Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“אין חשק להתנדב”: חמ”ל המתנדבים האזרחי שהועבר למתנ”ס אור עקיבא פונה מהמקום בטענה כי הוא “מזוהה פוליטית”

“אין חשק להתנדב”: חמ”ל המתנדבים האזרחי שהועבר למתנ”ס אור עקיבא פונה מהמקום בטענה כי הוא “מזוהה פוליטית”

סטורי שהועלה לרשתות החברתיות בה נראה מתנדב החמ"ל יוסי אזולאי עם המועמד לראשות איציק פתיתו - הוביל להחלטה של הנהלת המתנ"ס כי עליהם לפנות את המקום בטענה כי מדובר בהשתייכות פוליטית | אזולאי: "אין פוליטיקה. כולנו במטרה אחת - אחדות המדינה, צה"ל והמשפחות המפונות | יו"ר הנהלת המתנ"ס: "החלטתי להמשיך בהפעלת החמ"ל במתנ"ס"

יוסי אזולאי, ממתנדבי חמ”ל התושבים האזרחי למען חיילי צה”ל ותושבי עוטף ישראל מדרום ומצפון שהתפנו ומתפנים מדירותיהם, עבר יום לא פשוט וזאת בלשון המעטה. גם המתנדבים, שמהשבוע שעבר פועלים במשך שעות מדי יום, מסיימים יום כשפניהם נפולות.

זה החל בלילה האחרון ובבוקר (שני, 16.10) כאשר המתנדבים – שרק אתמול העבירו את כל החמ”ל לאולם המתנ”ס, קיבלו הודעה מהנהלת המתנ”ס כי עליהם לפנות את האולם. הטענה: החמ”ל מזוהה פוליטית. הטענה נולדה החל לאחר פרסום תמונה בסטורי ברשתות החברתיות, בה נראה אזולאי יחד עם המועמד לראשות העיר איציק פתיתו, עם המילים: סוגרים יום בחמ”ל אור עקיבא.

“בשבוע שעבר פניתי לראש העיר במטרה לקבל מקום לחמ”ל אחוד בעיר”, מסביר היום אזולאי. “זה לא היה פשוט בתחילה, אך בהמשך קיבלתי הודעה – תוכלו לפעול במתנ”ס. במתנ”ס ביקשו ממני רק דבר אחד – בלי פוליטיקה. אמרתי במפורש – לא תהיה כאן פוליטיקה, כאן הכל יהיה מאוחד, חמ”ל גדול ומרכזי שיתפעל את קליטת המשפחות והתרומות לחיילים”.

יוסי אזולאי. “באנו במטרה אחת – אחדות למען המדינה”

החמ”ל, כאמור, נפתח על ידי מתנדבים בשבוע שעבר עם פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” והצורך שעלה בתרומות לחיילים שגויסו למילואים, חיילי הסדיר והרצון לקלוט משפחות מפונות מעוטף ישראל לאור עקיבא. הוא פעל ברחוב רוטשילד 7 כאשר יותר ויותר מתנדבים החלו להתנדב ולפעול מהמקום שקלט ציוד רב.

אתמול – לאחר קבלת האישור לעבור למתנ”ס – בוצעה העברת כל הציוד לאולם המתנ”ס, ואזולאי אומר שכולם התקבלו בצורה יפה ומכבדת. “ראיתי שבהתחלה בעירייה נתנו קרדיט לעירייה ולמתנ”ס על החמ”ל שאנחנו מפעילים”, מציין אזולאי. “ביקשתי מהעירייה – בלי קרדיטים. אין פוליטיקה, אין קרדיטים, זו יוזמה אזרחית”.

המתנדבים בפעילות. צילומים: חמ”ל המתנדבים

החמ”ל סודר היטב – מסכי מחשב עם טבלאות מסודרות, שולחנות, ציוד רב ומתנדבים שמבקרים בבתי אזרחים שפונו ומתארחים בעיר. “לא אמרנו שאנחנו מתנגדים שאחד המועמדים יגיע, או שיגייס צוות מתנדבים מטעמו”, מסביר אזולאי. “להיפך. זה מבורך. ככל שיש יותר מתנדבים – נצליח יותר לסייע. אנחנו במתנ”ס. מרכז עירוני מרכזי. כולם מגיעים אליו, הדלת פתוחה. הבוקר, כשקיבלתי את ההודעה שלא נוכל להמשיך להיות במתנ”ס כי החמ”ל פוליטי, נדהמתי. אין פה שום דבר פוליטי, אין כאן צבע מסוים, שלט של מועמד, שום דבר. אמרו לנו – תפנו את האולם.

“התחלנו במלאכת הפינוי, חזרנו חזרה לרוטשילד 7, אבל המתנדבים – נפלו פניהם. עשיתי ישיבת חיתוך, כולם עם הפנים למטה, ירד לכולם החשק. אני מבין אותם, הגעתי הביתה היום ושאלתי את עצמי: בשביל מה אני צריך את זה? אני לא מחפש שיטפחו לי השכם. מה שרציתי הוא שלא יפריעו לי. שלא יפריעו לנו. באנו במטרה אחת – אחדות למען המדינה, למען צה”ל, למען הצלחת הלוחמים ולמען המשפחות”.

מתנ”ס אור עקיבא

אזולאי לא עוצר. 4 דירות בשכונת אור ים הוא קיבל כדי לשכן בהם מפונים ממשפחות הדרום, והצוות עובד בלי הפסקה לרהט את הדירות ושלא יחסר ציוד. “אני רץ לפרדס חנה להעמיס מקרר, יש עוד משפחה שמגיעה הלילה” הוא אומר.

גיא סיידוף, ממקימי החמ”ל, יחד עם רחלי רייס ושני יוסף, סיפר היום: “עברנו יחד ימים סוערים, קראו לנו הרבה ניסים, הזענו, בכינו, פגשנו משפחות בטראומה מבלי להבין עד כמה אנחנו בטראומה בעצמנו. תוך כדי תנועה, ‘קפצו על העגלה״’ של המיזם הזה מתנדבים רבים, והכל התנהל פיזית במטה של איציק ששימש כחמ״ל ומרכז לוגיסטי. יוסי אזולאי היקר, בקש להעביר אותנו למתנ״ס כדי שנקבל אולם גדול יותר ונאחד כוחות. העברנו הכל אתמול, תוך כדי טיפול במשפחות שהגיעו במהלך היום. והיום הוסבר לנו שצריכים לפנות חזרה את האולם, תוך כמה שעות. צוות המתנדבים שבור, עייף, כועס והכל בגלל משחקי אגו ילדותיים ומרושעים”.

אגב, כאמור, בין המתנדבים בחמ”ל ניתן למצוא את שני יוסף, מספר 2 ברשימת “חזון והגשמה” של המועמד לראשות העיר משה ביטון, כך שלא ניתן לשייך את החמ”ל להזדהות פוליטית של מועמד זה או אחר.

יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי, מסר בתגובה: “לבקשתו של ראש העיר, החמ”ל ינוהל על ידי המתנ”ס ללא מעורבות פוליטית”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בין נועה קירל לסטטיק ובן אל: הרקדנית מתלמי אלעזר לא מפסיקה לכבוש פסגות

מיה אגסי רוקדת היפ הופ מאז שהיא זוכרת את עצמה, ובגיל 23 בלבד הרזומה העשיר שלה כולל שיתופי פעולה עם כוכבים בארץ ובחו”ל ● עכשיו היא שוהה בארה”ב כדי להוציא ויזת אמן ולא עוצרת בדרך למעלה ● בראיון טרנס אטלנטי היא מספרת על הקליפים הנוצצים, הטורים ברחבי תבל, המרחק מהמשפחה והאמן הגדול שהיא חולמת לרקוד לצידו ● ריקוד בפול ווליום

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן