Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

החינוך על ראש שמחתנו: שבוע ההרצאות “חינוך על הבר” בפרדס חנה-כרכור

החינוך על ראש שמחתנו: שבוע ההרצאות “חינוך על הבר” בפרדס חנה-כרכור

המושבה תהפוך בשבוע הבא למוקד של שיחות והרצאות בתחומי החינוך – על כוס בירה או קפוצ'ינו בפאבים ובבתי קפה ברחבי המושבה * מנהלת אגף החינוך, אוריה ירדני: "החומר האנושי בפרדס חנה-כרכור איכותי ומגוון והחינוך מהווה מגדלור לכולם; מועצה ותושבים כאחד"

“הפילהרמונית בג’ינס” הוא המיזם שהפגיש את חברי התזמורת ביום שישי בצהריים בתל אביב, באווירה נינוחה, להופעה קלילה. “מדע על הבר” של מכון ויצמן הוציא מדענים ואנשי מחקר אל הברים בעיר רחובות להרצאות על כוס בירה. עכשיו יוצא לדרך “חינוך על הבר” – מפרדס חנה-כרכור – מיזם במהלכו יישמעו הרצאות על תפיסות, גישות ומשנות חינוכיות בברים ובבתי הקפה במושבה.

את המיזם שנקרא “רוח חדשה נושבת בחינוך” מוביל אגף החינוך של המועצה בניהולה של אוריה ירדני וראש המועצה המקומית הגר פרי-יגור. “זו חגיגה ענקית ויש המון התלהבות”, מתארת ירדני את התחושות לקראת שבוע ההרצאות, שיחל ביום ראשון הקרוב (29.5) ויימשך עד ליום חמישי (2.6). “לי היה מאוד חשוב להביא את זה לתפקיד שלי ואני שמחה שזה יוצא לפועל. מתוך 100 קולות קוראים שיצאו, בחרנו 20 הרצאות. הבחירה היתה קשה. השתדלנו להפוך את “חינוך על הבר” לכמה שיותר מקצועי ומדויק. את ההחלטות העקרוניות ביצענו ברמה אגפית יחד עם שותפים נוספים להגשמת החלום; בעלי תפקידים במועצה, מנהלי מחלקות ואנשי חינוך מהישוב”.

// החינוך מאוד חשוב לתושבים כאן גם אם הם לא עוסקים בחינוך”. אוריה ירדני, מנהלת אגף החינוך במושבה

במהלך השבוע הקרוב ייהנו תושבי המושבה מארבע הרצאות מדי יום שיחלו בשעה 20:00 במספר פאבים ובתי קפה. פרדס חנה-כרכור תתקשט באווירה קהילתית – והפעם בדגש על התחום שמלווה אותנו מילדות ועד בגרות. על הרצון של הקהל – תושבים מהמושבה ומחוצה לה – להקשיב ולהשתתף מלמד הנתון הבא: כ-1,400 כניסות לאתר האינטרנט הייעודי ל”חינוך על הבר” נרשמו בימים האחרונים, מאז עלה לאוויר.

“החומר האנושי בפרדס חנה-כרכור מאוד מיוחד, החינוך מאוד חשוב לתושבים כאן גם אם הם לא עוסקים בחינוך”, מדגישה ירדני. “אנשים מעתיקים את מקום מגוריהם לכאן, ראינו נהירה מאוד גדולה מהמרכז ומרחבי הארץ אלינו בשנים האחרונות, לסביבת לימודים אחרת, לאפשרויות החינוכיות ולזרמי החינוך הרבים.  החינוך הממלכתי והממלכתי דתי המגוון, הדמוקרטי, האנתרופוסופי, המונטסורי, האנתרופודוסי. יש לנו מבחר גדול של שרותי חינוך להציע לתושבי הישוב. אני מאמינה שאנשים בוחרים לגור כאן כדי ליהנות מהאושר והמגוון. אנשים צמאים לקבל ידע וכלים. חלק מההרצאות ייתנו כלים שניתן יהיה להשתמש בהם בבית הלכה למעשה והחלק האחר הן להעשרה וגיוון. יש תשוקה אחרי הקורונה – לצאת, להיפגש, לשמוע מה קורה ובפרט לשמוע מה קורה בפרדס חנה-כרכור”.

May be an image of drink and text

מנהלי מוסדות החינוך – בקדמת הבמה

ירדני, תושבת המושבה, נבחרה לפני כשנה לתפקיד מנהלת אגף החינוך. ילדיה הם כבר דור רביעי בפרדס חנה-כרכור ומתחנכים בישוב. כשהתמודדה לתפקיד, חשוב היה לה לשים את החינוך בקדמת הבמה ולפנות לו מקום מקדם בשיח הציבורי. “חינוך על הבר” הוא סנונית ראשונה כדי לקדם את המטרה הזו.

“חשוב לי בתפקידי כמנהלת אגף החינוך לחזק את השדרה המנהיגותית של היישוב, לשים את המנהלים ואנשי החינוך בקדמת הבמה, להגיד שיש פה מנהיגות חזקה, מחויבת, מובילת קהילות. בפרדס חנה-כרכור יש שפע של אנשי תרבות, רוח, חינוך, אנשים שרוצים לעשות, להשפיע, לתת ולהתנדב ורק נדרש לייצר להם את הפלטפורמה הזו”. המיזם הזה הוא חלום שחלמתי להוציא לפועל, כאן ברשות, והנה הוא מתגשם.

הקונספט החדש הותאם לאופייה של המושבה והמפיק של “חינוך על הבר”, גיא לב, הוא תושב המקום, המכיר את הברים, הפאבים ובתי הקפה – אשר בעליהם התגייסו והסכימו לפתוח את דלתם בהתנדבות לטובת שבוע ההרצאות הייחודי.

במסגרת הקול הקורא שיצא למיזם, כאמור, נרשמו מרצים רבים, ביניהם, טלמור קלוס, מנהלת בית הספר “שדות” בכרכור ואמא לילד על הרצף האוטיסטי. בהרצאה זו תשתף על הבחירה בניהול עד להגשמת החלום: הקמת כיתת תקשורת בבית הספר שבניהולה (שני, 30.5, קפה ויעל, 20:00) או למשל “תוצרת בית” – מחנכים מהישוב מדברים חינוך בהנחיית שרון שמאי, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי (חמישי, 2.6, קפה נעורים, 20:00).

“תחילה חשבנו להביא הרצאות חיצוניות עבור ציבור התושבים, ולאחר מכן, בחשיבה משותפת עם ההפקה הבנו שיש בידנו יהלום גדול שהוא בעצם ההון האנושי של המושבה. כשפרסמנו את הקול קורא, חשוב היה לי להיפגש עם פורום מנהלי בתי הספר של הישוב, איתם אנו מקיימים פגישה חודשית ולהציע להם להיות מהראשונים לקחת חלק ביוזמה זו”.

ירדני מספרת שהפרגונים והשבחים מגיעים מרחוק לאגף החינוך במועצה המקומית. “קיבלנו הרבה תגובות חיוביות מאנשי החינוך ותושבים בפרדס חנה כרכור, מהשותפים במחוז חיפה, מיו”ר הסתדרות המורים בחדרה, מקולגות ועמיתים ברשויות אחרות שמאוד מפרגנים. בימים בהם אנו רואים עזיבה גדולה של אנשי חינוך את מערכת החינוך של מדינת ישראל. זה המקום לשים זרקור על החינוך היישובי ולחזק אותו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן