Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שמש, ים בריכה ו…תזונה בקיץ: השחקנים המרכזיים שיעשו לכם קיץ בריא

שמש, ים בריכה ו…תזונה בקיץ: השחקנים המרכזיים שיעשו לכם קיץ בריא

קיץ – מה עובר לנו בראש כשאנחנו שומעים את המילה הזו?  איך זה ישפיע על מה שנבחר לאכול ולשתות ולמה כדאי לשים לב?על כל זאת ועוד כתבה דנה ולירו, תזונאית קלינית במרפאת אור עקיבא של כללית:

כשחושבים על קיץ בישראל קופצות לראש מחשבות על חום, שמש, ים ובריכה, חופשות, גלידה, אבטיח, שייקים קרים. ערוצי הפרסום סביבנו עסוקים בניסיונות למכור לנו מוצרים מתאימים וליצור אוירה של קלילות ושחרור, שבה הכל אפשרי וכאן המסרים מתחילים להתבלבל. מצד אחד, מוצעים לנו מזונות ומשקאות עתירי סוכר וקלוריות, רבים מהם גם מאוד מעובדים.

מצד שני, הדמויות הנשקפות אלינו בפרסומות גורמות פעמים רבות לתחושה של אי נוחות, התעסקות יתר עם הגוף שלנו ורצון לרדת במשקל. מבלבל כבר אמרנו?
אז איך יוצאים מזה והופכים אתגר להזדמנות בריאה וחיובית? בואו נבחן ביחד מספר שחקנים מרכזיים בזירת הבריאות הקיצית שלנו:

פירות הקיץ – אבטיח, ענבים, אפרסקים, שזיפים – כל פרי תורם את תרומתו הייחודית עם הרכב משלו של ויטמינים, מינרלים, מים וסיבים תזונתיים. פירות בהחלט יכולים להשתלב בתפריט הקיץ לאור כל יתרונותיהם אולם חשוב לשים לב לכמויות, כי פירות כידוע גם מכילים את סוכר הפירות, הפרוקטוז. רעיונות? איכלו את הפירות בשלמותם ובצורתם הטבעית, רצוי בין הארוחות, קנו מראש פירות בגודל קטן והחליטו מראש על מספר יחידות ביום שתאכלו. לידיעה, גודל מנת פרי באבטיח ומלון שווה לכוס קטנה חד פעמית של קוביות מפירות אלו.

שתייה – חשוב מאוד לדאוג לכמות מספקת של נוזלים כל יום, החום בהחלט יכול להגביר איבוד נוזלים מהגוף, גם במנוחה וכמובן גם בעת פעילות כמו ספורט, טיול או פעילות בזמן חופשה. המיצים המשווקים כטבעיים וממותגים כמוצרי בריאות (פרסומות, זוכרים?) מכילים כמויות גבוהות של סוכר. בדוכנים למיניהם גם מגדילים לעשות, ומוסיפים סירופ סוכר למה שנסחט מהפרי ומוכרים זאת כמיץ בריאות. רעיונות? מים כמובן: גם זולים, גם זמינים, נטולי סוכר או תוספים.

פעם שלישית גלידה? כן, אפשר גם גלידה, מדי פעם וכמובן במידה. אריזות אישיות של גלידה אולי פחות ידידותיות לסביבה אבל יותר קל להגדיר לעצמנו בעזרתן את הכמות שנאכל ולא מעבר לכך. כך גם לגבי גלידות רגילות וגם לגבי גלידות יוגורט, שהשם שלהן קצת מבלבל. הן אולי דלות יותר בשומן מהגלידות הרגילות, אך עשירות בסוכר ופעמים רבות מוצעות עם שלל תוספות.  עוד רעיון? להכין לבד בבית: גם יותר ידידותי לסביבה וגם יותר ידידותי לגוף: אפשר למשל להכין מעדן בייתי מיוגורט טבעי בתוספת חתיכות פרי טרי שקצת התעייף ומעט תמצית וניל או קינמון ולהקפיא.

דנה ולירו, תזונאית “כללית”

פעילות גופנית – בחורף קר ובקיץ חם, אז מתי זזים? חשוב למצוא פעילות גופנית מהנה, שניתן להתמיד בה ובהחלט אפשר להתאים לעונה. רעיונות? שחיה מאפשרת לצנן את הגוף מהחום, הליכות אפשר לעשות בשעות הערב או מוקדם בבוקר, כדי להיות חשופים פחות לשעות החמות. אפשר גם לזוז במסגרות ממוזגות – חוגים למיניהם, חדר כושר או בבית על הליכון ובעזרת אפליקציות שונות.

כבוד לירקות! חפשו את הירקות ושלבו אותם במשך היום: אם זה באירועי הקיץ שאתם מוזמנים אליהם (ומזל טוב לכולם!), אם זה בחדר האוכל של העבודה, בדרכים או בבית: ירקות יתנו לכם מענה קליל יותר לגוף בחום של הקיץ, פשוט להכנה וכמובן בריא ועשיר בכל המתנות של הטבע – ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים. אז  תשאלו את עצמכם מדי פעם:  כמה ירקות אכלתי היום? כמה סוגים של ירקות אני נוהג/ת לאכול? ותשאפו לכמה שיותר.

אז מתי מתחילים בשינוי?

אפשר כבר עכשיו לפנות למרפאת כללית או לחייג ל 2700* ולהצטרף לסדנאות של כללית לשינוי הרגלי אכילה ומעבר לאורח חיים בריא.
שיהיה קיץ נעים, פעיל, בהנאה ובבריאות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן