Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חצר השוק בפרדס חנה-כרכור בסכנה? “נגרם נזק עצום לתרבות האוכל והבילוי במושבה”

חצר השוק בפרדס חנה-כרכור בסכנה? “נגרם נזק עצום לתרבות האוכל והבילוי במושבה”

הוועדה המיוחדת להצלת מתחם השוק בפרדס חנה-כרכור ממליצה לתפוס את מתחם השוק * "היזם צבר חוב למועצה בגובה מיליון שקלים" אומר השבוע חבר המועצה אביעד סיני ותוקף את ההתנהלות בנושא * הוא אף דורש הקמת צוות להצלת המתחם * המועצה: "שדרוג המתחם ההיסטורי נעשה במעל 4 מיליון שקלים, הנושא נמצא בהליך משפטי מזה מספר חודשים"

“מצילים את מתחם חצר השוק בפרדס חנה כרכור“: חבר המועצה, עורך הדין אביעד אביעד סיני הגיש הצעה דחופה לסדר למליאת המועצה המקומית בנושא הצלת מתחם השוק.

לטענת סיני, סביב ניהול הנכס בבעלות המועצה המקומית הממותג כ”חצר השוק” מחדל גדול עם נזקים עצומים לציבור וסכנת סגירה מרחפת. עוד נטען כי היזם לא שילם עשרות חודשים דמי שכירות למועצה וצבר חוב בגובה של למעלה ממיליון שקלים תוך שהוא ממשיך לגבות כספים משוכרי משנה ולא להעבירם למועצה. בשבועות האחרונים, הפסיקה הפעילות במתחם כמעט כליל והיזם נעלם ואיננו מפעיל את המקום.

מכאן, דורש סיני להקים צוות בו חמישה חברי מועצה מנוסים בניהול עסקים מהקואליציה ומהאופוזיציה שיקבעו מתווה ויקדמו פעולות להצלת המתחם.
חצר השוק בפרדס חנה כרכור היא מתחם בילוי, מסעדות ומופעים הממוקם בלב המושבה בפרדס חנה כרכור, אשר לאחר שיפוץ מאסיבי מטעם המועצה לפני מספר שנים בעלות של מיליונים – הושכר ליזם.

מתחם חצר השוק בפרדס חנה | צילום: מגדלור ניוז

 

וכך מפרט סיני:
“המועצה לא פעלה חרף פניותינו בנושא. המחדל גדול ונגרם נזק עצום למרכז המושבה, לתרבות האוכל והבילוי ביישוב, לקופה הציבורית עם אובדן הכנסות של למעלה ממיליון ש”ח. ולעובדי ומחזיקי החנויות במקום שנותרו כולם במצב לא פשוט!
כיצד התאפשר ליזם לצבור חוב עצום כל כך?!? מדוע לא נגבו החובות ולא פועלו פעולות להפסקת השכירות, פינוי ויציאה למכרז חדש מזמן ולא אחרי עשרות חודשים ללא שכירות? מדוע איפשרה המועצה למתחם כל כך מרכזי בבעלות הציבור לקרוס ואיך אף אחד לא טרח לחייב את היזם להפקיד ערבות בנקאית להבטחת דמי השכירות?

“לצערי, פניותיי כמו גם פניותיו של מ”מ ראש המועצה קעטבי בנושא בשנים האחרונות – לא נענו ברצינות הראויה והנ”ל טופל באיחור אם בכלל.

“מכאן הגשתי את ההצעה לפתרון דחוף בנושא. מבין חברי המליאה שכולם מתנדבים כחברי מועצה אנשי עסקים רציניים ומנוסים. מהיכרותי עימם, הם לא היו מסכימים לנהל כך את הדברים וברור שאם נקים צוות של האנשים המנוסים הללו, ניתן יהיה לקדם פתרון רציני ומהיר בנושא למען כולנו”.

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה:
“הנושא נמצא בהליך משפטי מזה מספר חודשים. בשלב זה לא ניתן לפרט מעבר לכך. חשוב לציין כי בשנים האחרונות עבר מתחם השוק מתיחת פנים, שדרוג ושימור היסטורי בהשקעה של מעלה מ- 4 מיליון ש”ח מתוך כוונה לחזק את העסקים המקומיים והתיירות הקולינרית ביישוב. אנו סמוכים כי בקרוב ישוב המתחם לפעילות סדירה ויהווה אבן שואבת לתיירות פנים וחוץ, לרווחת התושבים ובעלי העסקים במושבה”.

[עדכון 1.3.23] “יש לתפוס מיד את מתחם השוק במרכז פרדס חנה-כרכור ולצאת בהקדם למכרז חדש להפעלת המקום”

הוועדה המיוחדת להצלת מתחם השוק בפרדס חנה-כרכור ממליצה לתפוס את מתחם השוק ולצאת למכרז חדש. עוד קבעה הוועדה כי על המועצה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לגבות את החוב העצום שהותיר אחריו היזם בסך של למעלה מ-1.3 מיליון ש”ח.
הוועדה המיוחדת הגישה השבוע את מסקנותיה למועצת הישוב, כשבועיים לאחר שהתכנסה. מבדיקה שערכה הוועדה עולה כי במשך שנים לא נדרשה ערבות מהיזם, בניגוד למכרז, זאת בזמן שהאחרון לא שילם את דמי שכירות ועשה בנכס כבשלו.
לאור זאת, המליצה הוועדה כי ייקבעו ערבויות סבירות לכל מכרז וכי בכל רגע נתון משך תקופת השכירות הערבויות תהיינה מחוזקות בידי המועצה.

בנוסף, על מנת למנוע מקרים של אי גביית דמי שכירות, המליצה הוועדה כי נושא גביית שכר הדירה יועבר לטיפול של מחלקת הגבייה למען מיצוי העניין וכי הנהלת המועצה תטפל בנושא גביית החובות באופן קבוע ויסודי.
עו”ד סיני: “אני שמח שהוועדה בראשותו של חברי, יואב קעטבי, וחברים בה חבר המועצה יוני חכימי, מיכה מגידיש ויוסי לוי פעלה מהר וביעילות והציגה את מסקנותיה תוך פרק זמן קצר.

“אני קורא למועצה ולעומדת בראשה לאמץ את כל מסקנות הוועדה ולתקן את המחדל הנורא שנגררו אלינו באין מוביל”.
כזכור, עם חשיפת המקרה דרש חבר המועצה עו”ד סיני לכנס בדחיפות את מליאת המועצה בה דרש להקים ועדה מיוחדת אשר תפעל במהירות וביעילות על מנת לחלץ את המתחם מסכנת הסגירה. חברי המועצה אישרו פה אחד את הצעתו של סיני ומינו חמישה אנשים בעלי נסיון בניהול עסקים בהם חברי קואליציה ואופוזיציה שפעלו בשיתוף פעולה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן