Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

3 הרוגים, 141 פצועים: סיכום השנה הקשה של תאונות הדרכים בחדרה וסביבתה

3 הרוגים, 141 פצועים: סיכום השנה הקשה של תאונות הדרכים בחדרה וסביבתה

מהנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה, כי בחדרה נפגעו 141 בני אדם בתאונות דרכים, בדרגות פציעה שונות. באור עקיבא נפגעו 29 בני אדם ▪️ עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל אור ירוק: "מדינת ישראל הניפה דגל לבן בכל הקשור למלחמה בתאונות הדרכים"

בשנת 2022 נהרגו 3 בני אדם, מתוכם 2 הולכי רגל, בתאונות דרכים שהתרחשו בחדרה. כך עולה מנתונים שמפרסמת עמותת “אור ירוק” לסיכום שנת 2022 בבטיחות בדרכים בישראל. על פי הנתונים, בשנה האחרונה היה הרוג אחד בכל יום בתאונות  דרכים. תל אביב-יפו, ירושלים וראשון לציון בראש. 

30% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2022 היו הולכי רגל – משתמשי הדרך אשר נפגעו בשיעור הגבוה ביותר השנה. הולכי הרגל נעדרים אמצעי הגנה ובמשך שנים נמצאים בתחתית סדרי העדיפויות התקציביות והתכנוניות. במקום השני נמצאים נהגי ונוסעי הרכב הפרטי עם 28% מכלל ההרוגים (אחד מכל ארבעה). 22% מכלל ההרוגים בשנת 2022 בתאונות דרכים היו רוכבי האופנועים והקטנועים (אחד מכל חמישה הרוגים). 7% נהרגו בתאונות עם רכב מסחרי ומשאיות . 3% נהרגו בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים.

// רכב שניזוק בתאונה בחדרה בשנה האחרונה

מהנתונים עולה, כי בחדרה נפגעו 141 בני אדם בתאונות דרכים, בדרגות פציעה שונות. באור עקיבא נפגעו 29 בני אדם; בבנימינה-גבעת עדה 2 בני אדם; בקיסריה 4 בני אדם; בפרדס חנה-כרכור 41 בני אדם; בפוריידיס 2 בני אדם; בזכרון יעקב – 16; בג’סר א-זרקא – 5.  

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדינת ישראל הניפה דגל לבן בכל הקשור למלחמה בתאונות הדרכים. שנת 2022 היא שנת כישלון ואנחנו האזרחים משלמים את המחיר על אוזלת היד של הממשלה. השנה התבשרנו כי ישראל היא המדינה הגרועה ביותר בכל אירופה בשינוי מספר ההרוגים בעשור האחרון. בשנה שחלפה ראינו את כל תחלואי הכישלון באים לידי ביטוי בחוסר ביטחון אישי בכביש, באלימות איומה ובהתדרדרות מצב הבטיחות בדרכים עד כדי שפל. זו התוצאה הישירה של הרעבת תחום הבטיחות בדרכים במשך שנים. אין סליחה ואין מחילה על אדישות ציבורית וקיצוצי תקציב שברור וידוע כי יעלו בחיי אדם. הצעד הראשון ששר התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעשות היא להוציא לפועל את תכנית הלאומית שתוביל לחסכון של 50% בהרוגים בחמש השנים הקרובות. כל שיהוי וגרירת רגליים יוסיף עוד משפחות שכולות ועוד הרבה צער, סבל וכאב מיותרים”.

348 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022 ברחבי ישראל, 4% פחות מאשר בשנה שעברה (נכון ל-27.12.2022).

· 105 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022

· 77 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022.

· 77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במערבות משאיות בשנת 2022.

· 32 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים בשנת 2022.

· 24 נהגים ונוסעים נהרגו בתאונות דרכים ברכב מסחרי ומשאיות.

· 48 נהגים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאוות דרכים בשנת 2022, 36 מהם מהחברה הערבית.

· 24 רוכבי אופניים רגילים (8) אופניים חשמליים (12) ורוכבי קורקינטים חשמליים (4) נהרגו בשנת 2022.

· 25 ילדים עד גיל 14 נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 13 מהם מהחברה הערבית.

· 73 אזרחים ותיקים (65+) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן