Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

‘מחצבה’ ממול הבית באור עקיבא: ”מי יעזור לנו מול הרעש והאבק הזה?“

‘מחצבה’ ממול הבית באור עקיבא: ”מי יעזור לנו מול הרעש והאבק הזה?“

העבודות לפיתוח ושדרוג רחוב ביאליק באור עקיבא נמשכות מזה כשנתיים אך תושבים ברחוב יהודה הלוי ביקשו לברר מדוע פועלת מחצבה לטיפול בחול מול בתיהם. המשרד להגנת הסביבה: ”המקום יתפנה בקרוב, נמשיך לעקוב אחר הנושא“

גם החודש, העוברים והשבים ברחוב ביאליק שממשיך להיבנות ולהיסלל באור עקיבא מזה כשנתיים, הבחינו בהם. טרקטורים וכלים כבדים, הרי חול מפוזרים בשטח, רעש והרבה אי נחת.

מאז יצא לדרך פרויקט ביאליק בעיר, פועלים כלים כבדים ברחוב. אך בשבועות האחרונים, עם התקדמות העבודות, החלו תושבים, בעיקר אלה המתגוררים בסמיכות, ברחוב יהודה הלוי, לתהות מה פשר המשך הטיפול בחול, פעולות סינון והפרדת החול והאבנים במתחם, והשטח הענק שלא חדל מלפעול בפינת הרחובות ביאליק-דוד אלעזר, המשמש את הכלים הכבדים במשך שעות רבות.

מבירור שערכו תושבים וכן בירור שערכנו אנו מול עובדי עירייה, ניתן היה להבין כי משהו מוזר מתרחש במתחם. עובד עירייה סיפר כי אף ניתנה הוראה בשבועיים האחרונים לפרק את “המחצבה” תוך 7 ימים, אך גם בימים האחרונים המשיך המתחם לפעול.

תושבים פנו גם למשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בנוגע למחצבה. ”זה נראה לנו כמשהו לא חוקי לכאורה הפועל כאן ליד הבתים שלנו“, סיפרה תושבת. ”כל הבית מלא ברעש, אבק, ממתי מקימים מחצבה כך סתם ואין אף אחד שבודק מה קורה פה? אנחנו לא יודעים כבר מי יכול לעזור לנו“.

אתר העבודות ליד ביאליק באור עקיבא | צילומים: מגדלור ניוז

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי ”במחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה התקבלו באחרונה מספר פניות מתושבי רחוב יהודה לוי שבאור עקיבא, על קבלן שהקים מחצבה סמוך לבתי מגורים ונגרם בשל מטרד אבק לתושבים.

”עם קבלת הפניות, פנה המשרד לאיגוד ערים שרון וכרמל ולעיריית אור עקיבא, לשם שליחת מפקחים לבדיקת הנושא.

”בביקור שנערך במקום ביום חמישי, 18 באוגוסט 2021, נודע למפקח כי מדובר בעבודות סלילת הכביש מטעם העירייה. הקבלן מסר למפקח, כי העבודות במקום יסתיימו בתוך 10 ימים והתחייב לבצע אותן תוך הרטבה מלאה של השטח, כנדרש.

”בעקבות פנייתכם, פנה המשרד פעם נוספת למפקחים מטעם איגוד ערים שרון כרמל, כדי שיערכו סיור נוסף ויבחנו האם הקבלן ממשיך את העבודות לפני הנחיות לצמצום מפגעי אבק.

עוד נמסר מהמשרד כי ”הסיור נערך ביום חמישי שעבר, ובו הובהר לנציגי העירייה כי באחריותם לפקח על עבודת קבלנים בתחום שיפוט העירייה, לרבות שמירת נוהלי עבודה למניעת מטרדים סביבתיים. עוד נמסר לנציגי המשרד, כי עבודות סלילת כביש במקטע זה יסתיימו בעוד מספר ימים וכי הקבלן יפנה את הציוד והפסולת שנוצרה בעקבות העבודות. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעקוב אחר הנושא“.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן