Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

זה לא 5G ולא מכשיר האזנה לתושבים: אלה החיישנים שהוצבו על עצים בפרדס חנה-כרכור

“בבקשה לא לפגוע בחיישנים המותקנים בימים אלו על עצי הדקל ובסמיכות אליהם”. במשפט הזה נפתחת הודעה של המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור לתושבים, לאחר שהתגלה כי אנשים מבוהלים ביצעו וונדליזם במיכשור אלקטרוני שנתלה לאחרונה על עצים במושבה.

על פי המועצה, פרדס חנה כרכור מתקדמת עם הטכנולוגיה ומתקינה חיישנים לאיתור חדקונית הדקל ובכך מפסיקה לבצע הדברה רוחבית לעצי הדקל ביישוב. “בשנים האחרונות אנו עדים לקריסת דקלי תמר וקנרי ברחבי הארץ עקב התפשטות חיפושית קטנה והרסנית – חדקונית הדקל האדומה, שמתבייתת בכתרי וגזעי הדקלים ומביאה לבסוף למותם. החדקונית הגיעה אלינו בשנת 1999 מאסיה הטרופית, גודלה רק כ-5 ס”מ אך היא מסוגלת להגמיא בתעופה עשרות קילומטרים ביום”, נמסר.

עוד ציינו במועצה: “כיצד היא מזיקה לדקלים? בעוד שהחדקוניות הבוגרות גורמות נזק מסוים עקב כרסום הגזע, הנזק הגדול ביותר לדקלים נוצר מנבירת הדרנים (זחלים) אל תוך לב הדקל.

“הנקבה הבוגרת מטילה כמאתיים ביצים בחלק הצעיר של כתר הדקל, בבסיסי עצים צעירים או בנגעים פתוחים של גזע הדקל. הביצים בוקעות, ומהן בוקעים דרנים לבנים. אלה אוכלים את הסיבים הרכים דרך הרקמה הפנימית של הגזע, ויידרש להם כחודש כרסום לערך כדי ליצור מנהרה ולחורר את הגזע.

“המלצת משרד החקלאות היא להדביר כמדי חודשיים את דקלי היישוב כנגד החדקונית, אולם החל מהחודש פרדס חנה כרכור עוברת לפיתוח חדשני הכולל חיישן זעיר המותקן על כלל עצי הדקל ביישוב. החיישן מתברג לגזע הדקל (מבלי לפגוע בעץ) ומזהה את החיפושית כשהיא חודרת לעץ – ע”י התדרים שלה.

עוד במגדלור ניוז פרדס חנה-כרכור >>
שני תושבי ג’סר א-זרקא נעצרו בחשד למעורבות באירוע דקירה במסעדה בפרדס חנה-כרכור
מבארי ועד כרכור: פרידה מיהודית יצחקי ז”ל שנרצחה במתקפת החמאס בעוטף
אימו של אורי לוקר ז”ל מפרדס חנה, לאחר התגייסות המונית להנצחתו: “חיממתם לי את הלב וריגשתם מאוד” [וידאו]

“החיישן מתריע לאגרונומית המועצה בזמן אמת על חדירת הפולשת דרך אפליקציה ייעודית לטלפון הסלולרי, ההתראה המהירה מאפשרת למחלקת גינון להדביר ספציפית את הדקל הנגוע בלבד, וכך מביאה לצמצום אדיר בהדברה ושמירה על סביבתנו.

“שימו לב כי לעיתים בסמיכות לעץ הדקל יופיע חיישן המוצמד לגדר או עמוד חשמל/בזק, מדובר בחיישן המשמש ממסר להעברת המידע וגם בו אסור לגעת. תושבים יקרים, שימרו על החיישנים, אין לפרקם, או חלילה לפגוע בהם. נתקלתם בדקל ללא חיישן- עדכנו את אגף שפ”ע, על מנת שנוכל ליהנות מדקלים בריאים ויפים לעוד שנים רבות”.

דילוג לתוכן