Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עצוב: שדרת הברושים היפה בכניסה לפרדס חנה מכיוון גן שמואל נכרתה [וידאו]

עצוב: שדרת הברושים היפה בכניסה לפרדס חנה מכיוון גן שמואל נכרתה [וידאו]

יום עצוב לפרדס חנה כרכור: “שדרת הברושים היפה בדרך פיק״א, נגדעה כדי לאפשר כביש גישה לתחנת דלק. זו לא פרדס חנה כרכור שאנחנו רוצים. זה לא היישוב שכולנו אוהבים. מאסנו בהבטחות שווא ופייק ניוז”, כך מפרסם הבוקר חבר המועצה ביישוב אייל כגן, שהגיע לשטח וצילם את השדרה ההרוסה.

חבר המועצה כגן היה כאוב בסרטון אותו העלה לרשתות ואמר: “מאחורי הייתה שדרת הברושים, אחד מהסמלים של פרדס חנה כרכור…עכשיו כל הגדמים האלה מוטלים על האדמה ועושים לכולנו עצוב בלב. בעבר עמדנו כאן ואמרו שאנחנו רוצים להציל את השדרה הזאת. היא מופיעה בנספח השימור של המושבה. אז סיפרו סיפורים והבטיחו הבטחות, אז שימו לב מה קורה פה. אז הרסו את השדרה על מנת להציב פה שביל גישה לאיזו תחנת דלק מיותרת….”.

לפני למעלה משנתיים (נובמבר 2020) גילו תושבים במושבה כי ישנה כוונה לכרות שדרת ברושים היסטורית ויפה בכניסה ליישוב מכיוון צומת אלון (גן שמואל) – ממול לתחנת דלק קיימת (מתחם תטה). הדבר עורר כעס רב וגל של מחאות ברשתות החברתיות כנגד המהלך. “תגידו שלום ולא להתראות לשדרת הברושים המופלאה בכניסה מצומת אלון עד ככר מגד”, כתבו בעמוד ‘מקום שמור’. “קודם בנו תחנת דלק בשדות ואז כביש גישה ויציאה ממנה וזה על חשבון שדרה היסטורית נמצאת בנספח השימור לתוכנית אם.

יישארו רק הזכרונות….שדרת הברושים | צילום: מהעמוד של הגר פרי-יגור

בהמשך ראשת המועצה פרי יגור הגיבה מיידית בנושא והתנגדה לכריתה, וציינה כי תלחם בכך. “בשנת 1996 אושרה תכנית (ש/575) להקמת תחנת תדלוק ממזרח לדרך פיק”א”, פתחה וכתבה פרי יגור, “התכנית כללה שינוי יעוד מפרדס לאתר לתחנת תדלוק (השטח בבעלות פרטית) ושינוי תוואי קטע דרך מאושרת וקביעת הסדרי תנועה וחניה. בשנת 2016 הוגשה בקשה להיתר להקמת תחנת תדלוק מדרגה ג’ ומנהרת רחיצת מכוניות. היתר ניתן ע”י יו”ר הוועדה המקומית לשעבר, אלדד בר כוכבא, ערב הבחירות (2018)….

“בהמשך הגיעו היזמים עם תכנית התנועה, זו שאושרה ב-2016. אלא מה, שלצורך יישומה, נדרשים אישורי כריתה. כריתה של כל אותם 100 עצים ובהם שדרת הברושים…הנחיתי את הדרג המקצועי שלא לאשר הכריתה ולו של עץ אחד”. פרי יגור הוסיפה באופן כללי כי “כל תב”ע (תוכנית בניין עיר, ל”ט), וכל תוכנית מלווה בנספח עצים כחוק”. נספח העצים מגדיר למעשה את הכמויות והאופי שתילת עצים בפרויקטים שונים ברחבי ישראל.

כזכור, בהמשך התגאו במועצה כי הצליחו למנוע את הכריתה המדוברת, מה שהוביל לאיום של חברת סונול בתביעה כנגד המועצה בתחילת 2021.
פרטים נוספים בהמשך…

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

תלונות חריפות על רעשים ממועדון בפרדס חנה-כרכור: “הבאסים דופקים את כל הבית”

תושבי השכונות הסמוכות למתחם אורוות האומנים, מתארים מציאות בלתי נסבלת של רעשים חזקים מהמועדונים באזור | לטענתם, גם פניות לבעלי המתחם ולמועצה לא פתרו את הבעיה | רינה רונן, תושבת שכונת אלה: “אין לנו אוויר. אם לא תהיה ברירה נפנה לבית המשפט” | המועצה: “הנושא בטיפול”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן