Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חקירה גילתה: “סכנת קריסה בעת רעידת אדמה למבנה הפגייה ב’הלל יפה’ חדרה”

חקירה גילתה: “סכנת קריסה בעת רעידת אדמה למבנה הפגייה ב’הלל יפה’ חדרה”

על פי חקירה של להב 433, יש חשש ממשי שמבנים מסויימים יקרסו בעת רעידת אדמה מאחר ובדיקות האיכות לבטון שסופק למבנה זויפו, והבטון לא נבדק על פי חוק | בין המבנים: הפגייה בהלל יפה בחדרה ובית ספר ברחובות

בשבוע שעבר נחשף כי בישראל קיימים כיום 8,000 מבנים ברחבי הארץ, ביניהם מבנים רגישים כמו פגייה בבית החולים ״הלל יפה״ ובית הספר ״בגין״ ברחובות, שיש חשש ממשי שיקרסו בעת רעידת אדמה מאחר ובדיקות האיכות לבטון שסופק למבנה זויפו, והבטון לא נבדק על פי חוק.

בנוסף, נודע על מבנים נוספים ברחבי הארץ המצטרפים לרשימת אלו שנבנו בבטון שאיכותו לא ידועה, וביניהם: בית הספר ״חופים״ בקיבוץ יד מרדכי, קורות טריבונות בטיילת חוף הכרמל, קירות בקבר יתרו, רצפה בבסיס חצרים וכלונסאות שנבנו במחלף ח”ן בכביש 22.

על פי האתר ynet, בשנת 2020 פתחה היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ) בלהב 433 בחקירה גלויה נגד מעבדת “אסית הנדסה”, בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף ועבירות בתאגיד. “אסית הנדסה” פעלה כמעבדה שמוסמכת לבצע בדיקות לבטון שמשמש למבנים.

הפגייה בהלל יפה. בסכנה? | דוברות הלל יפה

במסגרת החקירה “מופו כ-8,000 תעודות איכות לבטון שהנפיקה החברה ללקוחות שונים ברחבי הארץ, אלא שמהממצאים עלה שבחלק מהמקרים נופקו תעודות התקינות, מבלי שבוצעה כל בדיקה. לפי החשד, בחלק אחר מהמקרים בוצעו בדיקות איכות לבטון, אך הן לא נעשו על ידי עובדים שהוסמכו לבצע בדיקות שכאלה. לפי החשד, חלק גדול מהתעודות נחתמו על ידי מזכירה בחברה, שלא הוסמכה כבודקת בטון. החשש הגדול הוא שלא ניתן לדעת האם הבטון שנעשה בו שימוש לבניית אותם מבנים, אכן עונה לדרישות האיכות של מהנדסי הבניין שחתומים על המבנה, וזאת, לכאורה, ללא ידיעתם”.

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, ד”ר אביחי מנדלבליט, פנה כבר בשנת 2021 במכתב למנכ”ל משרד ראש ממשלה דאז, צחי ברוורמן, בו התריע על חשש לבטיחות המבנים, וצירף בקשה שמשרד ממשלתי יישא באחריות לבדיקת המבנים הללו. ברוורמן העביר הנחיה ליאיר פינס, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון הנוכחי, לבדוק את המבנים. אבל הבדיקה לא בוצעה ע, ובינתיים התקיימו בחירות כלליות שבהן ממשלת בנט-לפיד עלתה לשלטון.

מבית החולים הלל יפה נמסר ל-ynet: “לבית החולים לא נעשתה פנייה בנושא מעולם. בניית המבנה נעשתה בצורה מפוקחת, רשמית, על ידי קבלן מורשה שנבחר במכרז פומבי. כן התקבלו כל האישורים לפני איכלוסו, כנדרש וכמקובל”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

נלחמו, הובילו, נפצעו: להצדיע להם – אלו החיילים המצטיינים מאור עקיבא, זכרון יעקב, פרדס חנה-כרכור, חדרה ואליכין

יום העצמאות ה-76 לישראל, בצל מלחמת חרבות ברזל והחטופים ברצועת עזה: בבית הנשיא זכו בהצטיינות 120 חיילים – ביניהם תושבי אזור חדרה | בנוסף, חיילים ואנשי כוחות ביטחון זכו בהצטיינות פיקודית והוקרה מטעם הרשויות | לתפארת המדינה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן