מעקב מגדלור ניוז: מה יהיה עם הפקקים ביציאות מאור עקיבא?

עומס תנועה חריג בהיקפו, בעקבות רמזור שלא עבר למופע ירוק במשך דקות ארוכות, החזיר מחדש את הצורך בטיפול בעומסי התנועה באור עקיבא, זאת לקראת פתיחת שכונת אור ים החדשה בדרום העיר. בצומת ברניצקי בצפון העיר תהליך הסדרת הצומת נמשך. מנהל אגף תחבורה בעירייה: "המצב צפוי להחמיר"
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

מעקב מגדלור ניוז: מה יהיה עם הפקקים ביציאות מאור עקיבא?

עומס תנועה חריג בהיקפו, בעקבות רמזור שלא עבר למופע ירוק במשך דקות ארוכות, החזיר מחדש את הצורך בטיפול בעומסי התנועה באור עקיבא, זאת לקראת פתיחת שכונת אור ים החדשה בדרום העיר. בצומת ברניצקי בצפון העיר תהליך הסדרת הצומת נמשך. מנהל אגף תחבורה בעירייה: "המצב צפוי להחמיר"

מגדלור-פיד ♋

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יום רביעי בשבוע שעבר, השעה 13:05 לערך. עומס תנועה כבד במיוחד בשני נתיבי היציאה ברחוב הנשיא באור עקיבא, לכיוון כביש 4 צפון. הרמזור לא מתחלף דקות ארוכות, והעומס מתחיל להיווצר כמעט מכיכר שד’ דוד המלך.   

אין זו הפעם הראשונה בה דווקא לאחר שנסללו שני נתיבי יציאה שמאלה, לבאים מאור עקיבא לכביש 4, ביציאה מקניון אורות, נוצרים עומסי תנועה. אולם העומס הנוכחי, שקרה ביום הזיכרון הוא כנראה כן חריג, שכן הרמזור לא התחלף לירוק במשך דקות ארוכות. במקביל, יש לציין, כי משך זמן הופעת הירוק ברמזור הוא גם כך מהיר, וכולל מספר שניות בלבד, 5 שניות לערך למופע.

ומה קורה בצומת ברניצקי? שם העניינים מתקדמים קצת יותר והעבודות לבניית תחנת הדלק החדשה של “פז” לקראת סיום. לאחריהן, יחלו העבודות להסדרת הצומת והרחבתה.

העומס ביציאה לכביש 4, מאור עקיבא, ברביעי האחרון

קראו גם: 

תחנת הדלק בברניצקי צפויה להיפתח מחדש באפריל: “עלולים לתבוע את עיריית אור עקיבא במיליון שקל”

יש תכנית, ממתינים לתקצוב: לחץ על נתיבי ישראל להסדיר את צומת ברניצקי

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

כזכור, צומת ברניצקי הפך בשנים האחרונות להיות מהצמתים המסוכנים והמבולגנים באזור שבין חדרה לזכרון יעקב. הצומת המחבר בין כביש, צפון אור עקיבא ובנימינה, הופך עמוס יותר ויותר.

תאונות רבים רבות אירעו בצומת גם בשנה החולפת, רבות מהן הסתיימו בלא פגיעה בנפש אולם עם פגיעות ברכוש וטראומות לא קטנות. זאת לצד עומסי תנועה כבדים מורגשים הן לבאים מדרום למערב, לכיוון אור עקיבא, והן לבאים ממערב לבנימינה או לכיוון חיפה.

בעיה חריפה נוספת היא השתלבות הרכבים המבקשים להגיע לתחנת הדלק “פז” הנמצאת בצומת. חוסר תמרור וחוסר סינכרון בין הנהגים גורם לא אחת לעומסים, עצבים וכעס, צפירות ובמקרה הגרוע יותר – לתאונה.

צומת ברניצקי בחודשים האחרונים. צילום: מגדלור ניוז

איציק פתיתו, מנהל אגף תחבורה בעיריית אור עקיבא, מודע לבעיות העומסים ולצורך בהסדרת הצמתים, אולם בהעדר של תקציב מדינה ומערכות הבחירות שהתקיימו בשנתיים האחרונות, העניין מוסדר באופן איטי יחסית.

“אוטוטו, ייפתח כביש אור ים ושלב א’ של השכונה יתאכלס – ואז המצב צפוי להחמיר”, הוא מסביר. “הנושא הועלה מספר פעמים על ידי. בצומת ברניצקי, מכביש 4, אין לנו שני נתיבים שמאלה, והעניין מטופל בימים אלה.

“לגבי היציאה מאור עקיבא מקניון אורות – זוהי תכנית שתיושם בשלב הבא. הוזמן הליך של ספירות תנועה ובהתאם לתוצאות הספירה, יחל הליך אישור למתכנן לעבוד על הרמזורים. לא מדובר בחיישנים בעייתיים, אלא בתזמון הקבוע של הרמזור. הנושא כאמור בהחלט ידוע”.

פתיתו הדגיש את מהלך הסדרת היציאה מאור עקיבא מקניון אורות לכביש 4, של העירייה, במהלך תקופת הקורונה, במסגרתה נפתח הנתיב ימינה מכיכר “נפגעי הטרור” ועד לכביש 4 דרום. הדבר הוביל לירידה בעומסי התנועה במקום.

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

מגדלור-פיד ♋

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

דילוג לתוכן