Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הצעד הבא: צפנת מזכרון יעקב איבדה את רגלה בטיול בהודו וגילתה קהילה מסייעת

הצעד הבא: צפנת מזכרון יעקב איבדה את רגלה בטיול בהודו וגילתה קהילה מסייעת

צפנת לבנון, קטועת רגל מתחת לברך וחברה בקהילת "הצעד הבא" הפועל למען קטועי הגפה בישראל, אומרת כי "הנכות שלי ברורה לכולם, אבל אני מכילה באופן שלם את הפציעה והנכות שלי, זה לא מגדיר את הזהות שלי ומי שאני * קהילת הצעד הבא העניקו לי ליווי צמוד לאורך הדרך ואף סייעו לי בהוצאת תו נכה לצמיתות"

רגלה השמאלית של צפנת לבנון, בת 37 מזכרון יעקב, נקטעה לפני כעשור בתאונת דרכים בהודו. “בהתחלה הקטיעה הגדירה את הזהות שלי, היום אין לזה שום משמעות – זה פשוט חלק מהחיים שלי.” לפני כ-4 שנים היא הצטרפה לקהילת “הצעד הבא”, פרויקט הפועל למען קטועי הגפיים בישראל, באמצעות ייזום קבוצות ספורט, פעילות לקידום הקהילה וניהול מאבקים לשיפור זכויותיהם של קטועי הגפיים במדינה.

” ‘הצעד הבא’ הוא סוג של בית בשבילי – הם סייעו לי להוציא תו נכה לצמיתות, עוזרים ומייעצים בכל הנוגע לעניינים מנהלתיים ובירוקרטיים, ומעניקים ליווי צמוד לחברי הקהילה לכל אורך הדרך. אני מרגישה שקיבלתי המון מהם המון ושתמיד יש עם מי להתייעץ בעת מצוקה ולברר מהן זכויותיי,” היא אומרת ומוסיפה כי “‘הצעד הבא’ מהווה מסגרת של גיבוש ידע וכוח קהילתי”.

“בהתחלה הקטיעה הגדירה את הזהות שלי, היום אין לזה שום משמעות”. צפנת לבנון | צילום: פרטי

צפנת, פסיכותרפיסטית בהכשרתה, אומרת כי השינוי שעברה בעקבות הקטיעה הוא עצום. “כשהייתי בשיקום, קושרתי למרכז דניאל לחתירה, ותוך שנה חזרתי לתפקוד פיזי מלא. ברמה הרגשית עוד לא עיכלתי את מה שעברתי, זה לקח הרבה יותר זמן.”

“כחלק מההתמודדות האישית עם הטראומה שעברתי בעקבות הקטיעה, התחלתי לעבוד באדמת מרפא נשית – בית טיפולי לנשים שעברו פגיעה מינית בילדות. ידעתי שאוכל לסייע ולתמוך גם מתוך התהליך הנפשי האישי שלי. רק בתהליכי ההתאוששות מהקטיעה, צפה הפגיעה המינית שאני עברתי בילדות, כשהייתי בת 5 עד 7, ע”י אדם שהכרתי ואינו בין החיים היום. לאחר מכן, חוויתי גם פגיעה מינית בגיל 16 מרב האולפנה בה למדתי”.

עוד במדור “מגזין ואנשים” במגדלור ניוז >>
הכירו את השיטה הייחודית בפרדס חנה-כרכור בעזרתה נלחמים ביוקר המחיה
שישי אישי || תהילה גולדברג מפרדס חנה-כרכור: “המחנכת שלי בכתה ד’ השפיעה לטובה על חיי”
ד”ר אפרת ליאני מבנימינה: “כולנו מבינים שבעשור האחרון קורה פה משהו גדול שמשנה את פני עולם העבודה”

צפנת מגיעה ממשפחה חרד”לית וכיום מנהלת אורח חיים חילוני לחלוטין. “ההורים שלי מכירים את הסיפור והם איתי בזה,” היא אומרת. “הקטיעה שחררה אותי במובן שהאירוע הזה היה כ”כ מטלטל בשבילי עד כדי כך שהוא הציף את הפגיעה המינית שעברתי וסוף סוף יכולתי להתמודד איתה. בסופו של דבר ההתמודדות מאפשרת לי לחיות חיים מלאים”.

צפנת עבדה כמדריכה בבית הטיפולי כשנה, ונאלצה לעזוב לאחר לידת ביתה. כיום היא עובדת כיועצת לאימהות טריות, ואומרת כי שאיפתה היא להמשיך לעזור לנשים אחרות ו”להעניק בחזרה לקהילת ‘הצעד הבא,’ מבחינתי זאת מסגרת שתלווה אותי כל חיי”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן