בית ספר החיטה מזכרון יעקב זכה במקום הראשון בגמר אליפות הסייבר הלאומית
במסגרת תחרות תכנות לכיתות ז’- ט’ באליפות הסייבר הלאומית SKILLZ שנערכו בהיכל הטוטו בחולון, זכה בית ספר החיטה מזכרון יעקב במקום הראשון בתחרות. אל המקום השני והשלישי הגיעו בתי ספר מרחובות ונתניה.
באירועי הגמר זכו שבעה בתי ספר במקומות הראשונים. במסגרת אירועי הגמר התמודדו המתחרים במסלולי למידה מדעיים-טכנולוגים מתקדמים שונים: מתמטיקה לכיתות א’-ו’, תכנות יסודי לכיתות ב’-ו’, רובוטיקה לכיתה ה’, תכנות לחטיבת ביניים לכיתות ז’-ט’, רחפנים לכיתות י’-יב’ ותכנות לתיכונים לכיתות י’-יב’.
הזוכים העפילו אל שלב הגמר מתוך כ-2000 תלמידים שהתמודדו על מעמד אלוף האלופים של תחומי המדעיים-טכנולוגים המתקדמים; תכנות, מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ואלקטרוניקה.
האליפות מהווה אירוע שיא במהלך רב שנתי שמוביל המשרד בשיתוף האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) והרשויות המקומיות במטרה להגדיל את מספר התלמידים השולטים בסביבה טכנולוגית משתנה ומכירים את יסודות התכנות המתקדמים החל מבתי הספר היסודיים, דרך חטיבות הביניים ועד לבתי הספר התיכוניים. כל זאת בליווי ובהנחיית מדריכים ומנטורים בכירים מהתעשייה.
אליפות הסייבר פועלת באמצעות מערך של משחקים מקוונים המתאימים לעולם הילדים. פלטפורמה דיגיטלית זו, מנגישה באופן חווייתי ופרקטי את כלי הלמידה הפדגוגים, באופן שמציב אתגר לתהליכי החשיבה והלמידה של תלמידי המאה ה-21. הפרקטיקה שנבחרה מייצגת את המגמות החינוכיות והפדגוגיות המובילות כיום בעולם, ושמה דגש מיוחד על למידה באמצעות משחוק, מתוך הבנה כי לימוד יעיל ואפקטיבי של נושא מורכב מתרחש דרך גירוי הסקרנות הטבעית של הלומדים ובאופן הדרגתי.
מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “אליפות הסייבר הלאומית מאפשרת לתלמידים להתנסות ביסודות התכנות בדרכים עדכניות, שמותאמות למאה ה-21. התחרות היא דרך נוספת לעודד את התלמידים להתעמק בעולם התכנות ולפתח להם את הסקרנות המוטיבציה והיצירתיות. להנחיל ערכים חשובים של עבודה בצוות, שותפות אך גם יכולת ללמידה עצמאית. אני מברך הזוכים ואת המורים הנפלאים שליוו אותם לאורך כל התהליך, וכמובן גם את מאות אלפי התלמידים שהשתתפו במיזם החשוב הזה”.
מנהל המחוז דר סער הראל: “ברצוני לברך את נבחרת תלמידי בית הספר החיטה על הזכייה במקום ה- 1 בתחרות הסייבר הארצית. אליפות הסייבר הישראלית זו תחרות בין כל בתי הספר בארץ, יסודיים חטיבות ביניים ותיכונים, בה לומדים התלמידים מדעים ותכנות באמצעות משחק חווייתי ומאתגר. התכנית שמה לה למטרה להנגיש ידע טכנולוגי לכלל תלמידי ישראל ולאפשר להם להצטיין בתחומים אלו. התוכנית שמה דגש על ידע מעשי במדעי מחשב, מתמטיקה וטכנולוגיה באמצעות משחוק ותחרות. ההיענות לתחרויות מדהימה. כלל נבחרות בתי ספר מהמחוז פעלו בכל המרץ במשך חודשיים בתחרות התכנות ומיד עם סיומה הצטרפו לתחרות, גאווה מחוזית. הלימוד הוא תוצר לוואי של הפעילות המהנה. החינוך הטכנולוגי מנגיש את הלימוד לתלמידים בדרך בה הם רגילים לפעול בעולם”.