Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בפרדס חנה-כרכור מתכננים: ייצור חשמל משילוב פאנלים סולאריים על גגות בתי תושבים

בפרדס חנה-כרכור מתכננים: ייצור חשמל משילוב פאנלים סולאריים על גגות בתי תושבים

מפגש זום עם 75 תושבים ובהובלת יעל כהן-פראן התקיים בשבוע שעבר בפרדס חנה-כרכור ● על הפרק: התקנת פאנלים סולאריים על גגות בתים פרטיים במושבה ● הנושא אף עלה כשאילתא בישיבת המועצה וגרר חילוקי דעות בין הקואליציה לאופוזיציה

בשבוע שעבר (ד’) התקיים כנס חשיפה וירטואלי בזום למיזם משותף להקמת מערכות סולאריות על גגות פרטיים בפרדס חנה-כרכור, תחת הכותרת גגות סולאריים – למה זה חשוב, למה זה כדאי, ולמה דווקא עכשיו?

הכנס נערך בהובלת תושבת הישוב, יעל כהן פארן, מנכ״לית ״התנועה הירוקה״ וחה”כ לשעבר, עם עו”ד אביעד סיני, יו”ר וועדת איכות הסביבה של הישוב.

הכנס נערך בשיתוף עם ״קהילת השמש״ – מיזם חברתי חדש ללא מטרות רווח, הפועל לחבר אזרחים ומוסדות למען חוסן אקלימי בכל תחומי החיים בישראל. בכנס נכחו מאות משתתפים והוצגו בו נתונים חדשים על הכלכליות והרווחיות של גגות סולאריים פרטיים, במיוחד במודל של קבוצת בתים בקהילה שמתקינים יחד במעין קבוצת רכישה. עוד הועלו חוויות מאנשי פרדס חנה כרכור שכבר התקינו מערכות סולאריות בביתם ונהנים מהכנסה קבועה בזכות השמש תוך שיפור הסביבה.

פאנלים סולאריים. צילום: פיקסביי

כמו כן, נכחה בכנס ד”ר טלי וויס, מומחית לחדשנות וקהילות, מייסדת קהילת השמש אשר דיברה על ההתארגנות שהחלה בקהילות כמו בהוד השרון, שמתרחבת בימים אלה לישובים נוספים.הכנס הוא פעילות ראשונה לקראת סדרה נוספת של פעולות שתכליתן קידום הקמת מאות גגות פוטו וולטאיים ברחבי הישוב, על גגות פרטיים, ציבוריים ובניינים משותפים, תוך שיתוף קהילת תושבי פרדס חנה כרכור.

הנושא עלה לדיון גם בישיבת המועצה

בישיבת המועצה של פרדס חנה כרכור שהתקיימה ביום חמישי שעבר, העלו חברי סיעת “טוב במושבה” את הנושא בשאילתא. “בעבר קידמנו את הנושא במבנים ציבוריים וביקשנו לקדם את הנושא גם בבתים פרטיים ככל הניתן”, אמר חבר המועצה טל דנטס. “בפרדס חנה יש הרבה תושבים שנכונים להיות קצת יותר ירוקים וצריך דחיפה קטנה ויש פה פוטנציאל להוביל יחד עם רשויות ולשאוף להיות כמו אילת עם כ-100% שימוש באנרגיה ירוקה”.

דנטס הוסיף כי “בעניין זה אנחנו רוצים לאמץ תהליכים שכבר יצאו אל הפועל ביישובים אחרים כמו אילת, דרום השרון ועוד. ההצעה שלנו היא שהמועצה תוציא קול קורא לחברות יזמיות שיתחייבו לבצע מכרז משותף בעלות הנמוכה ביותר לצרכנים הפרטיים המעוניינים בהתקנת פאנלים סולאריים. בנוסף, ינוהל מוקד עונה, יינתן מידע פרטני עם הסברה לטובת העניין”.

יעל כהן פראן ואביעד סיני. צילום פרטי

ראשת המועצה הגר פרי יגור התייחסה והאמרה בעניין כי “התהליך החל עם מפגש מקוון של 75 אנשים. אביעד מוביל את זה בוועדה לאיכות הסביבה ואני מציעה שזה יימשך שם ונקבל רשמים וחוות דעת – זו הצעתי”. הצעת פרי-יגור הביאה לויכוח בין חברי האופוזיציה לקואליציה. האופוזיציה טענה כי אין לקשור בין התהליך שהחל להחלטה אופרטיבית לקול קורא של נבחרי הציבור במושבה.

“חשוב שכולנו ניקח אחריות לפתרון משבר האקלים”

יעל כהן פארן, מנכ”לית התנועה הירוקה ציינה ״אני שמחה על הכנס ומודה לקהילת השמש, לוועדת איכות הסביבה של הישוב ולמועצה המקומית. חשוב שכולנו ניקח אחריות לפתרון משבר האקלים ולמציאת דרכים לאנרגיה חלופית וירוקה. אני מזמינה כל אחת ואחד להצטרף אלינו למיזם שהולך ומקודם בישוב ובכלל”.

אביעד סיני, יו”ר הוועדה לאיכות הסביבה של הישוב: ״לצד הקמת גגות סולארים על מרבית מבני הציבור בפרדס חנה כרכור מהלך שזכינו לקדם ממש בימים אלו ושלל פעולות נוספות שמקדמים במסגרת וועדת איכות הסביבה, אני שמח על שיתוף הפעולה ועל הפעולות גם לטובת היישוב ולמען בעלי גגות פרטיים. פרדס חנה כרכור הוא ישוב עם קהילה חזקה וטובה שפועלת יחד גם בעניין חשוב זה וטוב שכך”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוצים הנחה על עשרות אחוזים בתחבורה ציבורית של “צדק תחבורתי”? כך תעדכנו את הפרופיל

צריכים לעדכן לפרופיל החדש שלכם במסגרת רפורמת “צדק תחבורתי” ולא יודעים איך?  הפרופיל אינו מתעדכן אוטומטית, ולכן – מורידים את אחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית, בוחרים בפרופיל אליו אתם זכאים,

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן