Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שר התרבות, חילי טרופר על רצח ליטל יעל מלניק ז”ל מאור עקיבא: “נשים צריכות הושטת יד ולא להיקבר בעודן בחיים”

שר התרבות, חילי טרופר על רצח ליטל יעל מלניק ז”ל מאור עקיבא: “נשים צריכות הושטת יד ולא להיקבר בעודן בחיים”

טרופר תיאר בחשבון הפייסבוק שלו, לציון יום המאבק הבינלאומי לאלימות כלפי נשים, כיצד הגיע לדירה קטנה באור עקיבא, "קומה שלישית בשיכון רכבת ארוך", כדי להיפגש עם המשפחה לאחר שקיבל הודעה כי הבית ריק ממנחמים. "בדירה ישבה לבד הסבתא שבורת לב, אחרי זמן מה הצטרפה גם אחותה של יעל לכמה דקות. בעברית רצוצה ובדמעות סיפרה הסבתא על הנכדה האהובה שנרצחה ועל התחושה שהיא הופקרה אל מותה"

שר התרבות חילי טרופר התייחס בימים האחרונים להירצחה של הנערה ליטל יעל מלניק ז”ל מאור עקיבא לפני כשנה, לאחר שאותרה קבורה מתחת לחול באתר בניה בקרית מוצקין. 

“בדרך כלל בימי שבעה על מות אהוב, מתמלא הבית במנחמים, שמבקשים לחזק ובעיקר שלא להותיר לבד את האבלים”, כתב טרופר בחשבון הפייסבוק שלו, לציון יום המאבק באלימות נגד נשים. “הביקור בימי השבעה בביתה של הנערה יעל מלניק ז”ל, שנרצחה לפני קצת יותר משנה, בידי אח במוסד בו התגוררה, היה מטלטל עבורי.

“מישהו שלח לי הודעה שהבית ריק כמעט לגמרי ממנחמים ורוב הזמן יושבת שם הסבתא לבד. הגעתי לדירה קטנה באור עקיבא, קומה שלישית בשיכון רכבת ארוך, אחרי זמן ממושך שניסינו למצוא את הבית. לא על כל השיכונים היו כתובים מספרים ובאלה שכן, זה היה נטול סדר והיגיון. בדירה ישבה לבד הסבתא שבורת לב, אחרי זמן מה הצטרפה גם אחותה של יעל לכמה דקות. בעברית רצוצה ובדמעות סיפרה הסבתא על הנכדה האהובה שנרצחה ועל התחושה שהיא הופקרה אל מותה.
על פי כתב האישום, הרוצח חפר יחד עם יעל בור בתואנת שווא, היא נכנסה לבור והוא לא איפשר לה לצאת ממנו. באכזריות נוראית הוא קבר אותה בחיים.

// לודמילה, סבתה של ליטל מלניק ז”ל

“זהו סיפור אכזרי באופן יוצא דופן, אבל החוויה הנפשית הזו של חיים בבור, של שקיעה בתהום עמוקה וגבר שאינו מאפשר לצאת ממנו, זו חוויה של לא מעט נשים בישראל. הן צריכות מישהו שיושיט להן יד, שלא יכסה עליהן את הבור ויקבור אותן בחיים. באופן ממשי או באופן מטאפורי. נסעתי לנחם את סבתה של יעל, כי את הרצח לא הצלחנו כחברה למנוע, אבל אולי לפחות לאחר מותה, משפחתה לא תהיה בודדה לגמרי. שלפחות אחרי לכתה ירגישו שמישהו ראה, שמע וידע על קיומה של נערה בשם יעל ושהיא נרצחה על לא עוול בכפה.

“בחייה, כך הבנתי מהסבתא, הן הרגישו קצת שקופות. אולי לפחות לאחר מותה לא תהיה דממה דקה והן לא ישבו לבד שבעה. היום מציינים את היום למאבק באלימות כלפי נשים. יש לכולנו אחריות לחלץ נשים שנפגעות מאלימות מהבור השחור בו הן מצויות. בחקיקה, באכיפה מוגברת, בענישה מרתיעה ובחיזוק גופי הרווחה, החינוך והבריאות. אולי ככה נחלץ עוד מישהי מקבורה בעודה בחיים. ויהיו הדברים לזכרה של יעל מלניק זכרה לברכה”.

בידיעות אחרונות פורסם בסוף השבוע האחרון כי דוח חדש של מכון המחקר של הכנסת מצא כי צווי ההגנה המונפקים בבתי המשפט לא תמיד נאכפים או מגיעים ליעדם. עבור ליטל מלניק ז”ל, צו ההגנה שהוציאה סבתה כנגד אדוארד קצ’ורה, הנאשם ברציחתה ‑ לא עזר. “הצו ניתן אמנם במאי 2021 לחצי שנה, בבית המשפט בחדרה, אך בפועל, לא נאכף כלל”, נכתב בידיעה.

“באוקטובר באותה שנה, לפי כתב האישום, נקברה יעל ליטל בעודה בחיים באתר בנייה, בידי קצ’ורה, אותו הכירה כשאושפזה בבית החולים לבריאות הנפש “מעלה כרמל” בטירת כרמל, שם עבד כאח. החוק שיכול היה להציל את חייה של יעל ליטל ושל נשים רבות אחרות, קורבנות אלימות במשפחה, עבר בקריאה ראשונה, רגעים ספורים לפני פיזור הכנסת הקודמת. בינתיים, גורלו תלוי בממשלה הנכנסת, שנראה שיש לה חוקים רבים לקדם לפניו. אבל הסחבת לא החלה עכשיו. כבר קרוב לעשור שהחוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, נדחק ונדחה בין ממשלות, ואת המחיר משלמות נשים. בחייהן”.

בחודש דצמבר 2021, הגישה פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אדוארד קצורה, הנאשם ברצח מלניק, בגין עבירת רצח בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות וריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית. משפטו ממשיך להתנהל בימים אלה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן