Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חנה על המדרכה בשכונת היובל וטוען: “אין לעיריית אור עקיבא סמכות לקבוע איפה אחנה”

חנה על המדרכה בשכונת היובל וטוען: “אין לעיריית אור עקיבא סמכות לקבוע איפה אחנה”

תושב המרכז שהגיע לאור עקיבא, ביקש להישפט על קנס שקיבל בעקבות חניית רכב על מדרכה בשכונת היובל * בין היתר טען: "אני במעמד מיוחד, לא בתור נאשם, עמידתי פה לא מקבל ‎את הסכמות ‏‏של בית המשפט"

“אין לאיש סמכות להגביל אותי ולהגיד לי איפה להחנות את הרכב”: תושב מושב פתחיה, פנחס ג’, הואשם בספטמבר 2022 כי לפני כשנה, ב-5.3.22 בשעה 19:44 ברחוב השיקמים באור עקיבא, החנה את הרכב שלו על המדרכה במקום. פקח עירייה שעבר במקום הצמיד לחלונו קנס בגובה 500 שקלים.

יממה לאחר מכן, ב-6.3, הגיש ג’ בקשה להישפט בטענה – “לא החניתי את הרכב”. לנוכח הנימוק התמוה, יצרה מזכירת הלשכה המשפטית בעיריית אור עקיבא קשר טלפוני עם ג’ על מנת לברר למה התכוון. הנאשם השיב כי העמיד את הרכב על המדרכה, לא היה בתוך הרכב ולא החנה אותו, ‏אלא העמיד אותו במקום לא מסומן. הנאשם הוסיף כי אין לאיש סמכות להגבילו ולהגיד לו היכן להעמיד את הרכב.

‏יועמ”ש עיריית אור עקיבא, עו”ד אריאל ארונוביץ’, המייצג את המדינה בכתב האישום, טוען “כי לא רק החניית רכב אלא גם העמדתו על פי סעיף 6(ב) ‏לחוק עזר לאור עקיבא (העמדת רכב וחנייתו) התשנ”ד-1994, מותרת רק במקרים מסוימים וכי המקרה הנטען‏ על ידי הנאשם אינו אחד מהם.
‏”המאשימה תטען שהנאשם החנה או העמיד את רכבו בניגוד להוראות חוק ‏העזר של עיריית אור עקיבא כאשר ארבעת הגלגלים של הרכב נמצאים כולם ‏על המדרכה.

 הרכב שהחנה על המדרכה | מתוך כתב האישום

‏”המאשימה תטען שהנאשם יכול היה להחנות או להעמיד את רכבו בחניה חוקית. ‏המאשימה תוסיף ותטען כי בשנים האחרונות חניה על מדרכות הינה בבחינת “מכת עירייה” וכי מחלקת הפיקוח בעיר פועלת למיגורה”.
עדי התביעה והראיות בתיק הם פקח העירייה גבריאל בבקוב, מזכירת הלשכה המשפטית ענת בן סימון, הודעת תשלום הקנס, תצלום הרכב וכן הבקשה להישפט של הנאשם.

בדיון שהתקיים ב-19.2.23, אמר הנאשם בדיון בבית המשפט בחדרה: ‏”לפני שנתחיל אני רוצה להגיד שאני במעמד מיוחד, לא בתור נאשם, עמידתי פה לא מקבל ‎את הסכמות ‏‏של בית המשפט. אסביר. אני נתתי את ההצהרה שלי בהקראה. בית המשפט סירב לשמוע אותה. היום ‏באתי להוכיח את העמדה שלי. שאני בעצם טוען לחוסר סמכות. אני רוצה שזה יופיע בפרוטוקול…לעניין הסמכות, ‏אם אני טוען שמדינת ישראל היא תאגיד, זה היה בהצהרה, אני לא יכול להמשיך. אני פיני, אדם חי ‏חופשי תחת הבוקר, החירות שניתנה לי ניתנה לי על ידי הבורא. אני לא מקבל את הסמכות. בית ‏המשפט לא ‎מבין?‏ מדינת ישראל היא תאגיד. אנחנו מסכימים על זה? נתחיל להוכיח שמדינת ישראל ‏היא תאגיד”.

בהמשך ביקש הנאשם הוכחה כי נציג המדינה הוסמך “לעמוד פה”. עו”ד ארונוביץ’ ציין: “אני מוכן להעביר לו את ההסמכה שלי מהיועץ המשפטי לממשלה”.
בהמשך לכך החליט השופט אביהו גופמן לדחות את המשך הדיונים בתיק למועד אחר וביקש להוציא את הנאשם מהאולם על ידי משמר בית המשפט. הנאשם סינן תוך כדי: “אתה לא קובע מה יהיה בפרוטוקול”, תוך שהוצא בכוח מהאולם. התיק ימשיך לידון בחודש יוני 2023.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

מאבק משפטי בין בעלי קרקעות בחדרה לבין הממשלה ורכבת ישראל עוצר תוכנית להפקיע שטח לטובת הרחבת מסילת חיפה-תל אביב | בעלי הקרקעות מבקשים פתרון חלופי, בית המשפט העליון ידון בעתירה | גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט והסכמות בין הצדדים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן