דין תקדימי שלפיו עיריית חדרה תפצה את הלקוח שלי, איש העסקים רמי חסון, בסכום הגבוה ביותר שנפסק אי פעם בישראל בשל הוצאת לשון הרע, ובסך הכול: מיליון ש”ח, וכן ב-230 אלף ש”ח הוצאות. פסיקה זו מצטרפת לפסק דין בתביעה אחרת שבה ייצגתי את מר חסון מול העירייה, שבעקבותיו שולמו לו 13,670,108 ש”ח נוספים. אני מודה לעו”ד יריב רונן ממשרדי, אשר ייצג לצידי בתיק. אני מברך על התוצאה ומקווה שגם שופטים אחרים ילכו בעקבות פסק הדין ויקבעו תג מחיר הולם ומרתיע על הוצאת דיבה חמורה”.

עיריית חדרה מסרה בתגובה כי “מדובר בתביעה שהוגשה על סך של כ-10 מיליון שקלים כאשר בית המשפט דחה את מרביתה ולמעשה דחה 90% ממנה. בית המשפט גם דחה את התביעה האישית נגד ראש העיר וחייב את התובעת ב- 50,000 שקלים הוצאות למר גנדלמן. בית המשפט דחה את מרבית עילות התביעה, 5 במספר וקיבל חלקית רק שתיים מהן. על אף כל האמור חיוב העיריה בסכום של למעלה ממליון שקלים, שהם כספי ציבור, מחייב לימוד ובדיקה מעמיקים של פסק הדין והעירייה שוקלת לערער על פסק הדין”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן