פחד לילי באור עקיבא: "חזיר בר רדף אחרי הילדה שלי בשכונה"

תושבים בשכונת בן גוריון באור עקיבא נדהמו לראות בימים האחרונים חזירי בר בשכונה. אחת התושבות: הילדה שלי וחבריה ראו שמשהו הולך לכיוון שלהם מהפארק. אז הם שמו לב שזה חזיר בר, החלו לברוח לכיוון הבית והחזיר אחריהם"

חזירי הבר הידועים לשמצה מחיפה, כבר הפכו לשם דבר בכל הארץ. לאחרונה פורסם הרצון להעבירם לאזור הר חורשן והכרמל, ובמקביל- חזירי בר גדולים נצפים מידי יום באזור בנימינה וזכרון יעקב. כעת נדמה, גם אור עקיבא זוכה לביקור מהחיות הגדולות והשעירות.

בסוף השבוע האחרון דיווחו תושבים על קבוצת חזירי בר שהגיעה לשכונת בן גוריון בעיר, בגן הציבורי הסמוך לחנות קרמיקה במקום. תושבים סיפרו למגדלור ניוז כי ביום שישי בערב, ילדים ששיחקו בגן הציבורי הסמוך לבניינים בקצה השכונה, נתקלו לפתע בחזירי הבר.

"בסביבות השעה 22:30 הגיעו החזירים והחלו לטייל ברחוב העצמאות ליד גן שעשועים", מסר תושב ל'מגדלור ניוז'. תושבת נוספת סיפרה לאתר: "ביום שישי ילדים כמעט הותקפו ליד הבית. אנחנו גרים ממש בקרבת הפארק, הילדה שלי חזרה עם חברים, והם ראו שמשהו הולך לכיוון שלהם מהפארק. אז הם שמו לב שזה חזיר בר. הם החלו לברוח לכיוון הבית והחזיר אחריהם".

למרבה המזל אף אחד לא נפגע במפגש המוזר עם החזירים והכל בלב שכונה בעיר. חלק מהתושבים שלפו מצלמות מרחוק וצילמו אותם.

צילומי ארכיון: באדיבות התושבים, pixabay
קראו גם >>

כזכור, בתחילת נובמבר 2021 פורסם כי רשות הטבע והגנים (רט”ג) נתנה לעיריית חיפה היתר להעתקתם של 6 חזירי בר אל אזור יערות הכרמל שבחוף הכרמל ובפאתי זכרון יעקב, פורדיס ויישובים נוספים. העתקת החזירים היא חלק מניסוי ראשוני מסוגו בארץ, שבו יבדקו מה עולה בגורלם של חזירי הבר ממקום מחייתם הטבעי.

על פי הפרסום, מדובר ב”היתר מיוחד לפגיעה בערך טבע מוגן/חיית בר מוגנת”. הוא קובע את מספר חזירי הבר שיועתקו, את אופן ביצוע ההעתקה ואת התנאים למימושה. “על פי ההיתר, ההעתקה תבוצע בתיאום עם פקח הרשות האזורי ועם אקולוג המחוז, ד”ר עמית דולב; חזירי הבר יילכדו באמצעות מלכודות המותאמות לחזירי בר ויוצמדו אליהם משדרים לצורך מעקב אחריהם”.

חזירי הבר כאמור, הם לא תופעה נדירה באזורינו – ובעיקר בשדות שבין בנימינה לזכרון יעקב, שם ניתן לראות חזירי בר ענקיים מידי יום. בחודש יוני האחרון אף פרסם איגוד ערים וטרינרי שומרון על עליה בפניות בגין חדירת חיות בר בכלל וחזירי בר בפרט לשכונות מגורים בכל גזרת השרון הצפוני – חדרה, המושבות, מנשה ועוד.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

צריכים תרופה או תכשיר בסוף השבוע? אלה בתי המרקחת באזור חדרה שיעזרו לכם

תרופות קבועות, תרופה דחופה עבור מחלה פתאומית, כמו כאב ראש או הצטננות או תרופה למצב כרוני? לעיתים חוסר תכנון מביא למצב בו צריך לקנות תרופות בסופ"ש | הנה המקומות שפתוחים גם בשבת וכוללים בתי מרקחת פעילים בשישי-שבת

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן